Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #1 Skrevet 3. mai 2018 I begynnelsen av forholdet vårt gjorde han en del dumme ting som førte til brutt tillitt og mye jobb fra min side for å klare å stole på han igjen. Det gikk en stund før jeg oppdaget flere løgner. Ingenting som var veldig stort, men mer enn nok til å reagere. Det er ikke den samme tingen som lyves om hver gang, men det er ting som går igjen i forhold til pengebruk, misligholdt gjeld, flørting med gamle venninner (som han forøvrig mener ikke kan kalles flørting) og en god del andre små ting. Hver gang har jeg gjort mitt for å få tilbake tilliten i forholdet, men for hver gang jeg oppdager en løgn blir det vanskeligere og vanskeligere. Nå oppdaget jeg at han har tatt opp kontakten med en han flørtet med i starten av forholdet vårt. Han mener de ikke har snakket om noe spesielt og hun har samboer og barn. Vi har også barn. For meg holder ikke dette. Hvorfor skal jeg tro på det når han alltid lyver? Han innrømmer heller ikke at han lyver før jeg trykker bevisene i ansiktet på ham. Ikke sier han unnskyld heller før jeg sier det er vanlig å si unnskyld. Problemet er at i perioden etter de første løgnene hvor ting egentlig gikk bra (tror jeg) så fikk vi et barn. Løgnene begynte på igjen, men han skjerpet seg. Nå har vi fått to. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget. Bare lufte frustrasjon og tankene mine rundt dette. Vi er aldri alene og barna er her så ingen måte jeg kan ta dette opp på heller. Anonymkode: 5051c...035
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #2 Skrevet 3. mai 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: I begynnelsen av forholdet vårt gjorde han en del dumme ting som førte til brutt tillitt og mye jobb fra min side for å klare å stole på han igjen. Det gikk en stund før jeg oppdaget flere løgner. Ingenting som var veldig stort, men mer enn nok til å reagere. Det er ikke den samme tingen som lyves om hver gang, men det er ting som går igjen i forhold til pengebruk, misligholdt gjeld, flørting med gamle venninner (som han forøvrig mener ikke kan kalles flørting) og en god del andre små ting. Hver gang har jeg gjort mitt for å få tilbake tilliten i forholdet, men for hver gang jeg oppdager en løgn blir det vanskeligere og vanskeligere. Nå oppdaget jeg at han har tatt opp kontakten med en han flørtet med i starten av forholdet vårt. Han mener de ikke har snakket om noe spesielt og hun har samboer og barn. Vi har også barn. For meg holder ikke dette. Hvorfor skal jeg tro på det når han alltid lyver? Han innrømmer heller ikke at han lyver før jeg trykker bevisene i ansiktet på ham. Ikke sier han unnskyld heller før jeg sier det er vanlig å si unnskyld. Problemet er at i perioden etter de første løgnene hvor ting egentlig gikk bra (tror jeg) så fikk vi et barn. Løgnene begynte på igjen, men han skjerpet seg. Nå har vi fått to. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget. Bare lufte frustrasjon og tankene mine rundt dette. Vi er aldri alene og barna er her så ingen måte jeg kan ta dette opp på heller. Anonymkode: 5051c...035 Dere må selvfølgelig snakke om dette. Hva mener du med at dere er aldri alene? Hvor gamle er barna? De legger seg vel litt tidligere enn dere på kvelden? Evt sover litt på dagtid? Evt har dere kanskje besteforeldre som kan låne de en lørdags formiddag? Familievernkontoret er kanskje en fin plass å begynne? Anonymkode: 544c7...365
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #3 Skrevet 3. mai 2018 Du har skrevet om denne mannen og forholdet før? Du skriver at du har jobbet og jobbet for å få tillit til ham igjen - hva har han gjort for å gjøre seg fortjent til din tillit i disse periodene? Denne mannen har vist deg gjennom år at han fortsetter samme mønster. Han bryter tilliten din, det blir litt krangling, han vil ikke innrømme noe, det får ingen faktiske konsekvenser for ham (annet enn at du kanskje er sur og lei deg en periode), ergo fortsetter han som før. Du kan jo forsøke parterapi om du orker mer, men jeg hadde ikke kastet bort mer tid på en mann som ikke er verdt din tillit. Gi ham én sjanse - familieterapi så lenge dere har behov for det og økonomisk rådgivning + at han svartelister seg selv fra å ta opp lån og få kredittkort. Vil han ikke - ikke kast bort mer av livet ditt. Og for all del - bruk prevensjon og ikke få flere barn med ham! Anonymkode: b04f1...801
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #4 Skrevet 3. mai 2018 Ha litt selvrespekt. Hvor mange sjanser skal han ha? Anonymkode: c097c...b62
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #5 Skrevet 3. mai 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ha litt selvrespekt. Hvor mange sjanser skal han ha? Anonymkode: c097c...b62 Dette. Vel og bra at dere har barn, altså, men det bør jo ikke være en blankofullmakt for ham til å bare fortsette som drittsekk. Dessuten lar du de barna vokse opp og lære hvordan man svikter og bedrar andre uten konsekvens. Anonymkode: e9cd4...cc6
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #6 Skrevet 4. mai 2018 Jeg sendte min samboer linken til dette innlegget. Han har ikke kommentert det eller sagt noe om det. Han later som ingenting. Vi har prøvd terapi. Det hjalp ikke. Anonymkode: 5051c...035
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå