Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dette er ikke barnerelatert eller noe som helst, men har forstått at dette forumet gjelder alt og ingenting so here goes:

Samboeren min og jeg har en liten leilighet på 38 kvadratmeter der vi skal installere røykvarsler. Se planløsning.
Det finnes allerede en seriekoblet varsler i gangen (merket rødt) som er koblet opp til hele oppgangen, men vi ønsker en egen varsler til leiligheten og har tenkt oss en "smartvarsler" som gir beskjed på mobilen hvis det skulle begynne å brenne.

Mitt spørsmål er om dere tenker at det holder med én varsler i gangen(merket blått), siden leiligheten er såppas liten og det er åpent fra gangen og inn til stue/kjøkken?

IMG_3056.JPG

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal være brannvarsler i oppholdsrom, så der må ha en i stua også

Anonymkode: a7690...fc5

Skrevet

Jeg ville hatt flere. Hvor sover dere, er det det rommet som er rett frem fra gangen? Når brannvesenet var hos meg å sjekket sist, så sa de at det var veldig lurt å ha brannvarsler på soverommet. Så jeg ville hatt en i det rommet og en i stue/kjøkken. Husk at de skal monteres i tak, ikke på vegg

Anonymkode: 1f127...fae

Skrevet

Ja, soverommet er naturligvis rommet til venstre. 

Forskriftene om brannvern lyder:
"Det skal være minst én detektor eller røykvarsler i hver etasje, som skal dekke kjøkken, stue, sone utenfor soverom og sone utenfor tekniske rom. Alarmen skal kunne høres tydelig på oppholdsrom og soverom når dørene mellom rommene er lukket."

Problemet her er at leiligheten har et klassisk preg, med gipstak og rene linjer i alle andre rom enn entréen, men jeg ser her nå at det bør plasseres en i stua også.

Noen som har noen gode røykvarslere å anbefale forresten? :)
Vi har sett på denne: https://www.komplett.no/product/952911/hjem-fritid/smarte-hjem/alarm-sikkerhet/roeykvarslere/fibaro-roeykvarsler?offerId=KOMPLETT-310-952911#. Et krav for oss er at vi får beskjed hvis den går av, uansett om vi er på jobb eller hjemme.

Skrevet
2 minutter siden, Mahogni skrev:

Ja, soverommet er naturligvis rommet til venstre. 

Forskriftene om brannvern lyder:
"Det skal være minst én detektor eller røykvarsler i hver etasje, som skal dekke kjøkken, stue, sone utenfor soverom og sone utenfor tekniske rom. Alarmen skal kunne høres tydelig på oppholdsrom og soverom når dørene mellom rommene er lukket."

Problemet her er at leiligheten har et klassisk preg, med gipstak og rene linjer i alle andre rom enn entréen, men jeg ser her nå at det bør plasseres en i stua også.

Noen som har noen gode røykvarslere å anbefale forresten? :)
Vi har sett på denne: https://www.komplett.no/product/952911/hjem-fritid/smarte-hjem/alarm-sikkerhet/roeykvarslere/fibaro-roeykvarsler?offerId=KOMPLETT-310-952911#. Et krav for oss er at vi får beskjed hvis den går av, uansett om vi er på jobb eller hjemme.

Men nå spurte du om hva vi tenkte, ikke hva forskriftene sier da.

Anonymkode: 1f127...fae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...