Gå til innhold

Har så vondt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smerter i ca 70% av kroppen i dag, fibromyalgi... Har så langt i dag tatt 1200 mg ibux og 6 stk paralgin forte. Ingenting hjelper! Tror jeg snart blir sprø. Ikke kan jeg legge meg å slappe av heller da jeg er hjemme alene med 3 og 5 åring 

Blæh! Sutre, sutre 😄 sånn da har jeg fått ut litt frustrasjon! 

Anonymkode: c787a...f42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må snakke med legen om medisinbrukrn din. Dette er altfor mye

Anonymkode: 9a0f8...de0

Skrevet

Det hørtes ut som veldig mye drugs til å være alene hjemme med 2 små barn.

Ei jeg jobber hos tar paralginforte, henter det ut for henne på apoteket innimellom, og der står det 3-4 tabletter i døgnet, og det står det på felleskatalogen også. Om du leser der står det at det må gå minst 6 timer mellom hver dose.

Er det det du har fått anbefalt hos legen å ta? Kanskje det er andre typer smertestillende som kan hjelpe deg bedre. Vær snill å ring legen i morgen og få deg en time. Det kan jo umulig være bra når det ikke virker engang.

Anonymkode: f4043...a80

Skrevet

Wow! Var ikke det enorme mengder smertestillende? Og alene med ansvar for små barn? 

Anonymkode: 2fa34...364

Skrevet

Noen blir helt på snurr av 1 Pf, andre reagerer ikke slik. Har man veldig sterke smerter og er vant til å ta den type medisiner går det nok helt greit å ha ansvar for barn samtidig.

Anonymkode: 314ec...366

Skrevet

Du bruker så mye medisiner at du ikke bør være alene med små barn. Ta kontakt med legen din i morgen og fortell hvilke smerter du har og hvor mye smertestillende du tar. Du er på full fart mot alvorlig avhengighet og verre.

Om du ikke har effekt av paralgin forte bør du be legen din om å sjekke deg for ev. Cyp-varianter.

Du vet at det du gjør er farlig, og verre er det at du gjør det når du har ansvar for så små barn.

Om du bruker så store doser paralgin forte at du ikke lenger har effekt av den, da har du brukt den lenger enn forsvarlig og i større doser. Samme med ibuxen. Så store doser som du har tatt på så kort tid er helsefarlig - du risikerer langt større problemer enn fibromyalgien...

Hva gjør du selv for å bedre fibromyalgien?

Anonymkode: 98e0b...fd7

Skrevet

Tar ikke mer enn legen har sagt jeg kan. Inntil 8 stk paralgin forte pr dag, og 3x600 mg ibux, så det tar jeg helt med ro og har kontroll på! Gjør det jeg kan for å holde kontroll på fibroen, og det er ikke ofte det er slik som i dag. 

Måtte bare sutre litt

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tar ikke mer enn legen har sagt jeg kan. Inntil 8 stk paralgin forte pr dag, og 3x600 mg ibux, så det tar jeg helt med ro og har kontroll på! Gjør det jeg kan for å holde kontroll på fibroen, og det er ikke ofte det er slik som i dag. 

Måtte bare sutre litt

Du skal ikke ta paralgin oftere enn hver 6. time, noe du må ha gjort.

Skrevet

Har du sjekket at du ikke har CYP2D6-defekt?  Du bør ha effekt av så store doser paralgin. Har du ikke det bør du bruke andre typer smertestillende.  Uansett hva legen sier er du på maxdose og vel så det og det liker ikke leveren din særlig lenge.

Anonymkode: 33969...43e

Skrevet

En ting er kodeinen 6x paralgin forte gir, men den leveren din får jo en overdose paracetamol -som er veldig giftig.

1200mg Paracet + 6x pf (a 400mg paracetamol) = tot 3600mg

«(12 g, som alltid er toksisk). Ved doser over dette, til sykehus (gjelder barn og voksne).»(ref felleskatalogen) 

Men leversvikt kjenner du ikke med en gang da.

