Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Er tyngre og tyngre i kroppen, har mindre og mindre energi, er demotivert på det meste og spiser usunt hele tiden 🙈. Er ikke tykk, men er på god tur til å bli det om jeg ikke gjør endringer NÅ. Trenger motivasjon, og gode konkrete tips til hva jeg bør gjøre, begynte å gå turer, men har ikke gjort det de siste tre dagene pga jeg er ut mai alene med barna, og minste ble syk, og de største kunne ikke passe han da 😏. Men gåturer blir det fremover, elsker fjellturer, så satser på noen små toppturer. Tips til frokost, lunsj og kveldsmat? Trening? Må jeg ta ett helt program eller kan jeg feks ta 100 knebøy i løpet av en dag, 50 sit ups, 50 armhevinger osv., uten sammenheng?? Anonymkode: 77db0...3d2
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 All bevegelse er bedre enn ingen bevegelse så 100 knebøy eller 50 situps er bedre enn ingenting i løpet av en dag, men av disse to så er knebøy best siden det er en stor muskelgruppe å forbrenner mer i lenger tid enn situps. Siden du ikke kan punktforbrenne så gjør ikke situps annet for deg enn å bygge på magemusklene. Du forbrenner ikke fett fra magen av det. Jeg ville heller tatt ett treningsprogram, men det spørs hva du vil oppnå😊 Jeg spiser alltid havregrynsgrøt til frokost. Litt melk, masse vann og eggehvite oppi. Til lunsj spiser jeg gjerne en kyllingsalat eller kesam, og vanlig middag, men dropper fete sauser/dressing. Jeg ville anbefalt 5 måltider. Bare det er med på å øke forbrenningen din😊 Anonymkode: 79f69...8c5
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #3 Skrevet 6. mai 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: All bevegelse er bedre enn ingen bevegelse så 100 knebøy eller 50 situps er bedre enn ingenting i løpet av en dag, men av disse to så er knebøy best siden det er en stor muskelgruppe å forbrenner mer i lenger tid enn situps. Siden du ikke kan punktforbrenne så gjør ikke situps annet for deg enn å bygge på magemusklene. Du forbrenner ikke fett fra magen av det. Jeg ville heller tatt ett treningsprogram, men det spørs hva du vil oppnå😊 Jeg spiser alltid havregrynsgrøt til frokost. Litt melk, masse vann og eggehvite oppi. Til lunsj spiser jeg gjerne en kyllingsalat eller kesam, og vanlig middag, men dropper fete sauser/dressing. Jeg ville anbefalt 5 måltider. Bare det er med på å øke forbrenningen din😊 Anonymkode: 79f69...8c5 Tusen takk, da skal jeg finne frem treningsprogram som jeg kan gjøre hjemme 😊. 5 måltider -> frokost, lunsj, middag, mellommåltid og kvelds? Slik jeg spiser nå, men snavler potetgull, sjokolade ol i mellom disse måltidene. Anonymkode: 77db0...3d2
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #4 Skrevet 6. mai 2018 Du må finne noe som du kan gjennomføre. Det som funket for meg var å sjekke kaloriinnhold en periode. Nå unngår jeg de verste fellene, og kompenserer for mye kalorier med å spise mindre/annerledes etterpå. Hvis du skal være avhengig av at damer på et forum kommer med kostholdstips til deg blir du rimelig fort lei Se på oppskriftene til Grete Roede, les på pakninger, kanskje vei opp de vanligste måltidene dine. Da er det enklere å gjøre små endringer som utgjør mye i kalorier. Ikke tenk trening, tenk hverdagsaktivitet. Turer, knebøy foran tven/mens du pusser tenner, yoga via Youtube, elt brød for hånd, jobb i hagen. Alle ting som aktiverer hele kroppen og får opp pulsen. Anonymkode: 48f9a...4d0
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #5 Skrevet 6. mai 2018 Drikk mye vann bli med på å holde ut med en venn på godteri fri. 3 månter uten godteri. viste du at etter 3-4 uker uten godteri og kake osv søtsaker mister du lysta på det.🙌🏻😍 Anonymkode: 9e7b5...19d
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #6 Skrevet 6. mai 2018 Tusen takk for alle tips, skal ikke bli avhengige av dere i forumet, men trenger en start boost, som jeg vet dere er god for å gi meg 👌🏻. Tar til meg tipsene, og får med en gang motivasjon til å starte, må å snu tankegang, og som dere sier er hverdagsaktivitet positivt 😊. Anonymkode: 77db0...3d2
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #7 Skrevet 6. mai 2018 Jeg kan gjerne være en følgesvenn på veien, om du ønsker det. Trenger selv å ta meg sammen. Både kosthold og aktivitetsnivå. Visste du at man må gjøre noe 13 dager på rad for at det skal bli en automatisert vane? 😊 Anonymkode: 2dbf6...684
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #8 Skrevet 6. mai 2018 Lag deg en tråd her inne og rapporter hver dag, mat og aktivitet og vekt eller mål eller hva du vil. Det hjelper. Få gjerne med deg noen så det er en forpliktelse. Kall tråden noe du husker så du ikke har noen unnskyldning. Hilsen atten kg lettere på den måten og holdt vekta i fire år. Anonymkode: 0fc42...84a
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #9 Skrevet 6. mai 2018 Da lager jeg en ny tråd nå, og satser på at flere henger seg på ❤️❤️. Kaller tråden «Veien til et sunnere liv» og rapporter hver dag og vi kan gi hverandre ei utfordring 👌🏻 Anonymkode: 77db0...3d2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #10 Skrevet 7. mai 2018 Jeg var i akkurat samme situasjon som deg, Jeg bare brå-meldte meg inn i Barry's Bootcamp. Kan ikke få anbefalt det nok - kom i mitt livs superform, og treningen er kjempegøy. Men det forutsetter at du bor i oslo eller Bergen, da Anonymkode: d634e...870
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #11 Skrevet 7. mai 2018 Hvor bor du egentlig? Hadde vært hyggelig med ei tur-venninne Anonymkode: 33f46...ba2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #12 Skrevet 7. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvor bor du egentlig? Hadde vært hyggelig med ei tur-venninne Anonymkode: 33f46...ba2 Nord-Trøndelag 😊 Anonymkode: 77db0...3d2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #13 Skrevet 7. mai 2018 Finner ikke tråden du skulle starte. Kan du legge ved en link 😊👍🏼 Anonymkode: 2dbf6...684
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #14 Skrevet 7. mai 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Finner ikke tråden du skulle starte. Kan du legge ved en link 😊👍🏼 Anonymkode: 2dbf6...684 Er det denne? http://www.klikk.no/forum/foreldre/topic/144347350-veien-til-et-sunnere-liv-❤️/?tab=comments#comment-148749219 Anonymkode: 42022...126
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå