Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #1 Skrevet 8. mai 2018 Far og jeg er skilt, han har ikke kontakt eller samvær med sine barn. Bør jeg ordne noe til ungene på hans side? Altså de var jo mine tanteunger inntil vi gikk fra hverandre, men vi har sett hverandre svært lite pga store avstander, maks en gang i året. Hva ville dere gjort? Hadde egentlig lyst til å la de avgjøre dette, men så er det straks bursdag på den siden og en avgjørelse må tas.. Anonymkode: a1856...da8
Julie (: Skrevet 8. mai 2018 #2 Skrevet 8. mai 2018 Kanskje sende en gave fra dine unger? Er vel ikke så rart med gaver fra søskenbarn?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #3 Skrevet 8. mai 2018 Har du kontakt med noen på farens side? Om du har det hadde jeg snakket med en av disse for å forhøre meg om hva de syns. Hva og hvorfor det ble en skillsmisse skriver du ikke noe om, om det er mye baksnakking og om du har blitt det sorte fåret er kanskje ikke gaver det beste å gjøre. Selv gir jeg gaver til de på farens sin side, ikke veldig langt ut i slekta. Litt lengre ut i slekta får julekort hver år. Siden faren sluttet å gi gaver til meg fra han og ungene droppet jeg han i år. Flere år siden han sluttet. Det ble vist ett rabalder i han sin slekt at jeg ikke ordnet noe fra ungene. Så jeg var en heks fra før av, men ble plutselig en skikkelig heks. Det er nå stor mulighet for at de har snudd litt, for i helga fikk hans familie se hans sanne jeg ovenfor ungene og da ble himmel og jord satt i bevegelse. Så jeg er litt spent på hva som skjer fremover nå. Jeg ser på farens familie som en familie enda, ikke nære men familie. Faren til ungene er en annen sak, jeg har kun kontakten som er absolutt nødvendig og ungene skal fjerne ettenavnet hans når de er gamle nok til å gjøre det selv, og de bryter nok kontakten når de blir myndige. Resten av slekta syns de er helt ok, selv om de har fått med seg hva de mener om meg (det har bedret seg de siste åra, men jeg står ikke høyest i kurs. Helt til nå kanskje) Anonymkode: 88ebd...37d
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #4 Skrevet 8. mai 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du kontakt med noen på farens side? Om du har det hadde jeg snakket med en av disse for å forhøre meg om hva de syns. Hva og hvorfor det ble en skillsmisse skriver du ikke noe om, om det er mye baksnakking og om du har blitt det sorte fåret er kanskje ikke gaver det beste å gjøre. Selv gir jeg gaver til de på farens sin side, ikke veldig langt ut i slekta. Litt lengre ut i slekta får julekort hver år. Siden faren sluttet å gi gaver til meg fra han og ungene droppet jeg han i år. Flere år siden han sluttet. Det ble vist ett rabalder i han sin slekt at jeg ikke ordnet noe fra ungene. Så jeg var en heks fra før av, men ble plutselig en skikkelig heks. Det er nå stor mulighet for at de har snudd litt, for i helga fikk hans familie se hans sanne jeg ovenfor ungene og da ble himmel og jord satt i bevegelse. Så jeg er litt spent på hva som skjer fremover nå. Jeg ser på farens familie som en familie enda, ikke nære men familie. Faren til ungene er en annen sak, jeg har kun kontakten som er absolutt nødvendig og ungene skal fjerne ettenavnet hans når de er gamle nok til å gjøre det selv, og de bryter nok kontakten når de blir myndige. Resten av slekta syns de er helt ok, selv om de har fått med seg hva de mener om meg (det har bedret seg de siste åra, men jeg står ikke høyest i kurs. Helt til nå kanskje) Anonymkode: 88ebd...37d Ble nysgjerrig her - hvordan blamerte han seg for slekta? Anonymkode: c41f2...2c1
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #5 Skrevet 8. mai 2018 Jeg er definitivt heksa ja. Jeg er personlig grunnen til at han ikke det ungene, enda han selv valgte dette. Han har innrømt at det snakkes mye dritt om meg. Bryr meg i grunn lite om det, han ig jeg vet hvorfor det ble sånn, han bare klarer ikke stå imot sin familie. Det har aldri vært et nært forhold til hans side, men jeg ordnet gavene frem til bruddet. De er forsåvidt familie fortsatt, jeg bare syns det ble litt rart nå? Anonymkode: a1856...da8
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #6 Skrevet 8. mai 2018 Takk for svar forresten! Anonymkode: a1856...da8
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #7 Skrevet 8. mai 2018 Hans familie - hans ansvar. Du har din egen familie og slekt. Anonymkode: ca2f5...0b5
sug lut Skrevet 8. mai 2018 #8 Skrevet 8. mai 2018 Det er jo bare koselig. Min søsters eksmann slutter ikke å være onkel selv om de gikk fra hverandre, det er et uavhengig forhold. Så ungene får en liten ting til jul etc, vi sender julekort, han kan fortsatt besøke mine foreldre, osv.
