Gå til innhold

Gleder meg veldig til ferie med ett av barna!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år skal jeg dra alene en uke til sydlige strøk med en av ungene . Mor og sønn tid, og det blir første gang jeg reiser på ferie alene med barn . Blir veldig spennende og lurer på om flere her har erfaring med å reise alene med barn ? Hvordan synes dere at det var?😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har reist mange ganger alene med barna, bare positive erfaringer. Vi reiser mye hele familien, men jeg og ungene har mer ferie enn mannen, så da har det blitt sånn. Har også vært på tur med en og en. Da har de fått valgt reisemål (med litt veiledning). Første aleneturen var da eldste var 8 år. Da dro vi til Paris. Yngste fikk også tur da han ble 8, da var vi i London. Skal på tur igjen med eldste nå, han er 12. Kos dere på tur😄

Anonymkode: 4261b...52c

Skrevet

Jeg har vært på ferie med eldste hvert år fra hun var 5. Ikke sydentur, da, men helgetur til storby. Jeg syns det er fantastisk å være 100% tilstede for henne de dagene, ha tid til å prate om det hun vil prate om, oppleve ting bare med henne, spise med henne i ro og mak, sove på hotell bare med henne. Du kan glede deg! 

I år er det mellomste sin tur, og hun har lyst å reise til Oslo. Tror det blir veldig fint. 

Jeg kunne tenke meg å høre om hvordan andre gjør det, som tar barna alene på tur. Annenhvert år? Et år med mamma, et med pappa? To sammen og én alene? Skjønner at det har med tid/ ferie og økonomi å gjøre, men der har vi det ok romslig. 

Anonymkode: 5f950...65a

Skrevet

Jeg har vært mye aleine med barn og har vært på ferier med ett, to eller alle tre. Kjempekoselig! 

Anonymkode: b28ce...192

Skrevet

Mine unger går så godt sammen at de helst vil bruke feriene sammen også. Det er bare hvis den ene skal på treni fagsamling eller liknende det er aktuelt å dra på tur med bare den ene, men selvfølgelig blir det litt annerledes når et av barna trenger mye ekstra oppfølging. Da kan det nok være vanskelig å følge opp begge godt nok slik at en slik tur med bare en av dem kan være en grei løsning for å kunne konsentrere seg nok om det barnet for en gangs skyld.

Å reise alene med så store barn er jo vanligvis helt uproblematisk, men det kan jo hende dine krever mer enn vanlige barn.

Anonymkode: bc350...8ab

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har reist mange ganger alene med barna, bare positive erfaringer. Vi reiser mye hele familien, men jeg og ungene har mer ferie enn mannen, så da har det blitt sånn. Har også vært på tur med en og en. Da har de fått valgt reisemål (med litt veiledning). Første aleneturen var da eldste var 8 år. Da dro vi til Paris. Yngste fikk også tur da han ble 8, da var vi i London. Skal på tur igjen med eldste nå, han er 12. Kos dere på tur😄

Anonymkode: 4261b...52c

Tusen takk😊 vi gleder oss veldig. Denne turen har han fått velge helt selv. Han har valgt land, reisemål og hotell og har vært med i hele prosessen. Til og med vært med å betale den i nettbanken. Veldig stas😊 hi

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært på ferie med eldste hvert år fra hun var 5. Ikke sydentur, da, men helgetur til storby. Jeg syns det er fantastisk å være 100% tilstede for henne de dagene, ha tid til å prate om det hun vil prate om, oppleve ting bare med henne, spise med henne i ro og mak, sove på hotell bare med henne. Du kan glede deg! 

I år er det mellomste sin tur, og hun har lyst å reise til Oslo. Tror det blir veldig fint. 

Jeg kunne tenke meg å høre om hvordan andre gjør det, som tar barna alene på tur. Annenhvert år? Et år med mamma, et med pappa? To sammen og én alene? Skjønner at det har med tid/ ferie og økonomi å gjøre, men der har vi det ok romslig. 

Anonymkode: 5f950...65a

Jeg gleder meg masse☀️ Her planlegger vi å reise alene med barn hvert år nå. Ett barn hver til dit barna vil. ( vi bytter da på og i tillegg reiser vi på en ferie alle 4) hi

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært mye aleine med barn og har vært på ferier med ett, to eller alle tre. Kjempekoselig! 

Anonymkode: b28ce...192

Herlig å høre☀️ Hi

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine unger går så godt sammen at de helst vil bruke feriene sammen også. Det er bare hvis den ene skal på treni fagsamling eller liknende det er aktuelt å dra på tur med bare den ene, men selvfølgelig blir det litt annerledes når et av barna trenger mye ekstra oppfølging. Da kan det nok være vanskelig å følge opp begge godt nok slik at en slik tur med bare en av dem kan være en grei løsning for å kunne konsentrere seg nok om det barnet for en gangs skyld.

Å reise alene med så store barn er jo vanligvis helt uproblematisk, men det kan jo hende dine krever mer enn vanlige barn.