Har selv fibromyalgi og små barn, så kan sympatisere, men de fortjener ikke en mor som dør av leversvikt før de er ferdig med ungdomsskolen. 

Anonymkode: dacdc...039

Skrevet

Tror nok det du stapper inn av smerte medisin, har kroppen ingen ting i mot. Må finne andre men det er ikkje så enkelt.

Det Er lov og klage og sutre.

Anonymkode: a3ea9...23c

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En ting er kodeinen 6x paralgin forte gir, men den leveren din får jo en overdose paracetamol -som er veldig giftig.

1200mg Paracet + 6x pf (a 400mg paracetamol) = tot 3600mg

«(12 g, som alltid er toksisk). Ved doser over dette, til sykehus (gjelder barn og voksne).»(ref felleskatalogen) 

Men leversvikt kjenner du ikke med en gang da.

Har selv fibromyalgi og små barn, så kan sympatisere, men de fortjener ikke en mor som dør av leversvikt før de er ferdig med ungdomsskolen. 

Tar ikke paracet og paralgin samtidig... 

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skal ikke ta paralgin oftere enn hver 6. time, noe du må ha gjort.

Det har faktisk ingen nevnt for meg, så det var jeg ikke klar over! 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tar ikke paracet og paralgin samtidig... 

Beklager, jeg leste paracetamol, og ikke Ibux. 

Men fortsatt er det mye paracetamol på få timer. 

Skrevet

Kroppen min responderer ikke på paralgin forte. Er som å spise paracet. 

Pinex forte fungerer mye bedre. 

Anonymkode: a410c...645

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pinex Forte er identisk med paralgin forte, altså😅

Anonymkode: 48e32...b1f

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er synonympreparater altså

Anonymkode: 663c5...d75

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tror nok det du stapper inn av smerte medisin, har kroppen ingen ting i mot. Må finne andre men det er ikkje så enkelt.

Det Er lov og klage og sutre.

Anonymkode: a3ea9...23c

Er vanskelig å finne alternativ ja... Prøvd pinex forte, men gikk over til paralgin forte siden de er like bortsett fra mengde paracetamol, og gir samme effekt på meg. 

Fikk nobligan av legen men det ga null effekt. 

Om noen har tips tar jeg gjerne imot det 😊 

Skrevet

Ekstremt mye pollen ute nå. Mange som ligger rett ut, selvom de ikke er allergiske.

Anonymkode: 0a971...44a

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er vanskelig å finne alternativ ja... Prøvd pinex forte, men gikk over til paralgin forte siden de er like bortsett fra mengde paracetamol, og gir samme effekt på meg. 

Fikk nobligan av legen men det ga null effekt. 

Om noen har tips tar jeg gjerne imot det 😊 

Kanskje du skulle hørt med legen om forebyggende, at du går på medisiner fast som har gitt gode resultater for pasienter med kroniske smerter. Som for eks sarotex eller cymbalta. Mange som går på det fast og som opplever en mye bedre hverdag med bedre søvn og mindre smerter.

Egentlig rart at legen din ikke har foreslått det fremfor anfallsmedisiner som paralgin og tramadol. Som langvarig smertepasient er det mye bedre for kroppen din.

Anonymkode: b32fe...b58

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du skulle hørt med legen om forebyggende, at du går på medisiner fast som har gitt gode resultater for pasienter med kroniske smerter. Som for eks sarotex eller cymbalta. Mange som går på det fast og som opplever en mye bedre hverdag med bedre søvn og mindre smerter.

Egentlig rart at legen din ikke har foreslått det fremfor anfallsmedisiner som paralgin og tramadol. Som langvarig smertepasient er det mye bedre for kroppen din.

Anonymkode: b32fe...b58

Sarotex har jeg prøvd, opplevde mer smerter da... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...