Gå til innhold

Spontanabort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangsgravid og 5 uker på vei, og nå er jeg veldig rett for at jeg spontanaborterer :sukk:Er det noen der ute som har spontanabortert før som kan si noe om dette går gale veien eller om jeg kan ta det med ro?

Jeg har lest en del om andres graviditeter her inne på forumet og hørt at hvis man blør så kan bety at man har en truende abort. Hvertfall de fleste som blør mister? Jeg har blitt forkjøla, og da jeg snøt meg i stad så kom det masse blod på papiret... Jeg har aldri blødd neseblod før, og nå er jeg livredd for at dette betyr at jeg er i ferd med å miste babyen :cry3:

Er dette truende abort? Bør jeg ringe til legen eller gynekolog for å sjekke om alt er som det skal?

Anonymkode: da9bd...ae8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, du blør kun fra nesen? Eller blør du nedentil? Mode 

Anonymkode: 72c43...aae

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er førstegangsgravid og 5 uker på vei, og nå er jeg veldig rett for at jeg spontanaborterer :sukk:Er det noen der ute som har spontanabortert før som kan si noe om dette går gale veien eller om jeg kan ta det med ro?

Jeg har lest en del om andres graviditeter her inne på forumet og hørt at hvis man blør så kan bety at man har en truende abort. Hvertfall de fleste som blør mister? Jeg har blitt forkjøla, og da jeg snøt meg i stad så kom det masse blod på papiret... Jeg har aldri blødd neseblod før, og nå er jeg livredd for at dette betyr at jeg er i ferd med å miste babyen :cry3:

Er dette truende abort? Bør jeg ringe til legen eller gynekolog for å sjekke om alt er som det skal?

forstår jeg deg rett i at du blødde neseblod da du snøt deg? Eller blør du fra underlivet? Hvis du blødde neseblod så har dette ingen verdens ting med truende abort å gjøre... Slimhinnene i kroppen blir sjørere når man er gravid og det er derfor lettere å blø neseblod o.l. Truende abort er det snakk om hvis du blør fra skjeden. Det er heller ikke uvanlig å ha småblødninger fra skjeden under svangerskap uten at det er truende abort av den grunn. Jeg hadde småblødninger (fra skjeden) frem til uke 18 i mitt første svangerskap og det gikk likevel helt fint og gutten er nå en sunn og frisk 2- åring :) 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, du blør kun fra nesen? Eller blør du nedentil? Mode 

Blør fra nesen ja. Ingen blod nedentil. 

Skrevet

Jeg har selv spontanabortert et par ganger og har 3 barn fra før av, og den første gangen jeg spontanaborterte startet det med uskyldig neseblod. Dette bør du absolutt få sjekket opp hos legen, neseblod kan faktisk bety at du er i ferd med å abortere. 
Kan jeg spørre om det kom klumper også? :frown:

Anonymkode: b26a5...7dd

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Blør fra nesen ja. Ingen blod nedentil. 

Da behøver du ikke bekymre deg for at det har noe med spontanabort å gjøre. Mange får skjøre slimhinner når man er gravid og kan blø fra nese, munn og andre slimhinner på grunn av det. Skulle du blø fra skjeden kan det i noen tilfeller være tegn på spontanabort og da bør man oppsøke lege, så når noen snakker om blødninger i graviditeten er det snakk om blødninger fra skjeden. 

Skrevet

Det er ikke truende abort fordi du blør neseblod. Det er helt normalt å blø både neseblod og fra tannkjøttet og til og med nedentil fordi man får svake slimhinner under graviditet. Det du får være obs på er smerter i magen og blod/blodklumper. 

Ingen kan garantere for verken det ene eller det andre. Du kan bestille deg tidlig ultralyd. Etter uke 12 kan man begynne å senke skuldrene.

du må iallefall prøve å roe deg ned å ikke stresse. Det er ingenting du kan gjøre til eller fra. 

Anonymkode: e81f7...fd7

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har selv spontanabortert et par ganger og har 3 barn fra før av, og den første gangen jeg spontanaborterte startet det med uskyldig neseblod. Dette bør du absolutt få sjekket opp hos legen, neseblod kan faktisk bety at du er i ferd med å abortere. 

Hva mener du med klumper? Blodklumper eller busemenn liksom??

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neseblod og spontanabort har ingen sammenheng! 

Skrevet

Dette er en tulletråd, ikke sant??? 

Hvis det finnes så fjerne mennesker der ute, som formerer seg, så blir jeg oppriktig litt skremt

Anonymkode: 986a2...083

Skrevet

Dette finnes ikke morsomt å tulle med. For oss som har opplevd spontanabort og blødninger i graviditet er det faktisk vondt.

Anonymkode: a5004...dd8

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette finnes ikke morsomt å tulle med. For oss som har opplevd spontanabort og blødninger i graviditet er det faktisk vondt.

Anonymkode: a5004...dd8

Helt enig 

Så frekt av deg hi

Anonymkode: 50fa6...3e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...