Gå til innhold

Er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vårt andre barn for 8 dager siden, mannen har vært på jobb hver dag siden, i tillegg til at han vært på jobbtur fra fredagsmorgen til søndagskveld!

Vi reiste hjem til min mor! Storebror ble syk. Barseltårene kom og virket som om de aldri skulle forsvinne.. det har de gjort nå 😊Angret på at jeg «lot» mannen reise, hadde et håp om at han skulle se selv at det ikke var greit å reise i fra en kjæreste som nettopp har født hans andre barn og som sitter og gråter bare det ble snakk om eller jeg tenkte på den turen. 

storebror (1 år og 8 mnd) er fortsatt syk og pappaen har vært hjemme i dag, men mente han ikke kunne være hjemme i morgen, siden han lå sånn etter på jobb etter han var borte på fredag. 

Da sa jeg det var nok, han får være hjemme også i morgen. Jeg ber sjeldent om noen ting, jeg er ekstra hormonell, nettopp født hans andre barn, ammer, pumper og gir flaske omhverandre her hjemme og har lite lyst til at storesøster skal bli forsømt her hjemme med meg alene nå. Blir enklere når vi har kommet oss inn i rutiner. Synes det er helt på sin plass at han er hjemme i morgen også. 

Er jeg helt urimelig nå? 

Anonymkode: 40b25...015

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk vårt andre barn for 8 dager siden, mannen har vært på jobb hver dag siden, i tillegg til at han vært på jobbtur fra fredagsmorgen til søndagskveld!

Vi reiste hjem til min mor! Storebror ble syk. Barseltårene kom og virket som om de aldri skulle forsvinne.. det har de gjort nå 😊Angret på at jeg «lot» mannen reise, hadde et håp om at han skulle se selv at det ikke var greit å reise i fra en kjæreste som nettopp har født hans andre barn og som sitter og gråter bare det ble snakk om eller jeg tenkte på den turen. 

storebror (1 år og 8 mnd) er fortsatt syk og pappaen har vært hjemme i dag, men mente han ikke kunne være hjemme i morgen, siden han lå sånn etter på jobb etter han var borte på fredag. 

Da sa jeg det var nok, han får være hjemme også i morgen. Jeg ber sjeldent om noen ting, jeg er ekstra hormonell, nettopp født hans andre barn, ammer, pumper og gir flaske omhverandre her hjemme og har lite lyst til at storesøster skal bli forsømt her hjemme med meg alene nå. Blir enklere når vi har kommet oss inn i rutiner. Synes det er helt på sin plass at han er hjemme i morgen også. 

Er jeg helt urimelig nå? 

Anonymkode: 82afd...6b9

Skrevet

I utgangspunktet nei, du er ikke urimelig.

Med bare din side av storyen fortalt er du slett ikke urimelig

Anonymkode: ac220...520

Skrevet

Nei så langt derifra ❤ Han får være hjemme til storesøster blir frisk!

Anonymkode: bbe32...6c6

Skrevet

Den urimelige er mannen din!

Han forstår tydeligvis ikke hva ansvar for barn innebærer. Jeg anbefaler dere å ta en runde med parterapi på familievernkontoret, for dere har så forskjellige verdier og prioriteringer at dette kommer til å bli et større og større problem i forholdet om dere ikke får snudd det. Dere må lære dere å kommunisere bedre også. Ring familievernkontoret i morgen og be om time der.

Stå opp for deg selv i forholdet, og jobb sammen med forholdet framover. Gratulerer med minste :)

Anonymkode: 50d9e...d4a

Skrevet

Om du er urimelig kommer an på h ør viktig mannens jobb er og hva dere har avtalt. Du kan ikke si at han bare kan dra på jobb og så bli sur for at han drar.

Anonymkode: cd4fe...3a5

Skrevet

Du er hjemme i permisjon, da tar du deg av baby. Det er det du får betalt for. At din mannn må være hjemme pga du er sliten er urimelig ja. 

Anonymkode: 76bc7...078

Skrevet

Storebror eller storesøster? Sjeldent foreldre er usikker på ens barns kjønn😂

Fra spøk til alvor: Menn er ikke tankelesere. Mange kvinner sier «Jeg sa ingenting, fordi jeg tenkte han selv ville se det!». Hvorfor gjør vi det? Er vi redd for å si hva vi mener? Vær klar fremover, og vær tydelig på hva du forventer. Mannen skal selvfølgelig være hjemme å hjelpe.

Anonymkode: 387e7...09a

Skrevet

Hvorfor tar han ikke ut 2 uker fri etter fødsel??

Han høres ut som et rasshøl.  Som neppe kjempet for 2 uker betalt fri..

Anonymkode: 2f86c...c1d

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er slett ikke alle som har to uker betalt fri...

Det finnes situasjoner hvor det er lov å la jobben komme først, f.eks ble min mann permitert før jeg fikk tredje barnet og hadde rett og slett ikke råd til å si nei da han ble tilbudt full jobb med full lønn, i to uker, rett etter min fødsel...

Vi kjenner ikke mannen til hi og hi sin historie, og kan derfor ikke svare annet enn at mannen til hi er urimelig utfra det hun forteller, men hun forteller ingenting om hva de avtalte før hun fødte.

Anonymkode: ac220...520

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er jeg helt urimelig nå? 

Anonymkode: 82afd...6b9

Det er da vanlig at far har to uker perm i forbindelse med fødsel. Og i den tiden er han selvsagt hjemme med mor og barn. For oss er dette en selvfølge. Mannen har jo også lyst til å bli kjent med sitt nye barn. 

Anonymkode: b7830...b80

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da vanlig at far har to uker perm i forbindelse med fødsel. Og i den tiden er han selvsagt hjemme med mor og barn. For oss er dette en selvfølge. Mannen har jo også lyst til å bli kjent med sitt nye barn. 

Anonymkode: b7830...b80

Høres ikke slik ut for HI sin mann. Han hører ut som en rasstut.

Anonymkode: c212c...825

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er hjemme i permisjon, da tar du deg av baby. Det er det du får betalt for. At din mannn må være hjemme pga du er sliten er urimelig ja. 

Det er jo hovedsakelig fordi eldste barnet er syk. Så da holder ikke argumenter ditt siden det ikke er baby som er syk.

Anonymkode: 32d6b...32b

Skrevet

Nei du er ikke urimelig! Langt i fra! 

Anonymkode: 528b6...086

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette.

Anonymkode: 11a84...e7c

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om du er urimelig kommer an på h ør viktig mannens jobb er og hva dere har avtalt. Du kan ikke si at han bare kan dra på jobb og så bli sur for at han drar.

Anonymkode: cd4fe...3a5

Han var jo på jobbTUR i helga... Det er neppe veldig viktig.

Anonymkode: bec94...c27

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er en rettighet alle fedre har når kona føder. Han kan (og bør) være hjemme i 2 uker. Det er for å avlaste mor i den mest krevende fasen.

Anonymkode: bec94...c27

Skrevet
  • Han burde uansett vært hjemme fra jobb de første to ukene – som han har krav på.
  • Når eldstebarnet er sykt, og du ikke har kapasitet til å følge opp begge, er det far som må stille opp.

Helt enig med hun over som sier at han høres ut som et ra**høl. Sorry, men jeg tror du trenger å høre det, slik at du snur tankene dine fra "er jeg urimelig?" til "nå må det bli noen endringer".

Anonymkode: 8cc83...885

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...