Gå til innhold

Dagpenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet reglene for dette? Har lest på nav sine sider , at man må ha tjent 1,5 G. Mener å huske man måtte jobbe 6 mnd før man kunne få dagpenger ? Finner ikke noe om 6 mnd nå? Grunnen til at jeg spør er at jeg har mulighet til å ta ett vikariat på 4 mnd etter endt studie som vil gi meg erfaringen på videre jobb søking . Tenker i verste tilfelle hvis jeg står rundt juletider uten inntekt

Anonymkode: 0d070...4ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Har aldri vært noen 6 mnd regel for å få dagpenger. Det er for foreldrepenger den regelen er.

For å få dagpenger må du han tjent minst 1,5 G siste avsluttede kalenderår. Eller minst 3 G siste 3 år. Så om det er kun i år du har hatt inntekt får du ikke dagpenger før etter nyttår.

Anonymkode: d3025...4e1

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri vært noen 6 mnd regel for å få dagpenger. Det er for foreldrepenger den regelen er.

For å få dagpenger må du han tjent minst 1,5 G siste avsluttede kalenderår. Eller minst 3 G siste 3 år. Så om det er kun i år du har hatt inntekt får du ikke dagpenger før etter nyttår.

Anonymkode: d3025...4e1

Takk for svar :) tror jeg skal tjene over 140000 på 4 mnd iallefall 

Skrevet

Husk at om du søker dagpenger før nyttår, så er det inntekten din i 2017 som vil bli lagt til grunn. Om du har vært student, kan det være at du først har rettigheter om du søker i 2019...

Anonymkode: 92631...9cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...