Anonymkode: bc350...8ab

Ungene vil selvsagt også feriere sammen og det får de i sommer også. De får 4 uker sammen hos far og 3 uker på ferie sammen med meg. Det ene barnet reiser i tillegg med meg på en ukes ferie og det andre barnet på ferie med stefar. Heldigvis har vi ikke spesielle hensyn å ta slik at vi må dele dem opp for at de skal bli fulgt godt nok opp. Selv om min sønn har ADHD trengs ikke spesielle hensyn å taes i hverdagen. ( det trengs på skolen). Turen blir helt sikkert super😊 hi

Skrevet

Har hatt med eldstemann på flere aleneturer til storbyer, vært i London et par ganger og andre steder. Minste har førts nå i år fått alenetur, da dro vi en sydenferie.

Synes det er kjekt å gjøre noe alene med en av gangen, og så kjenner jeg at jeg ikke er helt klar for å dra alene med begge to(i hvert fall til utlandet)

Anonymkode: 7aacc...b2d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt med eldstemann på flere aleneturer til storbyer, vært i London et par ganger og andre steder. Minste har førts nå i år fått alenetur, da dro vi en sydenferie.

Synes det er kjekt å gjøre noe alene med en av gangen, og så kjenner jeg at jeg ikke er helt klar for å dra alene med begge to(i hvert fall til utlandet)

Anonymkode: 7aacc...b2d

Blir helt herlig å ha fullt fokus på en av gangen ja☀️ Hi

Skrevet

Så koselig :) Vi har ikke nok ferie til å kunne gjøre det en hel uke eller hvert år, men det blir en dagstur eller helgetur i ny og ne.  Som regel får samboer og jeg bare til 1-2 uker ferie sammen i året og da prioriterer vi den til felles ferie.

Skrevet
5 timer siden, Plutselig_gravid skrev:

Så koselig :) Vi har ikke nok ferie til å kunne gjøre det en hel uke eller hvert år, men det blir en dagstur eller helgetur i ny og ne.  Som regel får samboer og jeg bare til 1-2 uker ferie sammen i året og da prioriterer vi den til felles ferie.

Ja, vi gleder oss veldig☀️ Hadde vi ikke hatt så mye ferie hadde vi nok kun prioritert ferie for alle sammen😊 hi

Skrevet

Første gang? Skrev ikke du akkurat samme innlegg i fjor?

Anonymkode: d3b27...645

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skrev at vi hadde planer om å gjøre det nå til sommeren ja😊 hi

Skrevet

Jo, hun gjorde det. Også er hun ikke sammen med far, men har ny mann, men plutselig får man inntrykk av at det er far? Jeg skjønner ingenting av henne, men så tror jeg hun er et troll som har lært å trykke på de rette knappene her inne.

Anonymkode: 4196f...fac

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, hun gjorde det. Også er hun ikke sammen med far, men har ny mann, men plutselig får man inntrykk av at det er far? Jeg skjønner ingenting av henne, men så tror jeg hun er et troll som har lært å trykke på de rette knappene her inne.

Anonymkode: 4196f...fac

Jeg er ikke sammen med barnefar nei , det stemmer . Vi har ikke vært sammen på mange år😊 hi

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo hun har skrevet flere ganger at ungene bestemmer og betaler ferien i nettbanken og hun har vært på flere turer med kun ene gutten mens den andre har vært på tur med far.

innleggene blir skrevet KUN for å provosere, sikkert ikke helt responsen hun forventet når alke var så positive. 

Anonymkode: a5e5d...03a

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo hun har skrevet flere ganger at ungene bestemmer og betaler ferien i nettbanken og hun har vært på flere turer med kun ene gutten mens den andre har vært på tur med far.

innleggene blir skrevet KUN for å provosere, sikkert ikke helt responsen hun forventet når alke var så positive. 

Jeg har vært på flere turer med ett barn av gangen ja, men ikke så langt hjemmefra som denne gangen. London, storby etc ja, men ikke « sydentur» helt alene med ett barn. Oppklarende? Hi

Skrevet

Hva med å skrive dagbok heller?

Skrevet

Det er så standard!

"Jeg skal *lang utredning om hva mamma til ADHD-gutt skal*. Hva med dere, har dere noen gang *fyll ut hva mamma til ADHD-gutt skal*".

Anonymkode: ad0b3...e86

Skrevet

herregud mange frekkinger her, så koselig. kos deg masse med gutten din :strix:

Anonymkode: d9156...263

Skrevet

herregud mange frekkinger her, så koselig. kos deg masse med gutten din :strix:

Anonymkode: d9156...263

Tusen takk☀️ Vi gleder oss masse😊

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å skrive dagbok heller?

Hva med å logge deg av heller?

Anonymkode: b098d...14b

Skrevet
På 5/9/2018 den 10.29, Anonym bruker skrev:

Hva så, har hun ikke lov til det? Jeg visste at det ville komme grinete svar fra surpaddene her inne, med en gang jeg så innlegget hennes.

Anonymkode: b098d...14b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...