Gå til innhold

Mannen min sårer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sier ofte sårende ting. I årevis har jeg sagt hva som sårer meg og hvorfor. Han legger seg flat og ber om unnskyldning, men så glemmer han det bort igjen. eksempler: Det kan være tull som "du har skjegg-hehe" hvis jeg har pcos og vokser ansiktet pga skjemmende ansiktshår. Det kan være "du er feit hehe" (ok, på en litt annen måte, klarer ikke å forklare det) når han vet at jeg har komplekser med vekta og kroppen. Han mener det egentlig ikke vondt, får jeg inntrykk av, men han er VELDIG tankeløs og tuller med ting han ikke bør tulle med! Og det har vi snakket om så utrolig mange ganger... Jeg orker ikke mer, det bryter meg ned. Jeg tror han "bare er sånn", han skal være "morsom". Sånn er faren hans også og jeg har hørt historier om fra da han var ung, med sånn "humor".

Jeg får høre at jeg er "laget av glass" og at man må trå varsomt rundt meg. Det sårer, det og. Hvis jeg prøver å forklare hvorfor går han rett i firsvarsmodus og rømmer de problemet - som tilnærmet alle menn gjør. Må være en genetisk defekt :P

Men hva gjør jeg? Hvordan få ham til å slutte? Vi har kranglet idag, fordi han var frekk. Og jeg er lei. Så sa han at han håper at maten vi lagde er forgifta. Dvs han "tulla med det", fordi han var sur. At jeg skulle bli forgifta. Jeg orker ikke mer, hadde det bare vært litt så, men det er hele tiden og akkurat med de tingene som plager meg fra før av.. 

Anonymkode: 31d59...922

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at han sier at jeg er feit fordi han mener det motsatte. Han tuller ned det motsatte av det HAN mener, men siden jeg har komplekser for det så tar jeg det feil og blir såret

Skrevet

Begynn å si det samme tilbake,så kan han få kjenne det på kroppen om det faktisk er morsomt.har noen i familien vi også som holder på sånn.lite morsomt og pinlig å være i nærheten av par hvor en partner holder på sånn.

Skrevet
32 minutter siden, klg,2 boys now:) skrev:

Begynn å si det samme tilbake,så kan han få kjenne det på kroppen om det faktisk er morsomt.har noen i familien vi også som holder på sånn.lite morsomt og pinlig å være i nærheten av par hvor en partner holder på sånn.

Jeg har prøvd det, men tar ikke hintet. Han synes sånt er morsomt, men jeg blir bare nedbrutt

Skrevet

Du får begynne å tulle om penisstørrelsen hans da. Og om hvor dårlig han er i senga sammenlignet med ekser...!

Anonymkode: 4c551...d2e

Skrevet

synes du overreagerer

Anonymkode: 366c7...318

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

synes du overreagerer

Anonymkode: 366c7...318

Du mener vel "slutt og sutre", din yndlingsreplikk?

HI, er han utredet for Aspergers eller en annen autisme-form? Å ikke skjønne menneskelig samhandling er jo en brist som gjør det vanskelig for personens nærmeste. 

Anonymkode: ebff6...c4f

Skrevet

Vet akkurat hva slags tulling du mener. Faren min gjorde det med moren min. Var ikke gøy å høre på. Jeg ble ofte sittende med lojalitetskonflikt, skal jeg le med han selv om jeg ikke synes det er morsomt, eller ignorere han? Til slutt distanserte jeg meg fra hele greia, men det var til tider utrolig kjipt å høre på.

Spm voksen har jeg lav toleranse for slik erting fra mannen min. Og det er heldigvis ikke vanlig heller. Handler om sosial kompetanse 

Anonymkode: 0603d...7fb

Skrevet

Jeg synes det er en skikkelig dårlig ide å ta igjen ved å forsøke å såre ham like mye som han sårer deg. Det er selvsagt fristende å tenke at han da får føle på kroppen hvor såret du er, og at han skal skjønne at det ikke er ok og at han skal slutte å si slike ting til deg.

Men du sier at du har prøvd, og at han bare ler og synes det er morsomt. Han blir ikke såret. Og selvsagt kan du prøve å trappe opp krigen og finne noe som virkelig svir og sårer ham og gjør ham skikkelig lei seg, men er det et slikt ekteskap du vil ha?

Jeg hadde sagt fra til ham, rett ut: Du sårer meg med disse kommentarene dine. Jeg har sagt det til deg før, og du vil ikke slutte. Jeg ser ingen annen utvei enn at vi drar på familievernkontoret og snakker om dette med en objektiv person. For disse konstante kommentarene dine knekker selvtilliten min og dreper mine følelser for deg.

Så hadde jeg ringt fvk, og så hadde jeg vært dønn ærlig der om hvordan han holder på og om at han nekter å slutte. Så skulle han fått forklare seg, og han hadde fått en siste sjanse til å begynne å oppføre seg som folk.

Skrevet
6 minutter siden, Superdolly skrev:

Jeg synes det er en skikkelig dårlig ide å ta igjen ved å forsøke å såre ham like mye som han sårer deg. Det er selvsagt fristende å tenke at han da får føle på kroppen hvor såret du er, og at han skal skjønne at det ikke er ok og at han skal slutte å si slike ting til deg.

Men du sier at du har prøvd, og at han bare ler og synes det er morsomt. Han blir ikke såret. Og selvsagt kan du prøve å trappe opp krigen og finne noe som virkelig svir og sårer ham og gjør ham skikkelig lei seg, men er det et slikt ekteskap du vil ha?

Jeg hadde sagt fra til ham, rett ut: Du sårer meg med disse kommentarene dine. Jeg har sagt det til deg før, og du vil ikke slutte. Jeg ser ingen annen utvei enn at vi drar på familievernkontoret og snakker om dette med en objektiv person. For disse konstante kommentarene dine knekker selvtilliten min og dreper mine følelser for deg.

Så hadde jeg ringt fvk, og så hadde jeg vært dønn ærlig der om hvordan han holder på og om at han nekter å slutte. Så skulle han fått forklare seg, og han hadde fått en siste sjanse til å begynne å oppføre seg som folk.

Jeg tenkte akkurat det samme som Superdolly.

Snakk med ham i helgen og mandag ringer du familievernkontoret og bestiller time der. Det er tydelig at dere sliter med kommunikasjon generelt, ikke bare på dette området, så jeg synes du skal kreve at han blir med i parterapi så lenge dere trenger det. Og det bør være hans siste sjanse. Ingen mann er verdt å brytes ned for!

Jeg var også innom tanken om at han kan ha en diagnose, men selv det rettferdiggjør ikke å bryte deg ned.

Snakk med ham - og parterapi på familievernkontoret. Vil han ikke - forlat ham slik at du ikke blir mer nedbrutt.

Anonymkode: 6d79b...93f

Skrevet

Takk for svar. Jeg har hatt dype samtaler og forklaringer på hva jeg blir såret av og hvorfor. Han lover å slutte med det. Men fortsetter bare, det er som en fæl sykdom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...