Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 En gutt (8 år) skal ha overnattingsbesøk av en kamerst.På butikken møter mor til gutten og overnattingsbesøket på en god venn av denne gutten. Mor lurer på om denne gutten også vil komme å leke på ettermiddagen. Mor sender mld til moren til den andre gutten som skal på besøk, at det ikke vil bli noe overnatting på den gutten, da sønnen hennes allerede har et overnattingsbesøk. Er det ok? Eller burde da begge fått lov å overnatte? Anonymkode: 0c662...fe3
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Jeg tenker at det er den som skal ha overnattingsgjester i huset sitt som må få bestemme hvor mange man ønsker skal overnatte der. Anonymkode: 443f2...27c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 Vet ikke om jeg helt tok denne, gutten som opprinnelig skulle på overnatting fikk ikke komme ? Anonymkode: 3dfde...ca5
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 Nei! Har man avtalt så har man avtalt. Anonymkode: 6db70...a2c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det ok? Eller burde da begge fått lov å overnatte? Ja, selvfølgelig er det ok, Hvorfor skulle det ikke være det? Anonymkode: 4cd1c...873
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Skrevet 5. mai 2018 Om jeg skal kunne gi det et svar må du nok forklare litt bedre enn det der. Ville nok hjulpet mye om du ikke skrev som en utenforstående også, for da er det plutselig veldig mange å holde styr på. Anonymkode: 56333...ddb
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #7 Skrevet 5. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei! Har man avtalt så har man avtalt. Anonymkode: 6db70...a2c Misforstår jeg, er det ikke vennen de møtte på butikken som ikke kan overnatte? Anonymkode: 4cd1c...873
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #8 Skrevet 5. mai 2018 Beklager at det ble litt rotete, men, ja, vennen de møtte på butikken som ikke fikk overnatte. Hi Anonymkode: 0c662...fe3
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #9 Skrevet 5. mai 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om jeg skal kunne gi det et svar må du nok forklare litt bedre enn det der. Ville nok hjulpet mye om du ikke skrev som en utenforstående også, for da er det plutselig veldig mange å holde styr på. Anonymkode: 56333...ddb Ja, jeg datt litt ut her også Anonymkode: 3dfde...ca5
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #10 Skrevet 5. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Beklager at det ble litt rotete, men, ja, vennen de møtte på butikken som ikke fikk overnatte. Hi Anonymkode: 0c662...fe3 Da skjønner jeg synest det er Ok . Anonymkode: 3dfde...ca5
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #11 Skrevet 5. mai 2018 Jeg håper da virkelig det er greit. Jeg har gjort akkurat det samme, bortsett fra at vi ikke møtte den tredje gutten på butikken, han spurte om å få bli med hjem fra skolen. Falt meg ikke inn engang å invitere ham også på overnatting, syntes det var slitsomt og støyete nok med 3 gutter de timene det varte. Anonymkode: 0331d...162
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #12 Skrevet 5. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Beklager at det ble litt rotete, men, ja, vennen de møtte på butikken som ikke fikk overnatte. Hi Anonymkode: 0c662...fe3 Tja, altså jeg ville nok ikke invitert han hjem på ettermiddagen hvis jeg visste at det skulle komme en gutt til som skulle overnatte. Da ville jeg enten invitert begge på overnatting eller sagt at "Are skal overnatte i dag, men du må gjerne komme på besøk i morgen" Veldig kjipt å sende han hjem fra besøk når han andre gutten skal få bli igjen. Jeg syns det var lite gjennomtenkt av denne moren, men sannsynligvis ikke vondt ment. Anonymkode: 56333...ddb
Mandala Skrevet 5. mai 2018 #13 Skrevet 5. mai 2018 Selvsagt ok at bare første barnet får overnatte. Uansett hyggelig at de ville ha besøk av et barn til.
Mostly Harmless Skrevet 5. mai 2018 #14 Skrevet 5. mai 2018 Kommer litt an på hvordan dette besøket av barn nummer to ble avtalt. Jeg, som «vertens» mor, ville ikke tatt initiativ til besøk av flere dersom ikke alle fikk overnatte, da jeg synes det smaker litt av forskjellsbehandling. Om det var barn nummer to sitt initiativ, kunne jeg sagt ja til at han kunne komme og leke på ettermiddagen om han ville selv om det da ikke ble overnatting med de andre.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #15 Skrevet 5. mai 2018 18 minutter siden, Mostly Harmless skrev: Kommer litt an på hvordan dette besøket av barn nummer to ble avtalt. Jeg, som «vertens» mor, ville ikke tatt initiativ til besøk av flere dersom ikke alle fikk overnatte, da jeg synes det smaker litt av forskjellsbehandling. Om det var barn nummer to sitt initiativ, kunne jeg sagt ja til at han kunne komme og leke på ettermiddagen om han ville selv om det da ikke ble overnatting med de andre. Det var mor som spurte gutten de møtte på butikken om han også hadde lyst til å komme til de og leke. Hi Anonymkode: 0c662...fe3
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #16 Skrevet 5. mai 2018 Selvsagt er det helt greit! Anonymkode: 3d1d5...375
Mamsen<3 Skrevet 5. mai 2018 #17 Skrevet 5. mai 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tja, altså jeg ville nok ikke invitert han hjem på ettermiddagen hvis jeg visste at det skulle komme en gutt til som skulle overnatte. Da ville jeg enten invitert begge på overnatting eller sagt at "Are skal overnatte i dag, men du må gjerne komme på besøk i morgen" Veldig kjipt å sende han hjem fra besøk når han andre gutten skal få bli igjen. Jeg syns det var lite gjennomtenkt av denne moren, men sannsynligvis ikke vondt ment. Anonymkode: 56333...ddb Enig
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #18 Skrevet 5. mai 2018 Tenker du at det ikke var greit hi? Eller du moren som skal ha overnattingsbesøket? Anonymkode: 4cd1c...873
Mostly Harmless Skrevet 5. mai 2018 #19 Skrevet 5. mai 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var mor som spurte gutten de møtte på butikken om han også hadde lyst til å komme til de og leke. Hi Anonymkode: 0c662...fe3 Det var jo sikkert bare hyggelig ment, men jeg hadde ikke gjort det slik selv. Når man inviterer flere, synes jeg det er ryddigst å invitere dem til det samme. Vanskelig for barna å umiddelbart forstå at det ble slik bare fordi den ene ble invitert først og ikke fordi den ene er bedre likt. Så om du er moren til «ettermiddagsbarnet», forstår jeg om han er litt lei seg. Jeg ville glattet over overfor gutten, og invitert til overnatting snart selv.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #20 Skrevet 5. mai 2018 Sånn er det her hele tiden. Er én mor som tar i mot flere jenter på overnatting, men alle vi andre syns det holder med en overnattingsgjest. De leker jo sammen på ettermiddag/ kveld uansett. Anonymkode: 39557...3da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå