Gå til innhold

Amming og vondt bryst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer og opplever at nippelen blir hard, øm og "hvit"? Den mister liksom fargen.. Den blir myk og får tilbake fargen ved litt stimulering. Opplever også at ammingen kan gjøre vondt, men kun i starten. Det andre brystet er helt fint. Det vonde brystet er også større enn det andre (mer melk?) så pumper dette brystet oftere. På natten våkner jeg av at brystet er hardt og klumpete.. Går over når baby dier eller jeg pumper.

Noen som vet hva det kan være? Bør jeg få lege til å se på dette?

Anonymkode: 38875...92f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NB!! Den mister ikke fargen ved amming. Det skjer mellom ammingene!

Skrevet

Når du pumper vil brystet tro at det trenger mer produksjon og vil øke. Prøv å ikke pumpe. Håndmelk av det verste om du får veldig spreng, så vil produksjonen roe seg. 

Mener å ha hørt noe om det du beskriver, men husker ikke hva det heter dessverre. Kontakt ammehjelpen!

Skrevet
14 minutter siden, Optatium skrev:

Når du pumper vil brystet tro at det trenger mer produksjon og vil øke. Prøv å ikke pumpe. Håndmelk av det verste om du får veldig spreng, så vil produksjonen roe seg. 

Mener å ha hørt noe om det du beskriver, men husker ikke hva det heter dessverre. Kontakt ammehjelpen!

Da skal jeg prøve det! 😊 

Og smerten sitter i nippelen, så det hjelper st jeg stimulerer brystet før jeg legger baby til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...