Gå til innhold

Gulpebaby - erfaringer?


Kaffekjerring

Anbefalte innlegg

En ting er litt gulp. Og jeg trodde jeg hadde sett alt, jeg hadde gulpebaby for ti år siden også. Men nå har jeg en på knappe to måneder som gulper noe helt infernalskt og det blir definitivt ikke bedre. Heller verre. Han eldste på ti år hadde kolikk, hadde låsninger med vondt og fikk påvist melkeproteinintoleranse innen han var 4 måneder. Han jeg har nå legger på seg "greit", men ikke mer enn han må. Jeg måtte over på flaske da ammingen tapte seg fort. Det har den gjort med alle tre. Vi har hatt vektkontroller på minsten helt siden fødsel og jeg kjenner at hele matesituasjonen er blitt mer ork enn kos. Og gulpe både etter mat og mellom måltider. Prøvd all triks i boken (tror jeg), men nå gleder jeg meg til kontrollen i morgen for dette kjennes ikke rett. 

Noen som har erfaringer eller tips/råd? Både jeg og baby skifter gjerne en 2-3 ganger om dagen. Gulpekluter har vi, men mengden overskrider kapasiteten for å si det sånn...😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Førstemann var ekstremgulper. Han gulpet "hele dagen" og spruten stod alle veier. Både han og jeg byttet klær mange ganger for dagen. Var ikke enkelt å gjøre noe så enkelt som å gå på besøk eller på butikken. Ikke uten ekstra laken og klesskift til både vogn, han og jeg. Han hadde kolikk i tillegg. La på seg lite, men nok, i følge helsesøster. Magefølelsen min sa noe helt annet. Jeg kuttet ut melk i kosten min og kjøpte inn nutramigen (i samråd med lege). Da forsvant kolikk og den ekstreme gulpingen over natta. Fant ut i etterkant at han også har refluks. Ville sjekket ut det!

Anonymkode: fc42d...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp. Førstemann var ekstremgulper. Han gulpet "hele dagen" og spruten stod alle veier. Både han og jeg byttet klær mange ganger for dagen. Var ikke enkelt å gjøre noe så enkelt som å gå på besøk eller på butikken. Ikke uten ekstra laken og klesskift til både vogn, han og jeg. Han hadde kolikk i tillegg. La på seg lite, men nok, i følge helsesøster. Magefølelsen min sa noe helt annet. Jeg kuttet ut melk i kosten min og kjøpte inn nutramigen (i samråd med lege). Da forsvant kolikk og den ekstreme gulpingen over natta. Fant ut i etterkant at han også har refluks. Ville sjekket ut det!

Anonymkode: fc42d...45c

Takk. Godt det er flere, kanskje feil å si men😊 Var en tur på Plantasjen i går og kom hjem mange planter en nedgulpet jakke, genser og bukse rikere. Jeg skal i bryllup og hadde i utgangspunktet tenkt å ta med gulpern og la mellomste jenta være hjemme med barnevakt. Jeg skal gå i bunad og revurderer alt. Ender vel med å sette igjen baby hjemme og ta mellomste med. Griser hun også altså, men ikke utover hele meg...😊

Skal høre med helsesøster om å få testet for både det ene og andre. Dette er hvertfall ikke holdbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hos helsesøster i går og hun hadde lege tilgjengelig der så hun hørte med han. Vi fikk beskjed om å prøve Nutramigen en uke og så har vi time hos legen neste uke. Holdt på et døgn og jeg kan vel se at gulpingen mellom måltidene har roet seg litt. Men det fosser fortsatt ut og jeg kjenner jeg blir passe fortvilet altså. Vi har gjort det vi kan for å "følge boka" med alt det innebærer av tips. Vi har heldigvis ikke kolikk på han nå, men det er jo klart at han fortsatt er sulten når store deler kommer opp igjen. BLÆÆÆÆ! Skal ha tålmodighet til onsdag og legetime. Men jeg er litt redd for bunaden min 17. mai...😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...