Gå til innhold

Er det dårlig gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg betror seg til meg hele tiden om hva som gjelder hennes mann. Hun vil ikke gå fra ham og har fått to barn med ham i etterkant av at han mishandler den eldste sønnen. Jeg blir kvalm av å høre. Har sagt til henne at hun er martyr som ikke går fra ham, men ingenting nytter. Jeg begynner å lure på om de begge to går på noe....De har fått veldig mange rbekymringsmeldinger mot seg. Skal jeg kaste meg på, eller er det dårlig gjort? Den informasjonen jeg har, skyldes at hun har vært åpen med meg/

Anonymkode: 72d98...ae3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig gjort? Mot hvem da, venninnen din mener du? Nei, det er ikke dårlig gjort mot henne, men det er dårlig gjort mot barnet som blir mishandlet. Selvfølgelig skal du melde til barnevernet, hun innrømmer jo at sønnen blir mishandlet. Og du gjør ingenting, hvordan kan du ikke gjøre noe? De har fått mange meldinger på seg, venninnen din sier at mannen mishandler sønnen deres og du lurer på om de går på noe. Og du sitter på gjerdet å venter på gud vet hva og er mest bekymret for om det er dårlig gjort mot venninnen din.

Anonymkode: 9a6ac...e09

Skrevet

Det er skremmende om du i flere år har visst at mannen hennes har mishandlet eldste sønnen uten at du har meldt fra. Jeg vil si det slik at det er ekstremt dårlig gjort om du ikke melder fra til bv om det du vet.

Din venninne trenger tydeligvis hjelp til å komme seg ut av forholdet. Om bv får nok informasjon om hvor ille forholdet er, da vil din venninne få mulighet til å få hjelp til å komme seg unna ham - for da vil hun trolig også få valget mellom å komme seg unna mannen eller å bli fratatt barna. Skulle hun velge mannen så viser det bare at hun er for nedpsyket eller ødelagt eller stygg selv til å kunne ha ansvar for barna sine.

Ikke nøl - meld fra I MORGEN!!!

Anonymkode: b215f...16e

Skrevet

Det at du ikke varsler barnevern ol. betyr at du faktisk godtar det som skjer med barna. 

Anonymkode: ca5e3...410

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En venninne av meg betror seg til meg hele tiden om hva som gjelder hennes mann. Hun vil ikke gå fra ham og har fått to barn med ham i etterkant av at han mishandler den eldste sønnen. Jeg blir kvalm av å høre. Har sagt til henne at hun er martyr som ikke går fra ham, men ingenting nytter. Jeg begynner å lure på om de begge to går på noe....De har fått veldig mange rbekymringsmeldinger mot seg. Skal jeg kaste meg på, eller er det dårlig gjort? Den informasjonen jeg har, skyldes at hun har vært åpen med meg/

Du skal og må varsle barnevern. To barn lever med rus og vold, og du er med på å dysse det ned!!

Anonymkode: 8dad6...e50

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde helt klart meldt fra hvis han mishandler sønnen! Vurder også å anmelde til politiet.

Anonymkode: dc4ae...628

Skrevet

barnvernet for all ting, herregud

Anonymkode: 6a2f9...6e8

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du meldt det nå hi

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når ble mishandling "all ting"? Hvis det er noe man faktisk alltid skal melde til barnevernet, så er det mishandling av barn.

Anonymkode: 2e220...934

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du kvalifiserer til å melde til barnevernet, hvis ikke mishandling gjør det? Sånne folk som deg og hi skremmer meg

Skrevet

Hei og takk for svar,

Jeg har ikke visst i flere år. Det er ganske nytt. Det jeg sliter med er å videreformidle konfidensiell informasjon som hun har gitt til meg. Det blir litt synsing fra min side og andre tråder jeg har lagt ut her om henne, blir "unnskyldt". Jeg la ut en tråd om misbruk av tabletter. Aller som svarte, sa at det kom til å gå helt fint med barna selv om hun kombinerte vin og tabletter. Dermed nøler jeg. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hei og takk for svar,

Jeg har ikke visst i flere år. Det er ganske nytt. Det jeg sliter med er å videreformidle konfidensiell informasjon som hun har gitt til meg. Det blir litt synsing fra min side og andre tråder jeg har lagt ut her om henne, blir "unnskyldt". Jeg la ut en tråd om misbruk av tabletter. Aller som svarte, sa at det kom til å gå helt fint med barna selv om hun kombinerte vin og tabletter. Dermed nøler jeg. 

Å mishandle eller å tillate at andre mishandler eget barn, er pokker meg ikke konfidensiell informasjon. Hvordan kan du være så blind at du lar svar fra et anonymforum få deg til å nøle? I stedet for å høre på det hun faktisk sier, hun har innrømmet at mannen mishandler barnet deres. Barna vokser opp med vold og frykt, synes du det er greit? De har blitt meldt utallige ganger tidligere. Du er egoistisk og veldig veldig feig

Skrevet

Hei og takk for svar,

Da leser du trådene dine selektivt... jeg har svart i tråd med den informasjonen og sagt at Hi der måtte melde fordi kombinasjonen viser manglende innsikt i egen situasjon.

Det spiller ingen rolle om dette er noe hun har betrodd deg. Ditt ansvar er nå at du vet om straffbare forhold og mishandling av barn, og da MÅ du melde fra!

Du må begynne å stole på deg selv! Du har hatt flere tråder om denne venninnen, det hadde du ikke hatt om du ikke var oppriktig bekymret både for henne og for barna hennes. Du trenger ikke vite alt om hvordan de har det hjemme, men når du er bekymret, da er det din oppgave å varsle den bekymringen til barnevernet slik at de kan vurdere om det er nødvendig med tiltak.

Nå VET du at minst ene barnet blir mishandlet og du VET at mor og mulig også far misbruker rusmidler. Iflg. straffeloven har alle plikt til å melde fra for å forhindre fremtidige lovbrudd vi vet vil bli gjort. Og ikke minst, normal anstendighet og omtanke sier at hvis man mistenker eller vet at barn lever med mishandling eller omsorgssvikt, eller at foreldre er på vei til å kjøre seg selv inn på en vei som vil føre til omsorgssvikt, da melder man!

Har du ikke tenkt på at kanskje din venninne har betrodd seg fordi hun ønsker at du skal ta tak i situasjonen siden hun er i ferd med å ødelegge både barna sine og seg selv?

Uansett - du MÅ ringe barnevernet, og det bør du gjøre i morgen tidlig! Du kan ikke bare sitte og være så tafatt og vite at disse barna lever med omsorgssvikt og mishandling av rusmisbrukende foreldre, det kan du bare ikke gjøre!

I morgen tidlig ringer du barnevernet!!!

(og nei, du gjør ingen en tjeneste om du venter etter 17. mai eller andre merkedager eller ferier eller... du må handle NÅ!)

Skrevet

Men problemet, eller deler av problemet er at de allerede har ørten saker på seg og er i lupen til barnevernet. Skolen har visst sendt 16 bekymringsmeldinger på et av barna. Dersom skolen ikke når frem, åssen skal jeg nå frem? Det yngste barnet begynner på annen skole nå, siden de ikke er fornøyd med den skolen det midterste barnet går på. 

Hun sender meg bilder av hva hun spiser til middag og det siste bildet var av fiskebein. Hun mente at siden jeg ikke har snap, så må hun sende melidinger. Er det jeg som er sær og ikke tåler alt hn sender meg, eller har jeg en grunn for bekymring? Jeg er jo ikke sikker.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men problemet, eller deler av problemet er at de allerede har ørten saker på seg og er i lupen til barnevernet. Skolen har visst sendt 16 bekymringsmeldinger på et av barna. Dersom skolen ikke når frem, åssen skal jeg nå frem? Det yngste barnet begynner på annen skole nå, siden de ikke er fornøyd med den skolen det midterste barnet går på. 

Hun sender meg bilder av hva hun spiser til middag og det siste bildet var av fiskebein. Hun mente at siden jeg ikke har snap, så må hun sende melidinger. Er det jeg som er sær og ikke tåler alt hn sender meg, eller har jeg en grunn for bekymring? Jeg er jo ikke sikker.

Unnskyld meg, men nå må du for f... ta å skjerpe deg!!!

Det er IKKE din jobb å tenke over andre ting som er gjort eller ikke gjort. DIN jobb er å melde fra til barnevernet umiddelbarn, dvs. i morgen tidlig!!! Nettopp det at bv ikke har fått nok beviser tidligere viser viktigheten at DU melder fra om det DU vet!

Nå må du rett og slett bare slutte å tenke, og begynne å gjøre det du MÅ gjøre!

Du vil nå frem fordi du er en venninne av mor og hun har betrodd seg til deg, fordi hun har innrømmet til deg at mannen har mishandlet barna, fordi hun har innrømmet at hun mikser piller og alkohol.

Nå må du for pokker bare gjøre det du MÅ gjøre!!!

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå må du ta deg sammen, slutt å lag unnskyldninger. Det spiller ingen rolle om du er sikker, du har mistanke (med veldig god grunn), og det er nok til å melde. Hvis ikke du melder, så er du rett og slett ondskapsfull. Skolen har sendt 16 meldinger og du diller fremdeles rundt.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld meg, men nå må du for f... ta å skjerpe deg!!!

