Gå til innhold

17 mai i år blir det bare meg og datteren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er snart 3 år. Vi har ikke tid til å reise hjem til familien i år, så planen er at vi skal gå i tog med barnehagen, og etter det blir det bare meg og henne. Tenkte at hun kunne få lov til å velge middag, også baker jeg en kake som hun liker til dessert. Høres dette nitrist ut for henne? Eventuelt andre forslag til hva man kan gjøre alene denne dagen? 

Har ikke lyst til å presse meg på hos noen andre, vi har venner her vi bor men ikke så nære at jeg kjenner familiene eller at det er naturlig at vi kommer :)

Anonymkode: 2e3d0...f0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For jenta blir det sikkert fint, men for din del kan det kanskje være hyggelig å bli med på et offentlig arrangemang på skolen, i sentrum, på museet, i kirken eller hvor de nå har sånt der dere bor.

Anonymkode: b24d0...0df

Skrevet

Nå går det greit, men ikke mange årene til det der er bare ensomt og trist. La det aldri skje igjen. 

Skrevet

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For jenta blir det sikkert fint, men for din del kan det kanskje være hyggelig å bli med på et offentlig arrangemang på skolen, i sentrum, på museet, i kirken eller hvor de nå har sånt der dere bor.

Anonymkode: b24d0...0df

Takk for tips! For min del har det ikke så veldig mye å si, egentlig. Men jeg har ikke hørt noe om at det er noe sånt her i det hele tatt, jeg. Nå er jeg ikke så godt kjent, men hvor kan man finne ut av det eventuelt? Står ingenting på oppslagstavla på facebook, og har ikke sett noe lapper på butikkene. 

2 minutter siden, Evablaum skrev:

Nå går det greit, men ikke mange årene til det der er bare ensomt og trist. La det aldri skje igjen. 

Nei, neste år blir det helt annen feiring. Da har vi flyttet hjem igjen :)

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips! For min del har det ikke så veldig mye å si, egentlig. Men jeg har ikke hørt noe om at det er noe sånt her i det hele tatt, jeg. Nå er jeg ikke så godt kjent, men hvor kan man finne ut av det eventuelt? Står ingenting på oppslagstavla på facebook, og har ikke sett noe lapper på butikkene. 

Nei, neste år blir det helt annen feiring. Da har vi flyttet hjem igjen :)

Kommunen pleier å legge ut et 17. maiprogram, så sjekk hjemmesiden. 

Anonymkode: 92380...e26

Skrevet

Hun aner jo ikke hva 17 mai er? Og helt ærlig, så trenger man jo ikke planlegge noe på 17 mai. Man går bare ut i gatene og deltar i folkelivet ;-) 

Anonymkode: 436fa...a94

Skrevet

I min oppvekst var vi på skolen før vi dro hjem. Aldri noe stor stå hei over 17.mai. Gikk helt fint.

Tror ikke hun vil ha en kjip dag, drar dere på skolen så er det fest nok der :) 

Anonymkode: 2ff5a...cef

Skrevet

Den lokale skolen er et hyggelig møtepunkt enten man har skolebarn eller ei, da kan hun være med på noen leker, dere kan drikke kaffe, skolekorpset har konsert osv. Hos oss går det også lokalt borgertog fra skolen på ettermiddagen, hvor man bare slenger seg med etter korpset.

Skrevet

HI her. Jeg fant programmet, og ser at det skjer jo faktisk litt nede i byen denne dagen, til og med leker for barn (som jeg virkelig har prøvd å lete etter!). Så da blir nok dagen helt topp likevel! :)

Skrevet

Hva medå delta på det som skjer og så bestille bord på resturant? Spise mat og dessert for å gjøre dagen litt spesiell? (Og så slipper du bake!)

Anonymkode: 88554...fe9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva medå delta på det som skjer og så bestille bord på resturant? Spise mat og dessert for å gjøre dagen litt spesiell? (Og så slipper du bake!)

Anonymkode: 88554...fe9

Takk for tips! :) Jeg fant programmet for byen og ser at det skjer en del morro for barna nede i sentrum, så jeg tror rett og slett vi oppholder oss der en god stund, så da blir det både barnetog, leik, musikk, pølser og is før vi drar hjem og spiser favorittmiddagen hennes og kake. Hun holder på å slutte å sove på dagtid og er ikke den mest energiske på ettermiddagen, så jeg tenker det holder i år. Så blir det mer familie-feiring neste år :) 

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips! :) Jeg fant programmet for byen og ser at det skjer en del morro for barna nede i sentrum, så jeg tror rett og slett vi oppholder oss der en god stund, så da blir det både barnetog, leik, musikk, pølser og is før vi drar hjem og spiser favorittmiddagen hennes og kake. Hun holder på å slutte å sove på dagtid og er ikke den mest energiske på ettermiddagen, så jeg tenker det holder i år. Så blir det mer familie-feiring neste år :) 

..og hvis hun får være med å bake blir det sikkert godt mottatt! Kos deg og gled deg over datteren din og dagen. Og kjøp en halvflaske sprudlevin og en kurv jordbær til deg selv til etter at hun har sovnet. 

Skrevet

Det høres ut som en hyggelig dag 😊😊

Anonymkode: 7e9d0...8a7

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun aner jo ikke hva 17 mai er? Og helt ærlig, så trenger man jo ikke planlegge noe på 17 mai. Man går bare ut i gatene og deltar i folkelivet ;-) 

Anonymkode: 436fa...a94

Dette. En treåring har da ikke så store forventinger. Korpsmusikk og is er da en hel fest for henne. 

Anonymkode: 2399f...f1b

Skrevet

tror det blir kjempe hyggelig jeg

Anonymkode: 8b2ed...b05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...