Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #1 Skrevet 4. mai 2018 Gutt eller jente, spiller ingen rolle, det jeg lurer på er får ditt barn spille fortnite? hvis svaret er nei, hvorfor ikke? Grunnen til at jeg lurer er at dette er et kjempe tema på foreldregruppen til barnet mitt! De som har barn som spiller har ikke svart (bare noen få), å de som ikke har barn som spiller har heksejakt der inne på de som lar barna spille.. Anonymkode: a47e1...49b
EnDansPåRoser Skrevet 4. mai 2018 #2 Skrevet 4. mai 2018 Jeg har barn i både 4 og 6 klasse og ingen av de spiller fortnite. Rett og sett fordi de ikke har spurt. Hadde de ønsket det, hadde jeg satt meg inn i spillet og tatt stilling til om jeg synes det er greit for MINE barn. Andre får bestemme om det er greit for sine.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #3 Skrevet 4. mai 2018 Nei, men han har heller ikke spurt. Virker som om det ikke har nådd ut til bygda vår? Har ikke hørt andre mødre nevne det heller. Anonymkode: 3951d...43c
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #4 Skrevet 4. mai 2018 Nei. Min får ikke spille det. Ikke her hjemme i alle fall. Hva som skjer hos venner har jeg ikke samme kontrollmulighet over, så det kan jo sikkert skje at de prøver det likevel. Anonymkode: 57ef8...32f
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #5 Skrevet 4. mai 2018 Min femteklassing spiller det. Vi har absolutt ikke hatt hjerte til å si nei, når så mange andre på hans alder spiller det, og han hadde følt seg veldig utenfor om han ikke fikk. Han hadde jo ikke spilt det om ikke de andre gjorde det. Så det handler om å se an behovet. Vi er aldri prinsippfaste på slike ting, siden det betyr så mye i deres verden. Det finnes mange fjerde- og tredjeklassinger som spiller også, ikke bare i nærmiljøet vårt men overalt, og jeg ser ikke problemet så fremt foreldrene (og eldre søsken) følger med. Dette er ikke et spesielt voldelig spill, men mer eventyr og tegneserieaktig fantasi. Nå skal det sies at det er ikke bare fryd og gammen innpå disse spillene. Stygt språk, utestenging, osv. foregår, så det krever en del av oss foreldre som må følge med, 'tyvlytte' og prate mye med han om hvordan det går i spillegruppene. Og selvsagt ha avtaler på forhånd om spilletid. Anonymkode: 4b592...081
klg,2 boys now:) Skrevet 4. mai 2018 #6 Skrevet 4. mai 2018 Ja her spilles det.har fulgt med på spillet og hjem her er det de dansene og skins(?) som er det kule.også driver de å har mission sammen.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #7 Skrevet 4. mai 2018 Her spillere nesten alle 3.klassingene det også Anonymkode: 9d8ba...ba8
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #8 Skrevet 4. mai 2018 Jeg har jente, og hun har aldri spurt. Vet de fleste guttene spiller, og mange av guttene i 3.klasse også (jeg har jente der også så spørsmålet har aldri blitt stilt) Anonymkode: ee2f1...9f0
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #9 Skrevet 4. mai 2018 Ja, vår gjør det. Og han spiller med mange av de i klassen. Anonymkode: 0627b...add
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #11 Skrevet 4. mai 2018 ja, og alle vennene hans også Anonymkode: 4b44a...784
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #12 Skrevet 4. mai 2018 Ja her spilles det fortnite. har tre barn mellom 7-10 og alle spiller. Anonymkode: eb8e6...d09
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #13 Skrevet 4. mai 2018 Her får 5. klassingen lov å spille, men ikke han i 2. klasse til tross for at flere av vennene hans spiller. Anonymkode: 8049f...7e2
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #14 Skrevet 4. mai 2018 Forholder oss til aldersgrenser konsekvent. Anonymkode: 35633...010
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #15 Skrevet 4. mai 2018 Min 12 åring spiller.10 åringen vil også men her har vi sagt nei. Jeg digger å spille selv og er ikke opphengt i aldersgrenser, men vurdere spillet i forhold til mine barn. Menneskene i Fornite er alt for realistiske, synes jeg, til at en 10 åring skal sitte å skyte på de. Så for det bare være at "alle" andre har spillet. Heldigvis er det kun 2 stk i min sønn klasse som spiller, men her der det storesøsken som spiller og foreldrene vet tydeligvis ikke at de får lov av eldre søsken. Anonymkode: 08b4c...d10
