Gå til innhold

Hva kan dette være for noe?


Lessismore

Anbefalte innlegg

Jeg snoket litt i hagen til en nabo som døde for et år siden, og kom over disse.

(For ordens skyld, jeg får lov å ta med meg det jeg ønsker av døtrene...) 😅A79EB501-90EE-4D51-B751-63CAF23AD23C.thumb.jpeg.3b5a76960b1eacd116894a89f5c85aba.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøhamsen foran der ser ut som vingefrøstjerne, men jeg har ingen anelse om de røde spirene faktisk er det :P Hvis jeg husker hvor jeg plantet min kan jeg holde utkikk og se hvordan mine ser ut!

Anonymkode: 90932...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Frøhamsen foran der ser ut som vingefrøstjerne, men jeg har ingen anelse om de røde spirene faktisk er det :P Hvis jeg husker hvor jeg plantet min kan jeg holde utkikk og se hvordan mine ser ut!

Anonymkode: 90932...623

Takk! Etter nærmere undersøkelse, har jeg kommet frem til at det må være peoner. Haha, det burde jeg jo egentlig visst. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke det er peoner.  Fargen er lik, men ikke formen. Formen er lik mine martagonliljer, så jeg holder en knapp på en type lilje! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amandine skrev:

Nei, jeg tror ikke det er peoner.  Fargen er lik, men ikke formen. Formen er lik mine martagonliljer, så jeg holder en knapp på en type lilje! 

Oi, tror du? Det var det jeg lette etter! Eller, dvs, jeg lette etter tigerliljer, for det vet jeg at det har vokst der før. Martagonliljer? Det må jeg google...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan likne ja, enig med Amandine. Martagonliljee er nydelige, jeg har tenkt å få meg avlegger fra en gammel hage selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er lik mine martagonliljer,  men de er grønne i skuddene.  Burde presisert.  Så jeg holder en knapp på en type lilje, det passer jo bra om det var det du lette etter? Blir spennende!  

Mine er gamle og flyttet fra  gammel hage,  jeg ser dem på bilder fra 1930 og da har de nok stått en stund alt. De er ikke så glade i flytting. Men de kommer etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om spirene jeg leter etter, så jeg tror og det er liljer. I mitt tilfeller er det brannliljer, som kalles keiserkrone i disse traktene. Her ser jeg ikke snurten av de, så frykter gnagere har brukt bedet mitt til matbord i vinter, og at jeg må greie meg uten et "flammehav" i hagen i år.Resized_20170730_191411.thumb.jpeg.f492286a733bc594c1fc00222f4b2ad3.jpeg

Anonymkode: c91f5...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Minner meg om spirene jeg leter etter, så jeg tror og det er liljer. I mitt tilfeller er det brannliljer, som kalles keiserkrone i disse traktene. Her ser jeg ikke snurten av de, så frykter gnagere har brukt bedet mitt til matbord i vinter, og at jeg må greie meg uten et "flammehav" i hagen i år.Resized_20170730_191411.thumb.jpeg.f492286a733bc594c1fc00222f4b2ad3.jpeg

Anonymkode: c91f5...cc8

Nydelig!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jrg leste på plantearven.no om tigerliljene dine, ser ut som om de har rødlige stenger. Lykke til!

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...