GĂ„ til innhold

Flere med litt tynnslitte nerver? 🙄😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prÞver Ä bli tÞffere og ikke la andre menneskers sure kommentarer og kritikk gÄ for mye inn pÄ meg. Jeg fremstÄr nok som ganske selvsikker og real, og jeg tror det gjÞr at folk tenker det er greit Ä vÊre mer ufin enn de ellers ville vÊrt mot andre fordi de tror jeg tÄler det. Men egentlig klarer jeg ikke la vÊre Ä bli lei meg. Til tross for at jeg vet det ikke har noe med meg Ä gjÞre, og selv om jeg vet jeg ikke er urimelig. 

Er det flere som har det sĂ„nn? Hva gjĂžr dere for Ă„ unngĂ„ Ă„ bruke energi pĂ„ andre som ikke fortjener det? 😕 Jeg har sĂ„ lyst til Ă„ bare riste det av meg og gĂ„ videre..

Anonymkode: 5b8d5...345

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i mange Är hatt det litt pÄ samme mÄte, og gidder ikke det lenger! For min del handler det om at jeg har et negativt selvbilde, og det kjÞrer automatiske tanker rundt i hodet mitt som sier at alle som sier noe positivt om/til meg bare lyver og alle som sier noe negativt har sett noe riktig.. og selvfÞlgelig de som ikke evaluerer meg (som jo gjelder de fleste) egentlig mente noe kjipt, og jeg kan i perioder lese de rareste ting ut av ansiktsuttrykk, mimikk osv.. 

Tanker skaper veier i hjernen, og de som brukes mest blir stÞrst.. hod meg var selvkritikk og negativt fokus som en motorvei i regne! 

Jeg driver nÄ noe jeg kaller radikal takknemlighet foe Ä Þve opp hjernen i Ä tenke positivt, og til Ä vri pÄ det negative, fÄ vanen Ä tenke st det kunne vÊrt verre.. Hver kveld skriver keg med minst fem ting jeg er takknemlig for.. og jeg skriver ofte negasjonen i parantes.. den som ville vÊre min automatiske tanke. Slik forsÞker jeg Ä gjÞre motorveien mindre og trÄkker istedet opp en sti av positivitet. Jeg tenker at ved Þvelse og repetisjon vil andre menneskers virkelige eller innbilte meninger fÄ mindre verdi fordi jeg vil vÊre mer fornÞyd med meg og mitt. 

NÄ gÄr jeg ogsÄ i terapi og lÊrer Ä hÄndtere angst og depresjon.. og Ä akseptere meg selv. Dette er jo ogsÄ viktige elementer. 

Anonymkode: 05ffe...06b

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har i mange Är hatt det litt pÄ samme mÄte, og gidder ikke det lenger! For min del handler det om at jeg har et negativt selvbilde, og det kjÞrer automatiske tanker rundt i hodet mitt som sier at alle som sier noe positivt om/til meg bare lyver og alle som sier noe negativt har sett noe riktig.. og selvfÞlgelig de som ikke evaluerer meg (som jo gjelder de fleste) egentlig mente noe kjipt, og jeg kan i perioder lese de rareste ting ut av ansiktsuttrykk, mimikk osv.. 

Tanker skaper veier i hjernen, og de som brukes mest blir stÞrst.. hod meg var selvkritikk og negativt fokus som en motorvei i regne! 

Jeg driver nÄ noe jeg kaller radikal takknemlighet foe Ä Þve opp hjernen i Ä tenke positivt, og til Ä vri pÄ det negative, fÄ vanen Ä tenke st det kunne vÊrt verre.. Hver kveld skriver keg med minst fem ting jeg er takknemlig for.. og jeg skriver ofte negasjonen i parantes.. den som ville vÊre min automatiske tanke. Slik forsÞker jeg Ä gjÞre motorveien mindre og trÄkker istedet opp en sti av positivitet. Jeg tenker at ved Þvelse og repetisjon vil andre menneskers virkelige eller innbilte meninger fÄ mindre verdi fordi jeg vil vÊre mer fornÞyd med meg og mitt. 

NÄ gÄr jeg ogsÄ i terapi og lÊrer Ä hÄndtere angst og depresjon.. og Ä akseptere meg selv. Dette er jo ogsÄ viktige elementer. 

Anonymkode: 05ffe...06b

Det Ă„ skrive ned hva man er takknemlig for var en veldig god idĂ© egentlig. Da fĂ„r mak flyttet fokuset litt. Takk for svar â˜ș

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjĂžr dere for Ă„ unngĂ„ Ă„ bruke energi pĂ„ andre som ikke fortjener det? 😕 Jeg har sĂ„ lyst til Ă„ bare riste det av meg og gĂ„ videre..

Jeg analyserer hvorfor de sier det de sier. Og slÄr som regel fast at de har sine grunner: frykt, misunnelse, smÄlighet, egne komplekser... Og da slÄr det meg at de ikke egentlig har noe Ä utsette pÄ meg. Men at de trenger en ventil for Ä lufte sine egne fÞlelser.

Anonymkode: 6bdfc...f67

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...