Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #1 Skrevet 6. mai 2018 Ønsker en samletråd for oss som ønsker ett sunnere liv, her kan vi fortelle hva vi gjør i det daglige for å bidra til å bli sunnere, og vi kan gi hverandre utfordringer 💪🏻💪🏻 Jeg har i dag vært skikkelig usunn, men vil fokusere på det positive, og det må være en 3 km lang gåtur i ulendt terreng og vurderer sterkt å gå en tur til 👍🏻 Anonymkode: 46a87...7a6
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #2 Skrevet 6. mai 2018 Jeg er med. Har gått på lavkarbo siden påske og gått ned 5 kg. Veldig fornøyd med det, men sprakk på potetgull og pasta i dag 🙄 Får skjerpe meg fra i morgen 👌 Anonymkode: 137f9...d58
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #3 Skrevet 6. mai 2018 I den andre tråden din så var det mange unnskyldninger for at du ikke kunne gå tur eller trene, slutt å bruk en unnskyldning og hvertfall ungene. Istede for å legg planer om hvordan du skal trene, legg kun planer om hvor lenge du ønsker å trene. For med barn så skjærer ting seg ofte og når ting skjærer seg for oss voksne forsvinner motivasjonen. Istede for å bruke unger og syke unger som en unnskyldning, må du tilpasse din trening. Trening må ikke være joggetur, en lang gåtur eller en tur på treningssenteret. Vær kreativ og finn metoder der du i en hektisk hverdag får til litt selv om timeplanen tilsier at du ikke har tid. Skal du henge opp en klesvask, sett dunken med tøy på gulvet og ta ett knebøy for hvert plagg du må hente. Ikke mye trening vil noen si, men det er ofte slike små ting som skal til for å bli kvitt ed dårlige unnskyldningene vi har og begynner å lage oss når planer går i vasken. Da ser du rask hvor mye du faktisk kan gjøre selv om ting skjærer seg og du egentlig ikke har tid. Dette gir deg nok motivasjon og inspirasjon til å gjøre flere slike ting i hverdagen. Du har barn, bruk barna til å røre på kroppen din. Leke sisten med ungene ute gjør deg nok mer sliten, du får brukt flere muskler enn du hadde gjort på en gåtur og flere kalorier blir forbrent. Har dere trampoline, få ungene dine til å lære deg masse triks eller bruk den alene. Tror de fleset foreldre kan skrive under på at vi blir veldig overrasket hvor slitsomt det er å hoppe på den trampolina, selv kort tid. Anonymkode: fc8ca...90c
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #4 Skrevet 6. mai 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: I den andre tråden din så var det mange unnskyldninger for at du ikke kunne gå tur eller trene, slutt å bruk en unnskyldning og hvertfall ungene. Istede for å legg planer om hvordan du skal trene, legg kun planer om hvor lenge du ønsker å trene. For med barn så skjærer ting seg ofte og når ting skjærer seg for oss voksne forsvinner motivasjonen. Istede for å bruke unger og syke unger som en unnskyldning, må du tilpasse din trening. Trening må ikke være joggetur, en lang gåtur eller en tur på treningssenteret. Vær kreativ og finn metoder der du i en hektisk hverdag får til litt selv om timeplanen tilsier at du ikke har tid. Skal du henge opp en klesvask, sett dunken med tøy på gulvet og ta ett knebøy for hvert plagg du må hente. Ikke mye trening vil noen si, men det er ofte slike små ting som skal til for å bli kvitt ed dårlige unnskyldningene vi har og begynner å lage oss når planer går i vasken. Da ser du rask hvor mye du faktisk kan gjøre selv om ting skjærer seg og du egentlig ikke har tid. Dette gir deg nok motivasjon og inspirasjon til å gjøre flere slike ting i hverdagen. Du har barn, bruk barna til å røre på kroppen din. Leke sisten med ungene ute gjør deg nok mer sliten, du får brukt flere muskler enn du hadde gjort på en gåtur og flere kalorier blir forbrent. Har dere trampoline, få ungene dine til å lære deg masse triks eller bruk den alene. Tror de fleset foreldre kan skrive under på at vi blir veldig overrasket hvor slitsomt det er å hoppe på den trampolina, selv kort tid. Anonymkode: fc8ca...90c Så bra du sier det 👍🏻, for det trengte jeg, og jeg skal slutte med disse unskyldningene, og heller tilpasse trening ja 😊. Anonymkode: 46a87...7a6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #5 Skrevet 7. mai 2018 Jeg hopper på her! Ønsker å virkelig ta meg sammen og gå ned i vekt! Har i tillegg vært litt for mye bursdag, dåp og konfirmasjon de siste helgene 🙄 Anonymkode: db99c...5d0
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #6 Skrevet 7. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hopper på her! Ønsker å virkelig ta meg sammen og gå ned i vekt! Har i tillegg vært litt for mye bursdag, dåp og konfirmasjon de siste helgene 🙄 Anonymkode: db99c...5d0 Dagens aktivitet: Male stua fra kl 10:00 til 16:00 😅👌🏼 Dagens usunne: Spist ALT for lite. Spiste en yoghurt etter frøkna var levert i barnehage kl. 08:00. Neste måltid var klokken 18:00🤷🏻♀️ Hjemmelaget hamburger! 😄 Anonymkode: db99c...5d0
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #7 Skrevet 7. mai 2018 Jeg er med! Startet forrige lørdag 👍 har begynt å føre alt jeg spiser i en app. Så nå har jeg kuttet ned på mye. Har også som mål å trene fire dager i uka. Men som tobarnsmor og full jobb så får jeg ikke alltid tid til treningssenter så derfor trener jeg hjemme i stua. Bruker Playstation og er koblet til sensorer. Bruker egen kroppsvekt og løse vekter. Fikk til fire treninger forrige uke og skal få det til denne uken også. Målet er å gå ned de siste kiloene etter siste graviditet før vi planlegger nr 3. Anonymkode: 08474...e13
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #8 Skrevet 7. mai 2018 Jeg går mellom 15 og 20 km hver dag. Spiser lavkarbo så godt jeg kan. Anonymkode: 5c87b...3ac
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #9 Skrevet 7. mai 2018 På 6.5.2018 den 20.59, Anonym bruker skrev: Så bra du sier det 👍🏻, for det trengte jeg, og jeg skal slutte med disse unskyldningene, og heller tilpasse trening ja 😊. Anonymkode: 46a87...7a6 Dette hun sier er veldig sant. Det er altfor lett å lage unnskyldninger. Hadde gjort det noen ganger selv også før jeg virkelig tok tak i meg selv. Jeg hadde ikke helse nok, jobba for mye, barna. Men, klart jeg ikke hadde helse. Jeg hadde trossalt ikke rørt meg på 10 år! Barna å jobben klarer man alltids å balansere med litt bevegelse. Største barnet mitt vil kjøpe is, da sykler vi til en kiosk 5 km unna å kjøper is. Hun elsker å sykle å syns det er ekstra gøy når mamma er med. Får jeg ikke mulighet til å dra på treningsstudio så finner jeg frem en treningsmatte til meg å en til de minste barna. De storkoser seg, prøver å herme å er så stolt når dem forteller at dem har trent med mamma. Trener jeg yoga så sier de at de har danset med mamma. Å ikke sett deg for høye mål! Sett deg små delmål som er mulig å oppnå for deg med din hverdag. For hvert mål du når kan du sette deg nye å motivasjonen øker også gjerne litt når man ser at man klarer å gjennomføre de målene man har satt seg. Å gå fra ingen trening til 4-5 ganger i uken er urealistisk å mest sannsynlig så blir du lei innen måneden er over. Alt er bedre enn ingenting å bare det at man er bevisst på det gjør gjerne at man kanskje går eller sykler til butikken i stedenfor å kjøre, blir med å spille fotball med barna i stedenfor å bare se på etc. Ikke kutt ut alt du liker å spise, men velg sunnere alternativer og velg deg gjerne en dag i uken hvor du kan kose deg litt ekstra. Lykke til😉 du kan klare det! Anonymkode: 6205f...cfd
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #10 Skrevet 8. mai 2018 Så gøy at flere blir med 😊😊. I går og i dag har jeg med egen lunsj på jobb (får egentlig mat på jobb, men er mye brød), eggerøre med masse grønnsaker i dag 👍🏻. For å få inn noen øvelser så har jeg ei utfordring med ei venninne, så vi tar 20 knebøy hver gang vi har vært på do 😊. Og planken før vi legger oss 😊. Har i tillegg drukket mer vann enn vanlig, og det skal jeg fortsette med 👍🏻 Anonymkode: 46a87...7a6
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #11 Skrevet 8. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så gøy at flere blir med 😊😊. I går og i dag har jeg med egen lunsj på jobb (får egentlig mat på jobb, men er mye brød), eggerøre med masse grønnsaker i dag 👍🏻. For å få inn noen øvelser så har jeg ei utfordring med ei venninne, så vi tar 20 knebøy hver gang vi har vært på do 😊. Og planken før vi legger oss 😊. Har i tillegg drukket mer vann enn vanlig, og det skal jeg fortsette med 👍🏻 Anonymkode: 46a87...7a6 Morsom utfordring! Skal prøve å henge på den! Vil du oppdatere om hvor lenge du står i planken?😄 Morsomt med en utfordring i hverdagen! Anonymkode: db99c...5d0
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #12 Skrevet 8. mai 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Morsom utfordring! Skal prøve å henge på den! Vil du oppdatere om hvor lenge du står i planken?😄 Morsomt med en utfordring i hverdagen! Anonymkode: db99c...5d0 I går kveld sto jeg planken i 20 sek, satser på lengre i kveld, tar så lenge jeg klarer 😊 Anonymkode: 46a87...7a6
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #13 Skrevet 8. mai 2018 Herlig! Dagens oppdatering fra meg. Har vært så sprek å tatt bussen å handla masse; det vil si grillutstyr og mat. Har bært så melkesyra tok meg gjentatte ganger på turen hjem. Jeg montert grill, trilbreda og laga grillmat, og i tillegg hat dugnad i nabolaget. Der kostet jeg hele veien utenfor her for grus. Fått rørt meg bra i dag! Fornøyd med dagens hverdagsaktiviteter Anonymkode: db99c...5d0
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #14 Skrevet 8. mai 2018 Jeg har en treningsrutine som tar 7 minutter hver dag. Setter på timer, 1 min på hver øvelse. Jumping jacks, knebøy, høy kneløft på stedet, burpee, knebøy, kneløft, jumping jacks. Fin trening på travle dager 😊 Anonymkode: 9108d...503
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #15 Skrevet 8. mai 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Så gøy at flere blir med 😊😊. I går og i dag har jeg med egen lunsj på jobb (får egentlig mat på jobb, men er mye brød), eggerøre med masse grønnsaker i dag 👍🏻. For å få inn noen øvelser så har jeg ei utfordring med ei venninne, så vi tar 20 knebøy hver gang vi har vært på do 😊. Og planken før vi legger oss 😊. Har i tillegg drukket mer vann enn vanlig, og det skal jeg fortsette med 👍🏻 Anonymkode: 46a87...7a6 Så flink du er! Jeg har alltid med egen lunsj da vi er heldige å har kjøleskap tilgjengelig. Evt kjøper jeg salat fra salatbar på kantina. Idag har jeg trent 40 min på treningsmatta hjemme mens mannen la minstemann. Både styrke og kondisjon. Jeg var skikkelig trøtt og tung i kroppen men etter treningsøkten føler jeg meg veldig våken og energisk. Skulle ønske jeg hadde hatt tid til å trene før jobb. Det hadde nok gjort underverker. Anonymkode: 08474...e13
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #16 Skrevet 8. mai 2018 Vært en super dag her, avsluttet dagen med en liten topptur, så ble totalt 20 000 skritt i dag 👍🏻. Planken i kveld ble på 32 sek. Fytti rakkeren hvor tungt det er 🙈. I forhold til mat, så har jeg spist egen lunsj på jobb, og klart å unngå godteriskapet på jobb (jeg har vært mest oppi skapet tidligere 🙈). Har ikke handlet inn til lunsj i morgen, så da blir det vanlig mat, må bli flinkere til å planlegge 👍🏻. Anonymkode: 46a87...7a6
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #17 Skrevet 8. mai 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vært en super dag her, avsluttet dagen med en liten topptur, så ble totalt 20 000 skritt i dag 👍🏻. Planken i kveld ble på 32 sek. Fytti rakkeren hvor tungt det er 🙈. I forhold til mat, så har jeg spist egen lunsj på jobb, og klart å unngå godteriskapet på jobb (jeg har vært mest oppi skapet tidligere 🙈). Har ikke handlet inn til lunsj i morgen, så da blir det vanlig mat, må bli flinkere til å planlegge 👍🏻. Anonymkode: 46a87...7a6 Så bra du skrev det! Nå husket jeg å stå i planken før jeg tar kvelden😁 2 minutter og 3 sekunder ble tiden i kveld 🙉 Anonymkode: db99c...5d0
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #18 Skrevet 10. mai 2018 Hvordan går det? I går ble det en liten utskeiing i sola med en is. Men den ble fortjent med å gå til butikken og en lang tur i sola hjem igjen😊👌🏼 Anonymkode: db99c...5d0
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #19 Skrevet 10. mai 2018 Dagen i går fløy av gårde, følte jeg ikke gjorde «noe», men hadde 14000 skritt når jeg la meg, glemte planken. Men ble hverdagsaktivitet. I dag har jeg styrt på i hagen og gått en tur mens minste syklet (veldig rolig), og trillet en tur med han. Skeiet ut med is både i går og i dag 🤔, men ellers spist mye sunnere enn vanlig, ingen sjokolade eller potetgull, men mye frukt og grønt. Treåringen spiste sukkererter og tomater og sier - mamma dette er nesten som sjokolade 😂👌🏻 Anonymkode: 46a87...7a6
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2018 #20 Skrevet 12. mai 2018 Hvordan går det med dere andre? Jeg føler jeg har vært kjempeflink i dag, stolt over meg selv 😊. Tidligere i dag spurte nest største om vi kunne gå å fiske, noe jeg absolutt IKKE giddet egentlig, for de to minste var sutrete og klar (=kommer ikke til å gå selv), og er ca.1 km en vei. MEN jeg fant fram sykkelvogna, satte de to minste oppi, og ble med å fisket. I tillegg gikk jeg en fjelltur på 250 MOH etter de minste var lagt. Nå når jeg sitter å ser Eurovision så har jeg frukt og nøtter istede for potetgull og sjokolade 👍🏻 Anonymkode: 46a87...7a6
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #21 Skrevet 13. mai 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan går det med dere andre? Jeg føler jeg har vært kjempeflink i dag, stolt over meg selv 😊. Tidligere i dag spurte nest største om vi kunne gå å fiske, noe jeg absolutt IKKE giddet egentlig, for de to minste var sutrete og klar (=kommer ikke til å gå selv), og er ca.1 km en vei. MEN jeg fant fram sykkelvogna, satte de to minste oppi, og ble med å fisket. I tillegg gikk jeg en fjelltur på 250 MOH etter de minste var lagt. Nå når jeg sitter å ser Eurovision så har jeg frukt og nøtter istede for potetgull og sjokolade 👍🏻 Anonymkode: 46a87...7a6 Det har gått bra! Har gått ned 1,5 cm rundt midjen 😯 i går var jeg på jobb og hadde 13.000 skritt før klokken var 15. Etter på ble det grilling i finværet 😊 Ble to remser fra en sjokoladeplate til Eurovision sammen med et par glass vin 😊 Anonymkode: db99c...5d0
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #22 Skrevet 13. mai 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har gått bra! Har gått ned 1,5 cm rundt midjen 😯 i går var jeg på jobb og hadde 13.000 skritt før klokken var 15. Etter på ble det grilling i finværet 😊 Ble to remser fra en sjokoladeplate til Eurovision sammen med et par glass vin 😊 Anonymkode: db99c...5d0 Bra jobba 👍🏻 Har ikke målt eller veid meg, er så redd for å bli skuffet 🙄🙈. Må tenke litt før jeg evt begynner med det 👌🏻 Anonymkode: 46a87...7a6
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #23 Skrevet 13. mai 2018 Jeg er med 😊 Jeg jobber alt for mye, spiser lite og usunt, er tom for energi på kveldene og har gått ned 5 kilo på kort tid. Har fylt opp kjøleskapet med sunn snacks (grønnsaker og frukt), har bestemt meg for å jobbe mindre overtid, være mer ute i frisk luft, legge meg tidligere (bedre søvn) og jobbe med å stresse mindre 👍🏻😀 Anonymkode: 33986...cc2
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2018 #24 Skrevet 14. mai 2018 Har måttet gå litt i meg selv og tenke litt de siste dagene, hva ønsker jeg, hva kan jeg klare og hva er realistisk. Det å trene hjemme eller gjøre styrkeøvelser ser jeg at blir et ork, gidder ikke, og glemmer at jeg tenkte å gjøre planken og knebøy. Men jeg elsker å gå fjellturer, så har gått en tur i dag og en tur for to dager siden, det gjør meg glad, jeg er motivert og får mer energi, så istede for å fokusere på ting som jeg synes er kjedelig (styrkeøvelser), så gjør jeg heller noe jeg liker å gjøre. I forhold til maten har jeg vært mye sunnere i de siste dagene enn tidligere, men tar det ikke som en nedtur om jeg tar en bit sjokolade feks. Trur og håper at med disse endringer på tankemåte at jeg klarer meg bedre 💪🏻. Anonymkode: 46a87...7a6
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2018 #25 Skrevet 15. mai 2018 Jeg sett på bilder av meg selv for 3 år siden, før graviditeten. Jeg så smashing ut! Slik vil jeg se ut nå! Eller, noe i nærheten. Jeg starter fra i morgen med en streng, men fleksibel diett med meg selv de neste fem ukene for å se hvordan jeg ligger an. Jeg tenker at de fem ukene kommer til å gå fort, og nå som jeg er ferdig på studiet for dette semesteret vil tiden for å trene på studio være mer aktuell. Jeg skal prøve å utnytte all min tid, så langt det rekker i hvertfall😊 Nå sitter jeg å koser meg med en proteinshake etter dagens kveldsøkt på stua. Anonymkode: db99c...5d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå