Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #1 Skrevet 4. mai 2018 Om noen år begynner barnet mitt på skolen. Far og jeg er ikke sammen. Per nå er barnet i barnehage, mest for den sosiale biten og læringen de får der. Barnehagen er det jeg som betaler. Men jeg har tenkt mye på det ifht når skoletiden begynner. Jeg har ingen planer om sfo/fullplass på sfo. Jeg er hjemmeværende og ser ingen grunn til å bruke penger på sfoplass for henne. Far derimot jobber jo og ønsker seg mer enn fredag til søndag samvær. Men skolen begynner og slutter på tidspunkt som ikke passer ifht jobben hans. Så han ville jo hatt behov for en sfo plass de dagene isåfall. Hvordan ville dere gjort det ifht den problemstillingen? Anonymkode: 96eb6...889
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #2 Skrevet 4. mai 2018 Hatt Sfo noen dager i uken og pratet med Sfo angående hvordan dere ønsker det. De kan faktisk være fleksible de igså hvis dere sier dere ønsker x antall dager annenhver uke for eksempel. Her var det et par hvor begge jobbet turnus så de leverte liste over tider barnet trengte Sfo en mnd av gangen. Anonymkode: 46363...a71
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #3 Skrevet 4. mai 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hatt Sfo noen dager i uken og pratet med Sfo angående hvordan dere ønsker det. De kan faktisk være fleksible de igså hvis dere sier dere ønsker x antall dager annenhver uke for eksempel. Her var det et par hvor begge jobbet turnus så de leverte liste over tider barnet trengte Sfo en mnd av gangen. Anonymkode: 46363...a71 Hvem skulle betalt for disse dagene? Anonymkode: 96eb6...889
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #4 Skrevet 4. mai 2018 Far betalte for SFO når han trengte det. Anonymkode: a1ada...7a7
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #5 Skrevet 4. mai 2018 I 1. klasse ville jeg hatt minst halv plass på SFO uansett pga det sosiale, ettersom så godt som alle de andre går der. Hadde det vært meg så hadde jeg foreslått å dele på regninga, ettersom far til mitt barn er så gjerrig at han heller ville foreslått at barnet var hos meg til han var ferdig på jobb fremfor å betale hele selv. Etter 1. klasse ville jeg sett an, da kan det godt hende barnet er fint i stand til å være alene hjemme de timene. Mange som gjør det sånn her. Anonymkode: dba90...90c
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #6 Skrevet 4. mai 2018 Så lenge det FAR som har BEHOV for SFO, så får han betale også! Ikke noe å diskutere en gang. Anonymkode: 98b6b...2bb
Hjertefru Skrevet 4. mai 2018 #7 Skrevet 4. mai 2018 Det går som regel fint å ha en avtale med SFO om redusert tid/visse dager. Det hadde vi pga turnusarbeid. Hvis det er far som har behov for SFO, mener jeg han kan ta regninga. Særlig siden du nå har betalt for barnehage..
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #8 Skrevet 4. mai 2018 Her er jeg litt uenig. Dersom far skal betale SFO så må dere sjekke om deler av dette skal trekkes fra på bidraget og sørge for at det er far som får fratrekk på skatten for tilsyn av barn. Ellers er jeg enig med andre som skriver at det kan lønne seg å ha barnet på SFO en del dager i alle fall for det sosiale. Dersom det er slik at alle andre barn er på SFO så blir det veldig kjedelig og ensomt for ditt barn å sitte hjemme med deg hver ettermiddag. Anonymkode: 2276b...147
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #9 Skrevet 4. mai 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er jeg litt uenig. Dersom far skal betale SFO så må dere sjekke om deler av dette skal trekkes fra på bidraget og sørge for at det er far som får fratrekk på skatten for tilsyn av barn. Ellers er jeg enig med andre som skriver at det kan lønne seg å ha barnet på SFO en del dager i alle fall for det sosiale. Dersom det er slik at alle andre barn er på SFO så blir det veldig kjedelig og ensomt for ditt barn å sitte hjemme med deg hver ettermiddag. Anonymkode: 2276b...147 Utgift til barnetilsyn er ikke tatt med i bidraget da det ble fastsatt før hun begynte i barnehage. Anonymkode: 96eb6...889
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #10 Skrevet 4. mai 2018 Men innbakt i bidraget er det medberegnet kostnader til tilsyn av barn ergo så er det med. Det er jo ikke rett at han skal betale dobbelt. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barne+og+ektefellebidrag/Barnebidrag/Barnebidrag/Hvordan+NAV+beregner+barnebidraget Anonymkode: 2276b...147
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #11 Skrevet 4. mai 2018 Jeg ville droppet sfo og de fredagene far skal ha henne så må jo jenta komme hjem til deg etter skolen som vanlig og så henter far henne hjemme hos deg. Er vel ingen problem det? Sfo er dyrt og unødvendig. Jenta kan være sosial ved å ha med venner hjem eller bruke ettermiddagene. Anonymkode: 038a6...41b
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #12 Skrevet 4. mai 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men innbakt i bidraget er det medberegnet kostnader til tilsyn av barn ergo så er det med. Det er jo ikke rett at han skal betale dobbelt. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barne+og+ektefellebidrag/Barnebidrag/Barnebidrag/Hvordan+NAV+beregner+barnebidraget Anonymkode: 2276b...147 Nei det er faktisk ikke regnet med. Dette vet jeg fordi nav sa at jeg må søke om endring av bidrag om det skal regnes inn da bidraget ble fastsatt FØR barnet begynte i barnehage. Anonymkode: 96eb6...889
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #13 Skrevet 4. mai 2018 Men er det slik der du bor at det ikke er så mange barn som bruker SFO? De fleste er hjemme klokken 13 når de er ferdig på skolen? For tenk litt på det også, slik at ditt barn ikke blir holdt utenfor fellesskapet. Anonymkode: 2276b...147
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #14 Skrevet 4. mai 2018 Jeg er hjemmeværende ufør. Jeg er hjemme fordi jeg er syk. Vi har fått SFO plass til 1.klassingen vår. Hver dag , før og etter skolen. Anbefalt av bhg. Vi begynner med 100%, så trapper vi ned hvis det er så. Anonymkode: dc1a4...772
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå