Gå til innhold

Invitere skilte faddere til konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste år skal jenta mi konfirmere seg og jeg har et lite dilemma..  Broren min og svigerinnen min er blandt fadderne hennes, men de er nå skilt. Bør jeg invitere min eks svigerinne i konfirmasjonen hennes da? Hun og broren min har en god tone og samarbeider greit om barna, men broren min har hatt det veldig tøft (det var hun som gikk) Det går bedre med han nå da... Vk andre i familien har  ikke truffet henne på 3 år, så det føles litt rart å skulle invitere henne. Jeg tror nok hun hadde følt seg veldig utilpass. Men samtidig så er hun jo fadder for konfirmanten. Hun har fått seg en ny samboer og de har et lite barn sammen, bør jeg evt. invitere dem og da? Noen med synspunkter? Jeg har ikke nevnt dette for broren min ennå, vil høre med noen nøytrale først. 

Anonymkode: f7094...d68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun er fadder for barnet, så er det naturlig at hun blir invitert. Da blir det opptil henne om hun vil komme eller ikke. Ser ikke at det er naturlig at hennes familie blir invitert.

Anonymkode: 47339...9e1

Skrevet

Ja, når hun er fadder bør hn inviteres

Anonymkode: f164f...6f3

Skrevet

Ja, hun bør inviteres.

Ellers, til dem som ikke har valgt faddere enda, dette er hvorfor .an normalt sett ikke velger inngiftede som faddere.

Anonymkode: d9c13...b62

Skrevet

Dere valgte henne som fadder, så da skal hun selvsagt inviteres, men ikke ny mann/barn. Hun får selv avgjøre om hun føler det er greit å takke ja.

Anonymkode: 225d2...7ec

Skrevet

Vi inviterte alle fadderene, så fikk de selv avgjøre hva de ville. Begge de to 'inngifte' skilte takket for invitasjonen men takket nei siden de ikke følte seg komfortable med det. 

Vi lærte leksen vår og har kun nær familie som fadder på kull nr to. 

Anonymkode: 9116e...1a9

Skrevet

Nei. Du trenger ikke be henne, iallefall ikke hvis hun ikke har holdt kontakt selv med konfirmanten. Det blir bare kleint.

Dere ønsker ikke ha henne der men ber fordi dere føler dere forpliktet. Hun ønsker ikke komme, men kommer fordi hun føler seg forpliktet til å komme. 

Anonymkode: bac02...ae1

Skrevet

Sånn som du legger dette frem ville jeg vel ikke invitert henne, eventuelt tatt en telefon og forklart hvordan det lå an. Det høres ut som om dere ikke har hatt noe kontakt, og at begge parter vil føle det litt ukomfortabelt.

Noe annet hadde det kanskje vært om hun hadde holdt kontakt med dere, det er det jo mange som gjør etter at de er skilt. Min ene kusine er skilt og hennes eksmann har mye kontakt med sin ekssvigerfamilie. Selv nå etter 20 år.Men det er en annen historie.

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hun bør inviteres.

Ellers, til dem som ikke har valgt faddere enda, dette er hvorfor .an normalt sett ikke velger inngiftede som faddere.

Hva med oss som ikke har så mange søsken. Jeg er enebarn og mannen har en bror.

Anonymkode: b239a...3ec

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan for eksempel din kusine, mannens bror, to besteforeldre eg to venner være faddere om du vil ha mange. 2 er nok.

Skrevet

Har hun utført fadderoppgaven og holdt kontakt med konfirmanten? Hvis ja, så inviter henne. Hvis nei, så la være. 

Mitt barn har to faddere han ikke har sett på mange år. Deres valg å ikke holde kontakten da vi virkelig har forsøkt. Da er de heller ikke invitert i konfirmasjonen. 

Anonymkode: c53eb...2bb

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan for eksempel din kusine, mannens bror, to besteforeldre eg to venner være faddere om du vil ha mange. 2 er nok.

Vi har brukt fettere og kusiner som faddere. Er dårlig med besteforeldre her også. Synes bare at en ikke kan gå ut ifra at folk blir skilt. Har folk et stabilt ekteskap så er det ingen grunn til å ikke bruke også inngiftede som faddere.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere gjør selvsagt som dere vil, det et bare et tips for å unngå slike situasjoner. 

Anonymkode: 9116e...1a9

Skrevet

Ja hun bør invitertes,men ikke famiilen hennes

Anonymkode: b43bd...868

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...