Det er IKKE din jobb å tenke over andre ting som er gjort eller ikke gjort. DIN jobb er å melde fra til barnevernet umiddelbarn, dvs. i morgen tidlig!!! Nettopp det at bv ikke har fått nok beviser tidligere viser viktigheten at DU melder fra om det DU vet!

Nå må du rett og slett bare slutte å tenke, og begynne å gjøre det du MÅ gjøre!

Du vil nå frem fordi du er en venninne av mor og hun har betrodd seg til deg, fordi hun har innrømmet til deg at mannen har mishandlet barna, fordi hun har innrømmet at hun mikser piller og alkohol.

Nå må du for pokker bare gjøre det du MÅ gjøre!!!

Det kan godt være men jeg må gjøre anonymt og vet ikke helt åssen

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vær så snill å ikke gjør det anonymt. Stå opp for ungene, la barnevernet få en sjangs til å snakke med deg

Skrevet

Tvert imot er det veldig viktig at du ikke gjør det anonymt.

Hva er viktigst for deg - å være anonym selv... eller redde flere barn fra å bli mishandlet?

For hvert slag disse ungene har fått siden du fikk vite, for hver ting de opplever som er omsorgssvikt, så er du medskyldig siden du nekter å melde fra. Du er ekstremt feig nå, bestem deg for å bli voksen og begynne å gjøre de riktige tingene.

Dette er ikke vanskelig, du tar en telefon til ditt lokale barnevern i morgen tidlig, så tar de det derfra.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tvert imot er det veldig viktig at du ikke gjør det anonymt.

Hva er viktigst for deg - å være anonym selv... eller redde flere barn fra å bli mishandlet?

For hvert slag disse ungene har fått siden du fikk vite, for hver ting de opplever som er omsorgssvikt, så er du medskyldig siden du nekter å melde fra. Du er ekstremt feig nå, bestem deg for å bli voksen og begynne å gjøre de riktige tingene.

Dette er ikke vanskelig, du tar en telefon til ditt lokale barnevern i morgen tidlig, så tar de det derfra.

Det er ikke slik at barna får slag daglig, slik jeg har forstått. Hun har dessuten sluttet å fortelle meg, sist jeg hørte om var 1. nyttårsdag og for alt jeg vet, kan det være slutt. Hun har vel merket at jeg ønsker å melde. 

Skrevet

Det er ikke slik at barna får slag daglig, slik jeg har forstått. Hun har dessuten sluttet å fortelle meg, sist jeg hørte om var 1. nyttårsdag og for alt jeg vet, kan det være slutt. Hun har vel merket at jeg ønsker å melde. 

Har du barn selv? Er vel ikke så farlig om noen slår barna dine, bare de ikke blir slått daglig? Du vet utmerket godt at ingen slutter å mishandle ungene sine, slutter med omsorgssvikt av seg selv når de i tillegg har en ganske store rusproblematikk!

Du er jævlig feig! Du bortforklarer og finner grunner for å ikke oppføre deg som en ansvarlig voksen!

Det at du tror at hun har sluttet å betro seg til deg fordi du ønsker å melde fra til barnevernet er jo ENDA STØRRE grunn for å melde fra.

Nå må du for f... begynne å ta ansvar. Du begår lovbrudd ved å ikke varsle om dette!

Skrevet

Har du barn selv? Er vel ikke så farlig om noen slår barna dine, bare de ikke blir slått daglig? Du vet utmerket godt at ingen slutter å mishandle ungene sine, slutter med omsorgssvikt av seg selv når de i tillegg har en ganske store rusproblematikk!

Du er jævlig feig! Du bortforklarer og finner grunner for å ikke oppføre deg som en ansvarlig voksen!

Det at du tror at hun har sluttet å betro seg til deg fordi du ønsker å melde fra til barnevernet er jo ENDA STØRRE grunn for å melde fra.

Nå må du for f... begynne å ta ansvar. Du begår lovbrudd ved å ikke varsle om dette!

Er det å sloss med inventar lovbrudd? Hun har ikke direkte sagt at han slår,,,,,15 åringen begynner å ta igjen.....

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, du har visst om det lenge, uten å løfte en finger. Lever du i et voldelig forhold selv, siden du unnskylder vold mot barna? For det er jo ikke så farlig så lenge de ikke blir slått hver dag.

Jeg skjønner jo at du aldri kommer til å melde, det er du for feig til. Håper du kan leve med det valget du tar. At du kan leve med å vite at barna blir mishandlet, at de vokser opp i vold og terror. Håper du kan leve med at livet til de her barna blir fullstendig ødelagt

Jeg håper av hele mitt hjerte at dette er en trolletråd.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det å sloss med inventar lovbrudd? Hun har ikke direkte sagt at han slår,,,,,15 åringen begynner å ta igjen.....

Du er et ynkelig lite menneske om du velger å la barn fortsette å lide fordi du selv er for feig til å ta en telefon, Hi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...