Gå til innhold

P-piller og bivirkninger hjelp


Mia95

Anbefalte innlegg

Hei jeg har brukt p-piller ( microgynon 21) nå i ca 3-4 år, har slitt mye med ondt i hode men di siste 3 månedene er det blitt ekstremt. Begynt å lest litt om den type p-pille å finner ut at det kan skyldes p-pillene.  Fikk mensen nå den 18april å det varte lenger en vanlig denne gang varte til den 27 april, så varte i 9 dager vanlig vis har jeg det bare i 4 dager. så fant ut jeg skulle slutte med p-pillene for å se om hode ble bedre. For sånn som det er nå må jeg legge meg kl 9 for jeg ikke klarer å holde øyene åpen mer pga smerter i hode å nakke. Burde jeg kontakte lege ? Eller slutte å se om det blir bedre ? 

Er det flere som har blir plaget med hodepine/ ekstreme migreneanfall ?

Hvor lenge etter man tar siste pille er man beskyttet mot å bli gravid? 

Har lest at det kan ta et halvt år etter siste pille til man kan bli gravid er det sant? Kan man ha samleie så lenge uten beskyttelse?

Eg å samboeren hadde ubeskyttet sex dagen etter siste blødning, kan man bli gravid i den perioden? 

Ble en del spørsmål håper dere har gode svar takk på forhånd❤

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke brukt den typen p-piller, men fikk en god del bivirkninger da jeg brukte p-piller 3-4 år, bl.a. hodepine, bekkenløsningslignende smerter i bekken og korsrygg, humørsvingninger m.m.

Ellers kan du bli gravid fra det øyeblikket du stopper å ta pillen. Veldig individuelt hvordan man reagerer, men jeg vet om minst to barn som ble til bare få dager etter at mødrene hadde stoppet på pillen, til og med før de hadde hatt mensen første gang. Det at du har hatt mensen igjen tyder jo på at du har hatt eggløsning. Så du er IKKE beskyttet når du har tatt siste p-pillen. Ønsker du ikke å bli gravid da så må dere bruke kondom. Enkelt og greit... bruker du ikke prevensjon så kan du bli gravid. Selv med prevensjon kan man jo risikere å bli gravid ;)

Anonymkode: 03a78...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på mikrogynon for 5 år siden. Slet mye med depresjon uten å ikke være klar over det. Var mentalt utslitt, mye sint og irritert oppi det hele. 

For 3 år siden ble jeg gravid på p-pillene. Grunnet uregelmessig menstrasjon, som også var noe jeg slet med, hadde jeg en mellomblødning jeg trodde var menstrasjon. Var ikke det, for 3 uker senere fant jeg ut at jeg var gravid, 7-8 uker på vei. Ikke spesielt morsomt for 19 åring på det tidspunktet. Selvom vi har klart oss kjempe fint, med verdens vakreste 2 åring i hus nå :) 

MEN, etter jeg ble gravid og sluttet på p-pillene ble livet mitt helt annerledes. Humøret var på topp, og jeg kunne aldri hatt det bedre. Jeg skal aldri igjen ta en eneste p-pille noen gang i mitt liv. Spiralen gjør en utmerket jobb :) 

Anonymkode: d2292...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...