Gå til innhold

Hvordan hjelpe sjenert barn inn i lek?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 3-åring er en forsiktig fyr. Blid og omgjengelig, men avventende og observerende med andre barn. Vi bor midlertidig på et sted uten særlig nettverk, men han går i barnehage. De observere det samme der, han leker gjerne (dypt konsentrert) alene.

I dag var vi på åpen gård, og jeg så han hadde veldig lyst å leke med to ca 4-åringer som "lagde mat. Først kikket han lenge, før han ble litt med på sidelinjen. Men i stedet for å snakke med barna, kom han gledesstrålende til oss og fortalte om leken.

Noen tips til hvordan hjelpe han inn i lek? Jeg var et like sjenert barn, og fikk lite rettledning fra mine foreldre. Fikk stort sett høre at jeg bare skulle leke, og ikke være så sjenert. Det hjalp ikke... Så vil ikke gjøre samme feil.

Anonymkode: 30e0c...3e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Delta litt i leken sammen med de, og trekk deg tilbake når han er blitt litt varm i trøya. Det gjør vi i barnehagen fo å hjelpe barn inn i lek

Anonymkode: ccd15...798

Skrevet

Vi har en jente på 3,5 år som er ganske sjenert og til tider har hatt vansker med å komme inn i lek med andre barn. Etter at vi tok kurset "barnas plattform" og fikk enkle verktøy vi kunne bruke daglig har vi sett store positive endringer på jenta vår 😊

Anonymkode: 4087f...8f8

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Vi har en jente på 3,5 år som er ganske sjenert og til tider har hatt vansker med å komme inn i lek med andre barn. Etter at vi tok kurset "barnas plattform" og fikk enkle verktøy vi kunne bruke daglig har vi sett store positive endringer på jenta vår 😊

Anonymkode: 4087f...8f8

Hvilke verktøy var dette? Ble nysgjerrig!

Anonymkode: 30e0c...3e7

Skrevet

La han styre dette selv

Anonymkode: 17335...a6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...