Gå til innhold

Noen som har levd på bare studielån og barnetrygd en periode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen inntekt ved siden av? Går det greit? Er snakk om et eller to år her. Samboer står alene for alle bokostnader den perioden så det burde jo gå? Planen er å finne en deltidsjobb ved siden av men fra i høst og til neste høst lar det seg ikke gjøre.

Anonymkode: 572c5...675

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på kostnadene dere har... Vi hadde ikke klart det uten å flytte. 

Anonymkode: 49b39...765

Skrevet

Vi levde i to år på to studielån + barnetrygd. Kunne ikke akkurat slenge rundt oss med penger, men det gikk for oss. Det meste gikk med på regninger, øvrig på kun det mest nødvendige som mat på bordet etc. Det går som oftest greit så lenge man vet at det kun er midlertidig, og at man vet at man har til å dekke regningene. 

Anonymkode: ce3ce...04d

Skrevet

Det er helt avhengig av deres bosituasjon.

Vi ble foreldre midt i studietida, og levde da i 3 år på kun studielån og barnetrygd, og mannens sommerferiejobbing (studentbarnehagen var sommerstengt). Det gikk veldig fint. Vi fikk forresten også boligstønad av kommunen da vi fikk barn. Vi hadde det trangt, men alltid nok penger. 

Men vi hadde ikke klart det nå med huslån osv. Ikke uten å selge huset. 

Anonymkode: 4afb8...cde

Skrevet

Jeg er alene med barn, og hadde aldri klart meg på på bare studielån og og barnetrygd. Om et år mister jeg overgangsstønaden, og da må jeg få meg deltidsjobb ved siden av studiene for å få det til å gå rundt:)

Anonymkode: 88891...165

Skrevet

Vi var studenter begge to i 3 år uten jobb ved siden av og 1 barn, vi fikk det til med streng budsjettering 😊

Skrevet

Hvis samboeren din betaler alt av boutgifter, går det vel fint.

Jeg måtte skaffe meg jobb ved siden av, men så har jeg boutgifter på 10 000 kr i måneden, og er alene.

Anonymkode: 592bb...07d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...