Gå til innhold

Straks nyutdannet og de ber om referanser??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er straks nyutdannet lærer, og i alle stillingsannonser jeg kommer over ber de om "minst to referanser". Eneste jobben jeg har hatt var 1,5 år i barnehage før jeg begynte på lærerstudiet. Dette er jo nå 5 år siden. Er det normalt å skrive opp arbeidsgivere fra så langt tilbake i tid? Og da har jeg jo i beste fall én referanse, og de vil ha MINST to. Skal jeg bare se langt etter stillingen da, eller kan jeg søke likevel og si at jeg ikke har flere? 

Anonymkode: 80be1...bdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel hatt praksisperioder? Jeg brukte attester og referanser fra praksis 

Anonymkode: 271c3...9c3

Skrevet

Oppgi barnehage som referanse. De ser jo at du et nyutdannet.

Nå kjenner ikke jeg til lærerstudiet, men i helsevesenet som jeg kjenner til har de fleste deltidsjobber mens de studerer. Hvis dette også er vanlig i ditt lærerstudiet  må du forberede deg godt til intervjuer

Anonymkode: c73c6...c01

Skrevet

Du kan kanskje bruke både ped-leder og styrer? Det er langt tilbake ja, men det er ikke så uvanlig. Mange studenter som f.eks har barn har oftest ikke jobbet under studiene.

Anonymkode: 9a696...c4f

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Og dette!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det skal en egentlig ikke gjøre.

Skrevet

Ja, det har jeg hatt, men vi fikk beskjed at praksis ikke kunne brukes som referanser til jobbsøking.

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Det skal en egentlig ikke gjøre.

Hvorfor ikke? Veldig vanlig i mange yrker dette. Jeg blir stadig oppringt som referanse for mine veilander

Skrevet

Oppgi barnehage som referanse. De ser jo at du et nyutdannet.

Nå kjenner ikke jeg til lærerstudiet, men i helsevesenet som jeg kjenner til har de fleste deltidsjobber mens de studerer. Hvis dette også er vanlig i ditt lærerstudiet  må du forberede deg godt til intervjuer