Superdolly Skrevet 8. mai 2018 #9 Skrevet 8. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er definitivt heksa ja. Jeg er personlig grunnen til at han ikke det ungene, enda han selv valgte dette. Han har innrømt at det snakkes mye dritt om meg. Bryr meg i grunn lite om det, han ig jeg vet hvorfor det ble sånn, han bare klarer ikke stå imot sin familie. Det har aldri vært et nært forhold til hans side, men jeg ordnet gavene frem til bruddet. De er forsåvidt familie fortsatt, jeg bare syns det ble litt rart nå? Anonymkode: a1856...da8 Jeg tenker at dette kan du ikke vinne, uansett hva du gjør. Hvis du kjøper gaver, kan de tolke det som at "heksa prøver å smiske seg inn med oss enda hun var så slem mot (din eks)!" Hvis du dropper gaver, kan de tolke det som at "heksa gidder ikke en gang å gi en liten gave til de barna hun påsto at hun var så glad i! Ja, der ser vi hvor dypt det stakk!" Så jeg tenker at du gjør som du vil. Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg sørget for at det var ungenes navn som sto på kortet, og ikke mitt eller fars. Da er sjansen minst for at de vil bruke det mot deg, tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #10 Skrevet 9. mai 2018 14 timer siden, Superdolly skrev: Jeg tenker at dette kan du ikke vinne, uansett hva du gjør. Hvis du kjøper gaver, kan de tolke det som at "heksa prøver å smiske seg inn med oss enda hun var så slem mot (din eks)!" Hvis du dropper gaver, kan de tolke det som at "heksa gidder ikke en gang å gi en liten gave til de barna hun påsto at hun var så glad i! Ja, der ser vi hvor dypt det stakk!" Så jeg tenker at du gjør som du vil. Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg sørget for at det var ungenes navn som sto på kortet, og ikke mitt eller fars. Da er sjansen minst for at de vil bruke det mot deg, tenker jeg. Det er et godt poeng. Har et par uker til å tenke på før jeg må ta en avgjørelse, syns dette var vanskelig.. Anonymkode: a1856...da8
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #11 Skrevet 9. mai 2018 15 timer siden, sug lut skrev: Det er jo bare koselig. Min søsters eksmann slutter ikke å være onkel selv om de gikk fra hverandre, det er et uavhengig forhold. Så ungene får en liten ting til jul etc, vi sender julekort, han kan fortsatt besøke mine foreldre, osv. Men da antar jeg at denne eksmannen har kontakt med sine egne barn? For det har ikke min eks. Anonymkode: a1856...da8
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #12 Skrevet 9. mai 2018 Hvis dere har et bra forhold er en oppmerksomhet hyggelig, men om du vet at de legger skylden på deg, hadde jeg ikke giddet. Et godt forhold må gå begge veier. Anonymkode: 4640b...9fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå