Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dere har samme problemstilling i hjemmet, men min sønn er avhengig av videospill og går aldri ut av huset mer. Han spiller et spill som heter Fortnite, og han spiller det opp til 10 t hver eneste dag. Han har droppet ut av studier og isolert seg fra verdenen. Han sier han er en av verdens beste fortnite spillere, og at han snart kan gjøre det til en karrière. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men tviler på at han kan oppnå dette? Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: b893d...7c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel så lenge han ikke studerer så må han finne seg en jobb slik at han kan betale for seg. Kan han leve av den spillingen så må han betale en sum i mat/husleie hver måned. 

Anonymkode: e9d32...319

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vel så lenge han ikke studerer så må han finne seg en jobb slik at han kan betale for seg. Kan han leve av den spillingen så må han betale en sum i mat/husleie hver måned. 

Anonymkode: e9d32...319

Han er nå 21 år, forlater kjelleren kanskje 2-3 ganger i uken for å dra på butikken. Har gått så langt at jeg ikke bekymrer meg for hans økonomiske situasjon, heller hans helse. Det er ikke sunt og sitte stille hele dagen, i tillegg til at han bare konsumerer "junk food". Har lenge prøvd å få han til å komme seg ut av huset, trene, ta opp studier osv, men dette interesserer han seg ikke for. Er redd for at kroppen hans snart kollapser, men hvis han ikke er interessert til å ta vare på sin fysiske helse, er det lite jeg kan gjøre.

Skrevet

14 åringen min er også verdens beste i fortnite...

Anonymkode: 5dec9...d1a

Skrevet

Hadde fjernet spillet. Ditt hus, dine regler. Du kan ikke sitte og se på at ungen din forfaller i ditt eget hjem. 

Anonymkode: abc75...5c0

Skrevet

Dette må jo være vås. Men jeg hadde sagt at han var voksen, og måtte ta seg sammen. Enten så tar han ansvar som et normalt menneske, ellers så flytter han ut. Jeg hadde aldri latt en voksen mann bo hjemme, uten at det er en god grunn til det. Som f.eks studier. Du diller jo bare med han, han har jo ingen grunn til å ta ansvar for livet sitt.

Anonymkode: 84c5f...485

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han er nå 21 år, forlater kjelleren kanskje 2-3 ganger i uken for å dra på butikken. Har gått så langt at jeg ikke bekymrer meg for hans økonomiske situasjon, heller hans helse. Det er ikke sunt og sitte stille hele dagen, i tillegg til at han bare konsumerer "junk food". Har lenge prøvd å få han til å komme seg ut av huset, trene, ta opp studier osv, men dette interesserer han seg ikke for. Er redd for at kroppen hans snart kollapser, men hvis han ikke er interessert til å ta vare på sin fysiske helse, er det lite jeg kan gjøre.

Hadde slått av internett mellom 23 og 09. Samt sakt at imellom det tidspunktet er en time aktivitet = en time nettbruk. Se på tv er ikke aktivitet, med mindre det er en del av familieaktivitet som dere godkjenner til det.

Da kan han tjenene seg 7 timer nett om dagen hvis han virkelig er aktiv.

Oppføret han seg som et barn må han behandles som et barn.

Anonymkode: 74739...cbf

Skrevet

Men hva om han er en av verdens beste da? Får du ikke sjekket dette? Og finn ut hvordan og når det er snakk å gjøre dette til en inntektsbringende jobb. Om det er noe i det han sier så skjønner jeg jo at han vil satse. Vi har alle egenskaper, noen særere enn andre.. Se på Magnus Carlsen, han spiller han også, bare at det er brett og ikke video kontroller. 

Om det er noe i dette med spill vs jobb, så ville jeg heller hjulpet han å fått inn en sunn kost som hjelper hodet hans på vei. Og krev han lufter seg 30 min hver dag.

Plages du av det kan du jo alltids sparke han ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...