Gå til innhold

Bytte dag på sfo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er arbeidsledig så for å kutte ned åå kostnadene så jeg har nå kun SFO to dager i uken. Han sliter litt med den sosiale biten å trenger leketrening har vi fått beskjed om. Vi valgte da torsdag og fredag. Men nå forsvinner jo to torsdager i helligdager,er da da mulig å spørre om han heller kan være på SFO en annen dag i uken akkurat de ukene det forsvinner en dag? Er jo kjedelig også å betale for å ha sfo to dager i uken, når to dager forsvinner bare denne måneden.

Anonymkode: 86dbd...ffe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kan du nok ikke. De bemanner opp til hvor mange barn som er der. Og skal man endre dager er det på samme måte som å si opp plassen, med en måneds oppsigelsestid.

Anonymkode: cdabf...373

Skrevet

Du kan ikke bytte en rød dag/stengt dag mot en annen. De som har 100% plass, betaler 100% og får ikke mer en 60% de ukene det er stengt 2 dager.

Anonymkode: 4fe33...b85

Skrevet

Du høres utrolig merkelig ut. Selvfølgelig er ikle det greit. 

Jeg vil gjerne at barnet mitt får undervisning på lørdag, siden det er stengt på torsdag. 

Anonymkode: 22717...602

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil gjerne at barnet mitt får undervisning på lørdag, siden det er stengt på torsdag. 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

er det merkelig at jeg vil at barnet skal gå på sfo 2 dager i uken når det er nettopp det jeg betaler for?

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er arbeidsledig så for å kutte ned åå kostnadene så jeg har nå kun SFO to dager i uken. Han sliter litt med den sosiale biten å trenger leketrening har vi fått beskjed om. Vi valgte da torsdag og fredag. Men nå forsvinner jo to torsdager i helligdager,er da da mulig å spørre om han heller kan være på SFO en annen dag i uken akkurat de ukene det forsvinner en dag? Er jo kjedelig også å betale for å ha sfo to dager i uken, når to dager forsvinner bare denne måneden.

Nei, det går selvfølgelig ikke an, tenk hvis alle skulle gjøre det. Det er jo ikke bare ditt barn som mister dager når det er helligdager

Anonymkode: d4502...1a8

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

er det merkelig at jeg vil at barnet skal gå på sfo 2 dager i uken når det er nettopp det jeg betaler for?

Det er veldig merkelig at du ikke skjønner at det ikke kan fungere sånn

Skrevet

Spør på Sfo og ikke her inne.  Kan jo  tenkes det kan være greit om du kan bytte en av dagene, men det er vel ikke rettferdig at du skal kunne bytte til deg alle ukene det er rød- dag. Om han har 40% plass skal du jo kunne ha han der 40% av alle rød- dagene i perioden. Evt kan du høre om du kan betale for 1 dag ekstra. Det kunne vi da mine gikk på Sfo. 

Anonymkode: 222f3...893

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men vi betaler jo for 5 dager i barnehage, men neste uke og uka etter er det bare 3 dager.... 

Anonymkode: cdabf...373

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det går selvfølgelig ikke an, tenk hvis alle skulle gjøre det. Det er jo ikke bare ditt barn som mister dager når det er helligdager

Å miste en av fem dager hadde ikke gjort så mye sånn som det er for alle andre. Men 1 av 2 dager er veldig synd å miste.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å miste en av fem dager hadde ikke gjort så mye sånn som det er for alle andre. Men 1 av 2 dager er veldig synd å miste.

Er jo det samme det. Du argumenterer jo for bytte av dag ved å si at du betaler for dagene. Det gjør jo vi andre og.

Men har du vurdert en annen fordeling av timene? Vi har 50% plass, men ungen er på sfo hver dag. 

Anonymkode: fbf14...ba3

Skrevet

Vi har fri fra SFO én dag i uka og vi velger selv hvilken dag fra uke til uke. Gir beskjed uken før hvilken dag som skal være fri. Neste uke for eksempel, kan vi benytte SFO alle dager. Spør på SFO i stedet for her inne. 

Anonymkode: 51c8c...c51

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva med oss som betaler for fem dager SFO i uken? Kan vi kreve at SFO holder åpent på lørdag slik at barnet får vært på SFO sine betalte fem dager? Eller høres det helt urimelig ut, akkurat som dine ønsker er helt urimelig?

Anonymkode: 4d754...446

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du betaler for torsdag og fredags. Noen torsdager er der stengt. Sånn er det. Akkurat som at jeg betaler for man-fre og noen ganger er det stengt noen av disse dagene. Får ikke SFO i helga da for å få fem dager SFO i uka som jeg betaler for. 

Anonymkode: b0008...0d9

Skrevet

Her er det uproblematisk, så spør på din SFO.

Anonymkode: e1494...826

Skrevet

En ting jeg prøver å lære ungene er at det er alltid lov å spørre om ting så lenge man gjør det på en skikkelig måte og godtar svaret man får.

Så kan du ikke bare spørre. Si noe slikt som: De to dagene X går på SFO er de faste hver uke eller kan vi variere litt fra uke til uke så lenge dere får beskjed? osv....

Anonymkode: 28c6b...e84

Skrevet

Men dere som argumenterer for at dere har hundre prosent plass - her er alle helliggdager lagt inn, både bevegelige samt de faste. Så, dere betaler for fem dager de fleste uker, og fire dager f.eks uka etter pinse. 

Mens HI som da har to dager i uka, og valgte dem på slutten av uka, har nok en annen utregning - nettopp at hun betaler for to dager i uka - og her har man ikke satt seg ned å sett på når helligdagene kommer, men tatt betaling for to dager i uka de ukene hun benytter seg av SFO. 

HI - du må nesten spørre på din SFO. Om de gjør seg vrange (for det synes jeg de gjør om de svarer nei) så inviter noen hjem til dere den dagen, slik at gutten din får sosialisert seg :)

Anonymkode: 09317...dc9

Skrevet

Om du har et barn med diagnose som har ekstra ressurser på SFO er det ikke bare bare og bytte dager. 

Anonymkode: 73a4c...c5f

Skrevet

Her er det ikke noe problem. Så ville spurt de på din sfo. Forskjellig fra kommune til kommune. 

Anonymkode: add2a...f84

Skrevet

Her kan vi velge hvilke 11 dager vi vil. Men har du faste dager, så går du ikke bytta.

Anonymkode: f74a4...22b

Skrevet

Det er ikke noe du har rett på, men sør du pent kan det godt hende de sier ja.

Anonymkode: 61fe0...0b4

Skrevet

Det er mogleg å spørje, forstår at du ynskjer det, men det er og mogleg for SFO å seie nei.  Her er dei nokså runde i kantane, så her trur eg du hadde fått "ja" til iallefall ein dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...