Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Vi skal gifte oss og er usikker på hva vi skal hete videre. Jeg vil helst beholde mitt eget etternavn da det har en spesiell betydning for meg. Han er villig til å også ta mitt navn, men bare som mellomnavn. Han mener at mannnes navn skal være sist. Vet ikke hvordan vi skal bli enige. Jeg vil heller ikke at vi bare fortsetter å hete helt forskjellig når vi får felles barn. La oss si at jeg heter Lisa Hansen og han Anders Smådal. Er det veldig teit at jeg da heter Lisa Smådal Hansen mens han heter Anders Hansen Smådal? Eller blir det bare rot? Noen som har gjort det slik? Anonymkode: 73b6a...5a3
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Vi har beholdt våre egne navn. Etter å ha hatt navnet mitt i 30 år så hadde jeg egentlig ikke noe lyst til å endre det, eller gjøre det lengre. Mannen min hadde ikke noe i mot å verken beholde sitt eller ta mitt i tillegg, så han lot meg bestemme. Barna har fått begge etternavn, mitt først, så bindestrek og så hans navn. Da står de oppført med mitt etternavn sånn alfabetisk sett (klasselister etc). Mannen din virker litt gammeldags HI. Anonymkode: 9b7ae...347
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 Jeg beholdt mitt etternavn som da ble mellomnavnet mitt og jeg tok hans navn som etternavn. Barnet vårt vil få begge navnene. Anonymkode: 46607...6d2
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 Jeg kjenner flere par som har tatt hverandres navn som mellomnavn. Hvis hun het Anne B og han Per A, het hun Anne AB og han Per BA etter bryllupet. Men jeg vet ikke hva de har valgt å kalle barna. Anonymkode: da04b...2a8
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 Begge har mitt som mellomnavn og hans som etternavn, det samme har ungene. Anonymkode: a4787...9f8
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Skrevet 5. mai 2018 Jeg tok hans og droppet mitt. Anonymkode: c1f9e...499
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #7 Skrevet 6. mai 2018 Noen løsninger til dere: 1. Lisa Hansen, Anders Smådal (behold deres egne navn) 2. Lisa Hansen Smådal, Anders (Hansen) Smådal (behold ditt eget, men som mellomnavn) 3. Lisa Smådal, Anders Smådal (ta hans etternavn) 4. Lisa Hansen-Smådal, Anders Hansen-Smådal (skap deres eget etternavn ved å kombinere begge) 5. Lisa Grananger, Anders Grananger (finn på et nytt etternavn) Løsninger til barnet: 1. Emma Hansen / Emma Smådal / Emma Hansen Smådal / Emma Smådal Hansen 2. Emma Hansen Smådal / Emma Smådal 3. Emma Smådal 4. Emma Hansen-Smådal 5. Emma Grananger Anonymkode: 4f5dd...3b6
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #8 Skrevet 6. mai 2018 Jeg beholdt mitt. Han beholdt sitt. Den som synes felles navn er viktigst får gi seg. Jeg syntes ikke det var viktig, min mann fikk tilbud om å få mitt. Han var ikke interessert. Dermed beholdt vi egne navn. Barna har hans mellomnavn og midt etternavn. Anonymkode: 46ac3...6e4
Superdolly Skrevet 6. mai 2018 #9 Skrevet 6. mai 2018 Jeg beholdt mitt, han beholdt sitt. Barna har mitt etternavn som mellomnavn og hans som etternavn. For meg har det aldri vært viktig at alle heter det samme. Vi er en familie uansett. Og jeg er ikke glad i bindestreknavn.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #10 Skrevet 6. mai 2018 Etternavnet til mannen min er svært sjeldent. Kun 45 stk som har det etternavnet og det er hele familien hans Mitt etternavn var et like vanlig navn som Andersen/Olsen , så tok hans etternavn men med ett mellomnavn fra min side. Barna våre har mitt mellomnavn også. Anonymkode: d2aaa...1e4
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #11 Skrevet 6. mai 2018 Vi beholdt etternavnet våres begge to. Barna har fått mitt etternavn. Anonymkode: dc29d...07f
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #12 Skrevet 6. mai 2018 Jeg og barna har mitt som mellomnavn og Hans som etternavn Anonymkode: 6a16c...18e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #13 Skrevet 6. mai 2018 Vi tok begge sine etternavn, hans sist Anonymkode: cef92...da9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå