Gå til innhold

Ikke kile barn? Ikke la de se på deg bakfra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor er full av regler for disse babyene, blant annet sier hun at om man kiler barn , så begynner de å stamme . Man skal visst heller ikke la barnet se på deg oppned, eller bakfra, når de ligger om dere skjønner. 

Når jeg gikk gravid skulle jeg ikke strekke meg, for det var visst ikke bra for barnet i magen - noen som veit om det stemmer?

Flere som får slike "kjerringråd" og hva går de i?

Anonymkode: 24756...8b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare vås..håper du forstår det.

Anonymkode: e687d...fd9

Skrevet

måtte le litt, for det er det dummeste jeg har hørt på lenge :P

Anonymkode: 60256...b05

Skrevet

Jeg tror ikke du trenger være redd! :)

Jeg har gjort alle de tingene med begge mine og de hverken stammer eller har andre problemer. Har aldri hørt de reglene før. Kos deg med baby!

Anonymkode: 2fae4...756

Skrevet

Jeg har kilet sønnen min mye opp gjennom årene men han er nå 7 år å har aldri stammet.

Anonymkode: 6f492...463

Skrevet

Der er bare tøys,  men relativt vanlig at folk fra 70 år og oppover tror det er fakta. Ungen begynner vistnok å skjele dersom de ser på deg oppned 😂.  Bruker bare å jatte med jeg når tantene setter i gang 😉

Skrevet

Ja, at det er vås forstår jeg. Lurte litt på hva slags annet tilsvarende vås som blir sagt rundt om. 

Skrevet

Herremin jeg trodde det var dustesangen til Vassendgutane du snakket om.

Anonymkode: f8733...378

Skrevet

Hadde ikke orket å høre på slikt sludder fra nær familie. Gamle tanter går greit, men moren din får skjerpe seg 

Anonymkode: ea9bd...485

Skrevet

Ja og så skal man ikke amme barnet for ofte. Kun hver 4. time. Og ihvertfall ikke løfte opp barnet når det skriker,  og bysse det rundt. Barnet er da bortskjemt 😉😄 Bare vås og ingenting å høre på. 

Anonymkode: 381b1...4c4

Skrevet

Og ungen må selvsagt få skrike litt, den må jo trene opp lungene må vite!

Skrevet

Man skal ikke ta ut barnet blant folk før det er døpt. I tilfelle det skjer noe...

Anonymkode: 96eaf...907

Skrevet

Unger begynner selvfølgelig ikke å stamme av å bli kilt, men hvorfor i alle dager skal man absolutt drive å kile unger? Å bli kilt er helt forferdelig.

Skrevet

Å kile barn......det spørs jo hvor gammelt barnet er. Jeg har ikke kilt mine barn sånn ordentlig, før de er 2-3 år. Men å kile på kinnet skader ikke, uansett alder. Så det spørs hva slags kiing man prater om?

Anonymkode: 00a0d...a98

Skrevet
27 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Unger begynner selvfølgelig ikke å stamme av å bli kilt, men hvorfor i alle dager skal man absolutt drive å kile unger? Å bli kilt er helt forferdelig.

Eh? Ungene elsker det jo...? 

Anonymkode: 8ccbe...ce6

Skrevet

Haha. Jeg tror nok ikke disse påstandene stemmer helt.

Anonymkode: 61e79...378

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det føles som overtramp. Så det kommer alt an på alder. Et barn på 5 år elsker det (til en viss grad) men skal en drive på slik med en baby? Ikke min smak......

Anonymkode: 00a0d...a98

Skrevet

Haha. Min mor kom også med advarselen om å ikke strekke seg når man er gravid. Det kunne nemlig fremprovosere en spontanabort. Jeg lo og fortalte at det er virkelig tull, hun ble litt fornærmet da gitt. 

Anonymkode: ff8e1...5ed

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ler også når jeg blir kilt, men ikke latter av glede. Jeg hater det og synes det er tortur. Syntes jeg som barn også. Jeg foretrekker faktisk heller smerte.

Skrevet

Ikke legge barnet med vått hår, da kan det få hjernehinnebetennelse. 

Ikke lage grimaser, da kan man bli sånn. 

Anonymkode: 3ad3e...9bb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ler også når jeg blir kilt, men ikke latter av glede. Jeg hater det og synes det er tortur. Syntes jeg som barn også. Jeg foretrekker faktisk heller smerte.

Sånn er det for meg også, men det er individuelt. Sønnen min elsker det, og ber meg ofte om å kile ham. Jeg stemmer for å vente til barna kan si fra selv, og så lytte til dem. 😉

Anonymkode: 4c436...fe4

Skrevet

Hvis du ser for mye på Tv får du firkanta øyne

Anonymkode: fa161...c5b

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, at det er vås forstår jeg. Lurte litt på hva slags annet tilsvarende vås som blir sagt rundt om. 

At man skal sjekke badetemperaturen i barnets badekar med albuen (det minst følsomme stedet på kroppen!)

Anonymkode: d2153...089

Skrevet

Bare vås,

men jeg kiler ikke mine barn.

»barn elsker det jo, de ler» vel jeg ler også når jeg blir kilt, men det er av en ufrivillig refleks. Ikke fordi jeg liker det.

7 åringen min kan si ifra, ikke babyen.

jeg syntes intens latterkrampe kiling er vondt, det syntes muligens babyen min også, uten mulighet til å si ifra.

så jeg lar være. Å le villt betyr ikle nødvendigvis glede.

Skrevet

Eneste ang kiling er at her har vi en tydelig regel på at «stopp» betyr stopp! 

Husker når jeg ble kilt som liten, gjerne holdt fast og fikk det man kalte for «prikkedøden». Det var kanskje litt gøy med en gang, men når man bare fortsatte og fortsatte etter at man sa stopp ble det en slags tortur. En gang fortsatte en voksen helt til jeg tisset på meg, enda jeg tryglet stopp mange ganger (men lo jo automatisk, så de fortsatte), den skammen var grusom -og alle lo. Fytti. 

Så ja, det kiles her også, men stopp respekteres. Har hatt en bestefar som bare fortsatte på sønnen min, og da sa jeg veldig tydelig i fra -og forsvarte min sønn, så det ikke skulle skje igjen.

Anonymkode: 83551...5d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...