Sip Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Hei. Nå strikker jeg ermene. Jeg har begynt på den ene og har strikket vrangbord 1r 1vr 6 cm. Dermed har jeg økt 6 m fordelt på en omgang. Så sier de at FØRSTE M ER MERKEMASKE OG STRIKKES HELE TIDEN VRANG. Skal jeg gjøre dette tiden oppover armen...? Eller bare den ene omgangen.? Og jeg skal videre øke 1 m på hver side av merkem. ca. hver 2.cm til det er 80 masker..? Hva vil det si ..? Håper noen kan hjelpe <33
EnDansPåRoser Skrevet 5. mai 2018 #2 Skrevet 5. mai 2018 Jeg pleier å strikke merkemasken rett, synes det blir penest (husk i så fall å sett inn en maskemarkør ). Ang økninger, så betyr det at når du har strikket så ermet er 2 cm lengre, så økes du en maske på hver side av første maske på omgangen (der du har maskemarkør din). Lurt å sette inn en markøren her (ikke på pinnen som den første, men fast i masken så du kan se når du har strikket 2 cm til). Fortsett å økende på denne måten og sett inn markører frem til du har 80 masker til sammen. Etter det, strikker du til ermet har ønsket lengde.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Skrevet 5. mai 2018 Jeg strikker også denne merkemasken rett. Setter en tråd inn der hvor masken er så jeg vet:) Anonymkode: 9377f...483
Superdolly Skrevet 5. mai 2018 #4 Skrevet 5. mai 2018 Som de over, foretrekker jeg også å strikke merkemasken rett, men jeg vet at mange foretrekker å strikke den vrang. I så fall skal du strikke den masken vrang på hver eneste omgang oppover ermet. Angående økning så skal du øke 2 m, en etter og en før merkemasken, hver 2. cm oppover hele ermet. Da blir det litt videre oppover for å passe til armens fasong. Når du har 80 m skal du ikke øke mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå