Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Vi har hatt undulaten vår i tre år, og den har alltid vært ganske sky. Har sittet i hånden, når den får mat, men har ellers holdt seg for seg selv. Plutselig over natten er fuglen helt annerledes. Ekstremt kontaktsøkende, lander på hodet, skulder, i matfatet, går på gulvet osv. Er dette normalt? Kan hun være syk? Må jo si at det er veldig koselig, men jeg synes denne endringen i atferd er litt rar 🤔 Anonymkode: 684b6...471
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Ja, hun kan være syk. Plutselig endring i adferd kan tyde på sykdom. Snakk med en vetrinær og få veiledning fra de. Vår undulat hadde leversvikt og var egentlug ikke tam i det hele tatt. Men på slutten var han helt manisk på oss. Mest for å få tak i maten vi spiste fordi han hadde ernæringssvikt (kroppen klarte ikke ta opp næring i det han spiste) og ulvehunger. Adferdsendringen og at han begynte å krasjlande gjorde at vi avlivet han. Men som sagt rådfør dere med vetrinær for å høre om dette kan være innafor normalen eller pm dere bør være på vakt. Anonymkode: bfa12...0b1
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 Jeg vet ikke hvordan det er med undulat, men jeg vet at sykdom kan endre atferden hos dyr generelt. Jeg har en nyresyk katt som alltid har vært litt egen og ikke så kontaktsøkende. Hun har aldri vært så veldig kosete og har vært veldig stille. Men nå er hun blitt nyresyk og har endret atferd mye. Hun prater masse, er kontaksøkende og vil ofte kose. Ligger til og med i fanget mitt for å få kos, noe hun ikke har gjort før på de 16 årene hun har vært hos meg. Jeg anbefaler deg absolutt å snakke med en dyrlege, sjekk om den kan være syk. Forandring personlighet er ofte det første tegnet på at noe er galt, i følge min dyrlege. Anonymkode: c02b1...c3e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 Ok, tusen takk for svar! Jeg skal holde øye med fuglen, tar svarene deres til etterretning 👍 Anonymkode: 684b6...471
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #5 Skrevet 5. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ok, tusen takk for svar! Jeg skal holde øye med fuglen, tar svarene deres til etterretning 👍 Anonymkode: 684b6...471 Hold øye med om den endrer vaner i forhold til mat, og den drikker mye mer enn før. Og ikke vent for lenge hvis den endrede atferden fortsetter Anonymkode: c02b1...c3e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Skrevet 5. mai 2018 Ok, takk👍 skal passe på. Anonymkode: 684b6...471
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå