Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #1 Skrevet 4. mai 2018 Alle sammen. Jeg gir dere helt opp. Om femti år har Norge gått under som nasjon, det er ikke Internett, så ingen kan komme inn på denne siden og lese om at jeg gir dere opp engang, det er ikke noe vits. Nå snakker jeg ikke om at alle gjør alt følgende, men noen gjør noe av dette.. noen gjør alt av dette.. noen heldigvis ingenting av dette (dere er ikke målgruppen). Dere har sex som det passer dere, med hvem dere vil og når dere vil. Hvis dere blir gravide, tar dere abort om det ikke passer dere. Uten å engang tenke på at det er en liten baby du dreper. Dere synes det er greit at ungene deres fester og er ville, og gjør dumme ting, når de er ungdommer. Dere kjøper kylling fra prior og blåser i om den er mishandlet. Dere ler av andre som har det vondt. Hvis noen dør på gata, er det mange som bare går forbi eller står og filmer med mobiltelefonen. Vesten går under snart, og alt jeg kommer til å bli møtt med er patetiske forsøk på latterliggjøring i denne tråden (vent og se!). Anonymkode: 3cd07...51e
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #3 Skrevet 4. mai 2018 10 minutter siden, sug lut skrev: Lapskaus. Prøv å justere dosen din. Det kom det. Anonymkode: 3cd07...51e
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #5 Skrevet 4. mai 2018 Jeg skjønner hva du mener Anonymkode: 4cf55...ef1
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #7 Skrevet 4. mai 2018 Jeg gir deg opp også. Anonymkode: 7d3b0...07f
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #8 Skrevet 4. mai 2018 Jeg håper jeg fortsatt puler om 50 år! Anonymkode: ee093...60d
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #9 Skrevet 4. mai 2018 Jeg er lykkelig gift og puler derfor ikke rundt. Er det da greit at jeg spiser kylling? En gang iblant? Beklager, hadde egentlig tenkt å skrive et seriøst svar...men du gjorde det rett og slett FOR vanskelig for meg. Av ALT jeg har lest her inne så må dette være noe av det dummeste. Det kan godt hende at samfunnet går under, men ikke om 50 år. Og i hvert fall ikke fordi vi spiser kylling. Anonymkode: 1e29f...411
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #10 Skrevet 4. mai 2018 Litt enig med deg. Folk må vise mer empati for andre mennesker rundt og ikke sitte med nesen i telefonen hele dagene. Ta blikket opp og se verden som den er, ikke gjennom internett. Folk oppdrar ungene som noen pysette, arrogante og ikke minst pinglette personene som skal styre dette landet etter hvert. grøss og gru sier jeg bare. Mannfolk eiger ikke baller lengre! De er blitt noen pysette "jenter" som er mer opptatt av utseende sitt en hva som virkelig betyr noe! Filmer fra 70/80 tallet om roboter, flygene biler og at alle mennesker går like kledd er visst det folk prøver å skape som fremtiden vår. vi er bare blitt ett nr i folkemengden. Anonymkode: 6d5cf...725
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #11 Skrevet 4. mai 2018 Med unntak av mangel på mobiltelefoner var det en grei beskivelse av 1968. Anonymkode: 5ec1d...3b2
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #12 Skrevet 4. mai 2018 Hva er hensikten din med innlegget ditt, Hi? (og hvem er "dere"?) Slik jeg leser deg har du selv gitt opp, og det er jo bare trist. Ingen tvil, det er en del av det du skriver. Men er det ikke bedre å fokusere på å endre holdninger fremfor å stemple alle andre? Du har et så deprimerende syn på andre og på fremtiden at jeg hadde ville snudd fokus om jeg var deg. Hva kan du gjøre for å skape positive endringer, Hi? Jeg kjøpte i kveld en pakke prior kalkun. Jeg regner med at den ikke har det særlig mye bedre enn kyllingene (jeg spiser ikke kylling), men den var på halv pris pga. dato, så jeg tenkte det var mer respektfullt å spise den enn at den ble kastet fem minutter etterpå når butikken stengte. Spiser du laks eller annen oppdrettsfisk, Hi? I så fall, oppdrettsfisken har det ikke noe bedre enn kyllingene. Jeg har engasjert meg både i å spre kunnskap om oppdrettsnæringen og det som må endres der, både ut fra et fiskehelseperspektiv og et miljøperspektiv. Jeg engasjerte meg også i å spre kunnskap om at kyllinger ble foret med fôr med antibiotika i tidligere, og vi så at når nok personer ble oppmerksom på det og man fikk med seg media så endret produsentene praksis. Det er fremdeles masse som må endres i begge næringer, men det hjelper å engasjere seg. Jeg spiser ikke oppdrettslaks eller annen oppdrettsfisk såsant jeg kan unngå det, og jeg passer på å informere de jeg kjenner og har også skrevet en del på nett om det, med linker til forskningen som viser hvor elendig bransjen er. Jeg skriver også mailer til produsenter innimellom for å fortelle at jeg mer enn gjerne spiser oppdrettsfisk igjen - hvis de sørger for bedre dyrehelse og slutter å forurense fjordene og havene våre - og minner dem på at de ikke trenger bruke de giftstoffene de i dag bruker uanstendig mange tonn av årlig, hvis de bare har litt færre fisk pr. merd. På vei hjem fra butikken i kveld hjalp jeg en meitemark å finne gress, den greide ikke komme seg over den støvete gangstien, så den ville tørket ut. Jeg går stadig vekk bort til noen som ser ut som om de ikke har det bra, om det er en eldre person som ser ut til å trenge hjelp, eller om det er noen som på annen måte ser ut til å trenge at noen ser dem. Jeg snakker med barn og ungdom om grenser for egen kropp og det å ta ansvar for egen helse - ikke bare seksuelt, men også annen helse, fysisk og psykisk, viktigheten av riktig kosthold og nok aktivitet. Jeg tenker det er mer positivt enn å bare stemple alle ungdommer som uansvarlige, løsaktige og at de tar abort til stadighet. Går vesten under? Tja... det vil vel bare fremtiden vise. Det viktige er at vi viser via stemmesedlene hvert eneste valg hvordan vi ønsker fremtiden. Jeg vet ikke hva du sikter til med at vesten vil gå under, men om du mener innvandring og muslimer (virker som om det er det du sier uten å si det?), så tenker jeg at vi "vestinger" greier det fint selv også. USA som valgte den presidenten de har nå er jo et godt eksempel på det. Og nei, sant... jeg var kanskje ikke i målgruppen din. Men jo, jeg er det, for jeg er heller ikke perfekt. Jeg har f.eks. en forferdelig uvane med å glemme handlenett, så jeg har sikkert 200 plastposer hjemme i øyeblikket. Jeg kaster til og med aluminium i søpla innimellom. Jeg har ikke tatt abort, men jeg har tatt en angrepille. Jeg visste lite da at det var helt unødvendig, for om jeg hadde blitt gravid hadde kroppen min abortert fosteret (nei, det er ikke en baby så tidlig, det er muligheten for en kommende baby) 7-8-9-10 uker på egen hånd. Ikke fordi det ville vært noe feil med embryoet/fosteret, men fordi min kropp ikke greier å holde på en graviditet uansett. Så slik sett har min kropp helt på egen hånd abortert mange friske befruktninger. Det har ikke vært frivillig fra min side, men i praksis er det det samme min kropp gjør som en abort som er fremprovosert. Sex har jeg selvfølgelig med hvem jeg vil og når jeg vil (alternativet er jo straffbart). Jeg er singel, jeg har ingen skrupler på å ligge med en mann jeg måtte være tiltrukket av seksuelt, men jeg har vett nok til å beskytte meg selv, og jeg unngår menn som er i forhold, selv om jeg ikke kan garantere at ingen av dem lyver til meg. Nå har jeg derimot ikke hatt sex på over fire år, fordi jeg ikke har møtt noen jeg har nok lyst på til å ha sex med dem. Men jeg hadde ikke hatt noen skrupler med å ligge med menn som jeg selv ønsker, bare jeg hadde møtt noen som jeg ønsket å ha sex med. Det er ikke noe galt å glede seg over kroppen sin og de gledene man kan ha med sex og nærkontakt til en annen person. Bruker du spiral, Hi - i så fall må du huske at hvis du har sex og blir gravid så gjør spiralen at du avstøter embryoet etter befruktning, det er også en form for abort, bare med en annen grense enn den offentlige. Synes jeg det er greit at ungdom gjør dumme ting? Jeg tror det nesten kommer med i definisjonen av ungdom, at man gjør dumme ting - de skal lære av det. Dumme ting kan de lære av. Så lenge de ikke skader andre, og helst ikke seg selv heller, eller utsetter seg eller andre for fare eller gjør direkte ulovlige ting, så tenker jeg at vi godt kan gi ungdommen et visst spillerom. Gjorde du aldri dumme ting i din ungdom, Hi? Jeg hadde min del av festing, og ikke ville jeg vært det foruten heller. Mange ungdommer greier å balansere den litt ville dumskapen med fornuften, og for dem kommer voksentilværelsen og forpliktelsene fort nok likevel. De som ikke finner en balanser, de trenger hjelp, ikke fordømmelse. Snu tankegangen din, Hi. Ja, det finnes masse negativt i den verden vi lever i. Men jammen finnes det mye positivt også. Aldri har vel enkeltmennesker hatt større mulighet til å påvirke andre, via media og innternett - hvordan påvirker du andre, Hi? Hva gjør du for å påvirke andre til å ta positive valg, få positive holdninger? Hvis du har gitt opp alle andre, da er jo du i begynnelsen av den køen av de som ødelegger fremtiden. Fordi du ikke påvirker andre positiv, fordi du velger å fokusere på det negative, fordi du ikke har noen forventninger til hverken deg selv eller andre. Du kan være en del av en positiv endring... eller du kan bruke de neste 50 årene til å fordømme andre og klage på at det meste går til h... Jeg har tatt mitt valg - hva velger du heretter, Hi? Anonymkode: 9ad34...8db
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #13 Skrevet 4. mai 2018 Hvis jeg var deg.... så ville jeg.... spandert en øl på meg. Tenk på alt det morsomme vi sammen kunne gjort! Hvis jeg var deg så ville jeg spandert en øl på meg. Snakkes om 50 år! 👉🏻👌🏻 Anonymkode: d699f...bcb
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #15 Skrevet 4. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Enig med HI. Anonymkode: d9aa5...dec Glemte å si at sædkvaliteten er redusert med 50 %, noe som bekymrer forskerne og fremtiden. De er nå redd vi dør ut. Mennesket har alltid vært jordklodens fiende. De utsletter seg selv. Anonymkode: d9aa5...dec
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #16 Skrevet 4. mai 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Glemte å si at sædkvaliteten er redusert med 50 %, noe som bekymrer forskerne og fremtiden. De er nå redd vi dør ut. Mennesket har alltid vært jordklodens fiende. De utsletter seg selv. Anonymkode: d9aa5...dec Men da er vel alt i skjønneste orden da? Det siste jorden trenger er FLERE mennesker. Anonymkode: defa7...b99
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #17 Skrevet 4. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men da er vel alt i skjønneste orden da? Det siste jorden trenger er FLERE mennesker. Anonymkode: defa7...b99 Riktig. Anonymkode: d9aa5...dec
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #18 Skrevet 4. mai 2018 Men jorda velger jo ikke ut og heller ikke når det skal skje. Er du feks klar for det, eller bryr du deg ikke, fordi du mener det skjer etter din levetid? Det kan jo godt tenkes at det gjør, men det vet vi jo ikke. Anonymkode: d9aa5...dec
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #19 Skrevet 4. mai 2018 En ubevisst klump av celler kan ikke sammenliknes med en bebi. Anonymkode: 7d5fd...81e
Himmel og hav Skrevet 4. mai 2018 #20 Skrevet 4. mai 2018 Du skal ha takk for forsøket, da, men om du tenker at du skal omvende noen, så er trikset å friste med noe bedre langt mer effektivt enn pekefinger og "jeg er så skuffa"-blikk. Start en egen religion eller bli prest i en av de som allerede eksisterer som er mot abort, mot sex utenfor ekteskapet og for medmenneskelighet og varme. Det finnes en del av de, og så får du ta det med prior-kyllingen litt sånn på fritida.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #21 Skrevet 4. mai 2018 1 minutt siden, Himmel og hav skrev: Du skal ha takk for forsøket, da, men om du tenker at du skal omvende noen, så er trikset å friste med noe bedre langt mer effektivt enn pekefinger og "jeg er så skuffa"-blikk. Start en egen religion eller bli prest i en av de som allerede eksisterer som er mot abort, mot sex utenfor ekteskapet og for medmenneskelighet og varme. Det finnes en del av de, og så får du ta det med prior-kyllingen litt sånn på fritida. WOW for et intelligent innlegg! Anonymkode: d9aa5...dec
Himmel og hav Skrevet 4. mai 2018 #22 Skrevet 4. mai 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: WOW for et intelligent innlegg! Anonymkode: d9aa5...dec Well...I aim to please
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #23 Skrevet 5. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: WOW for et intelligent innlegg! Anonymkode: d9aa5...dec Atskillig mer intelligent enn hovedinnlegget. HI, jeg tenker at du bør søke hjelp mot depresjonen din. Det er ikke friskt å psyke ut over banaliteter som andres sexliv. Anonymkode: e6e66...c25
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #24 Skrevet 5. mai 2018 Dommedagsprofetier har eksistert i all tid. Slapp av, det går bra. Anonymkode: 24cac...a34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå