Gå til innhold

Hjemmeferie 5 uker i sommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

For første gang skal vi ha feriebase hjemme. Vi får noe besøk, og kommer til å ta dagsturer til opplevelser i området. Bor tett på Oslo så det er mange muligheter. Tenker også å få teltet i hage og skog, lange dager på den lokale stranda, frokost ved sjøen eller på utkikkspunkter hvor vi kan se hele byen..

Men det er første gang at datteren vår på ni ikke har gledet seg til ferien. Hun prøver å være positiv og entusiastisk, men hun har aldri før hatt ferie hjemme. Vi har jo vært noen dager hjemme.. men det har alltid vært 3-4 runder med reising. Vi har alltid bestilt før jul og har brukt hele våren på å glede oss..

I år har vi lyst til å forsøke oss på å være hjemme.. både fordi det er noe som jeg ser kan gi den roen vi trenger for å hente oss inn etter en travel vinter og vår. Men mest av alt er det fordi vi ønsker å spare pengene..

Begynner bare å tvile litt, fordi jeg så gjerne vil skape gode sommerminner.. men det kan vi vel gjøre hjemme også? 

Anonymkode: c0e0b...093

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, absolutt. 

Gi henne litt tid til å se mulighetene. Det er ikke uvanlig med reaksjoner fra barn når noe er uvant eller ikke fyller forventningene. Det er bare sunt

Anonymkode: 472ae...484

Skrevet

Høres ut som en god plan, men kanskje dere kan planlegge en tur litt borte fra heimen? Det er forskjell å barbere seg og skjære hode av seg og hvis dere er vant å stort sett være borte kan det bli litt voldsomt å ta hele ferien hjemme? 

Personlig syns jeg det høres ut som en deilig ferie, jeg misunner dere som bor så sentralt med så mange valgmuligheter i nærheten. 

Anonymkode: 86732...6ad

Skrevet

Ja, det kan dere gjøre hjemme. Så mye som dere har reist i feriene før tror jeg nesten jenta deres har godt av å se at man ikke MÅ vekk for å ha en fin ferie. 

Finn på morsomme ting hjemme og i nærområdet så blir det nok en knall sommer! 

Anonymkode: ebe4c...33a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som en god plan, men kanskje dere kan planlegge en tur litt borte fra heimen? Det er forskjell å barbere seg og skjære hode av seg og hvis dere er vant å stort sett være borte kan det bli litt voldsomt å ta hele ferien hjemme? 

Personlig syns jeg det høres ut som en deilig ferie, jeg misunner dere som bor så sentralt med så mange valgmuligheter i nærheten. 

Anonymkode: 86732...6ad

Godt poeng 😊

Vi lurer på å ta et par dager på en camping i Sverige. I telt. Vi har alltid hytte eller hotell, så for henne er det å bo i telt et eksotisk ønske 😂

Også tar vi noen dager hos familie i en annen by..

Vi har mulighet til å dusponere leilighet i Tyrkia. Men dit ønsker jeg ikke å reise - ikke mannen min heller.. 

HI

Skrevet

Vi har aldri vært på ferie i utlandet som har vært bestilt månedsvis i forvegen. Har alltid vært på bilferie til Sverige/midtnorge eller flyferie til familie på andre siden av landet. Det er det vi forbinder med ferie. Det kan bli rimelig, og det kan bli dyrt, det spørs jo hvordan man velger å bo og hva man velger å fylle ferien med. Dyreste ferien vi har vært på var for 3 år siden, da kjørte vi 250-300 mil hver veg. Og var innom 3 fornøyelsesparker.
Billigste ferien vi har vært på kjørte vi til familie i Sverige, bodde privat, var på stranda og noen aktiviteter som kostet selvfølgelig.

Dere kan jo dra på korte turer, som du også nevner, hvorfor ikke planlegge det med jenta, Google litt og vis bilder, få henne til å glede seg. Ferie trenger jo ikke bety å reise jorda rundt. Hvorfor ikke ta noen dager til Sørlandet hvis dere har bil og mulighet til det? Er for øvrig dit vi pleier å dra når vi reiser med fly til familie på andre kanten av landet.

Anonymkode: beea3...1d5

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har aldri vært på ferie i utlandet som har vært bestilt månedsvis i forvegen. Har alltid vært på bilferie til Sverige/midtnorge eller flyferie til familie på andre siden av landet. Det er det vi forbinder med ferie. Det kan bli rimelig, og det kan bli dyrt, det spørs jo hvordan man velger å bo og hva man velger å fylle ferien med. Dyreste ferien vi har vært på var for 3 år siden, da kjørte vi 250-300 mil hver veg. Og var innom 3 fornøyelsesparker.
Billigste ferien vi har vært på kjørte vi til familie i Sverige, bodde privat, var på stranda og noen aktiviteter som kostet selvfølgelig.

Dere kan jo dra på korte turer, som du også nevner, hvorfor ikke planlegge det med jenta, Google litt og vis bilder, få henne til å glede seg. Ferie trenger jo ikke bety å reise jorda rundt. Hvorfor ikke ta noen dager til Sørlandet hvis dere har bil og mulighet til det? Er for øvrig dit vi pleier å dra når vi reiser med fly til familie på andre kanten av landet.

Anonymkode: beea3...1d5

Det er helt sant :)

Vi har holdt oss i Skandinavia vi også, men kjørt parkferier og camping/hotell i Sverige og Danmark. Men det koster! Særlig når det er flere parker på lista

Vi kan faktisk dra en tur til Sørlandet ja.. Kan ta en dag i Kristiansand Dyrepark, uten å bo i Abra Havn.. 

Vi planlegger ferien sammen, og vi gleder oss til enkeltopplevelsene. Men det er klart at det blir et savn når vi bryter tradisjonen. Vi er en litt sånn "tilbake til stamstedet" familie. Finner vi et sted vi liker å være, så vil vi tilbake, vi gleder oss til å treffe alle igjen.. ansatte som faste gjester :D Nå høres vi jo helt trauste og stusselige ut kanskje, i en tid hvor alle skal være i alle verdenshjørner, emn nye eventyr hver sommer.. men det er nå slik vi er :D

Så det er nok ikke så mye det at vi skal være hjemme som er sårt, men det er alle menneskene som liksom skaper rammen rundt sommeren for oss.

HI

Skrevet

Så bra! Både for familien og miljøet. 

Anonymkode: 10b11...ec8

Skrevet

Går nok veldig bra :) var hjemme i fjor med mine 3 på 9,11 og 13, de gruet seg masse,men de var kjempe fornøyd etter ferien og ble masse gode minner :)

Anonymkode: 4c494...3ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...