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #16 Skrevet 4. mai 2018 Vår 5 klassing får ikke lov selv om nesten alle guttene i klassen hans spiller det. Synes man skal følge aldersgrensene. Han har egentlig ikke mast om å få lov selv om han nok blir litt utenfor. Vi tenker det er best for ham. Skjønner ikke hvorfor 10 åringer skal spille spill hvor man skal drepe andre mennesker. Anonymkode: f23f5...f7c
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #17 Skrevet 4. mai 2018 Så enig med deg over her. Det er jo det alt handler om, jo mer en gir etter dess "løsere"blir det. De blir tidsnok gamle nok til å bestemme selv! Vurderer også enkelte ting-barnevakten.no er bra-men likevel er vi konsekvente. Slipper mye mas også da det er forutsigbart!😊 Anonymkode: 35633...010
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #18 Skrevet 4. mai 2018 Har snart 5.klassing, tror ikke hun vet hva det er en gang Anonymkode: ec547...c68
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. mai 2018 #19 Skrevet 4. mai 2018 Ja, min 5 klassing spiller det. Her har foreldrene på trinnet prøvd å lage masse regler om spilling, tv-serier og sosiale medier. Jeg har sagt at hjemme er det mine regler som gjelder og jeg klarer helt fint å vurdere hva han får spille, se på TV og ha av sosiale medier selv!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #20 Skrevet 4. mai 2018 5 klasse mammaer? Vel, uansett. Nei, barna mine får ikke lov til å spille skytespill. Anonymkode: 0002c...68a
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #21 Skrevet 5. mai 2018 Ja, min jente spiller og det gjør alle vennene hennes også (i allefall de som interesserer seg for spill og slikt). Jeg blir oppgitt over foreldre som skal være prinsippfaste regelryttere for enhver pris, og være streng nærmest på trass. Anonymkode: 64caa...e45
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #22 Skrevet 5. mai 2018 Nei, og hun har heller aldri spurt. Jeg er nok ikke helt som andre mammaer der, men jeg synes det er betenkelig at barn læres opp til å skyte mennesker. I USA (og sikkert andre land) spiller soldater krigsspill både før de sendes til krigsområder, og når de kommer hjem, for å bearbeide traumene. Grensene mellom lek og virkelig krig viskes ut. Ja, barn har i uminnelige tider lekt krig, men datateknologien har tatt dette til et helt annet nivå. Det er det verd å være bevisst på. https://forskning.no/2017/05/forskere-soldater-leker-nar-de-er-i-krig Anonymkode: 67ea3...16d
Fru Banderas Skrevet 5. mai 2018 #23 Skrevet 5. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, min jente spiller og det gjør alle vennene hennes også (i allefall de som interesserer seg for spill og slikt). Jeg blir oppgitt over foreldre som skal være prinsippfaste regelryttere for enhver pris, og være streng nærmest på trass. Anonymkode: 64caa...e45 Det har ikke noe med regelrytteri å gjøre, men oppdragelse. At du mener at de av oss som bryr oss om oppdragelse er "prinsippfaste, og er strenge på trass", beviser bare min påstand om at du rett og slett er litt mentalt kort.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #24 Skrevet 5. mai 2018 49 minutter siden, Fru Banderas skrev: Det har ikke noe med regelrytteri å gjøre, men oppdragelse. At du mener at de av oss som bryr oss om oppdragelse er "prinsippfaste, og er strenge på trass", beviser bare min påstand om at du rett og slett er litt mentalt kort. Heller litt mentalt kort enn prinsippfast streng uten noen form for skjønnsmessig vurdering. Anonymkode: 64caa...e45
Mandala Skrevet 5. mai 2018 #25 Skrevet 5. mai 2018 4. og 6.klassingen her spiller det ikke. Men det er grunnet manglende interesse,så vi har sluppet å ta vurderingen. Vet at mange i klassen til 4.klassingen spiller det. De spiller Overwatch da, som også er 12-årsgrense. 10-åringen har akkurat fått lov til å begynne og spille det. Jeg vurderer hvert spill for seg, selv til 14-åringen sjekker jeg opp spillet først før det kjøpes. Så enkelte spill med 16-årsgrense er greit og enkelte ikke. Men tilbake til den yngste, så trooor jeg at jeg hadde latt han spille Fortnite hvis han ville.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå