Gå til innhold

Dere ned større barn, ca 13-15 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de ofte alene på kveldene? Og synes de evt det er ok å være alene?

Hvor gamle er ungene?

Anonymkode: d34d3...684

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bodde alene da jeg var 15. Selvsagtkan de være alene.

Anonymkode: d1c98...531

Skrevet

Jeg jobber turnus, så fra 1-4 kvelder i uka er de alene frem til halv ti. Yngste på 13år elsker å være hjemme alene, så hun maser på at jeg må finne på ting titt og ofte. Eldste på 15år er litt rastløs, så uka jeg har mye kveldsjobbing kommer hun på jobben og jobber litt. Serlig i helgene, hun liker ikke fester som mange av vennene og kjæresten gjør. Hun trives hjemme alene, men blir fort rastløs siden hun ikke har data som hobby som sin søster. Hun har igrunn ikke mange hobbyer hjemme, hun spiller endel instrumenter men det begrenser serg hvor lenge det er gøy. Hun har også jobb, så noen ganger jobber vi samtidig. 

Begge er veldig skuffet over at de ikke får være hjemme en natt alene, eller at de må til besteforeldre når jeg skal på fest. Skal jeg på fest og drikke, vil jeg ikke ha unger hjemme. Så sjeldent jeg drikker, at de få gangene skal jeg nyte dagen etter. De sier jeg er litt hønemor, for det er vistnok mange av begges venner som er hjemme alene om natten eller en helg. Jeg syns ikke det er greit, og jeg vet eldste fort hadde kjedet seg uansett om hun syns det hadde vært gøy. 

Anonymkode: 2f5db...d1c

Skrevet

Ikke ofte, nei. Hender at snart 14 åringen er barnevakt for han på snart 5 noen timer, men da etter han har lagt seg. Hun er aldri helt alene, fordi vi har ikke behov/mulighet til det 

Anonymkode: 03331...72b

Skrevet

Nei, ikke lenger enn noen timer..

Anonymkode: 54d7a...5ae

Skrevet

Min 13 åring er ikke alene på kveldene/natten. Hun hadde nok mestret det men hun har verken lyst eller behov for det. Vi har heller ikke noe behov for å la hun være alene. Er vi borte på kvelden er hun enten hos en venninne eller har besøk av en venninne. 

Jeg var alene hjemme i ukesvis i perioder da jeg var 14++ . Men jeg var en annen type. Mer trygg,selvstendig og trivdes alene.  Ikke mørkeredd eller redd for noe egentlig. Datteren min er en annen type enn meg. 

Anonymkode: f5a73...0b1

Skrevet

Her er fire ungdommer mellom 12-15 år. Alle kan være alene hjemme på kvelden,men ingen av dem liker å legge seg uten voksne i huset. Det er for øvrig sjeldent de er alene hjemme kveldstid. 

Anonymkode: f65d9...102

Skrevet

Jeg har en på 11 og en på 13. Det er ikke så ofte de er alene en hel kveld. Jeg eller mannen er jo stort sett hjemme, men det er ikke noe problem om vi ikke er der.

Ungen av dem liker å være alene på natta, men de to sammen elsker det. Det sker ikke ofte, men en gang i halvåret eller så synes de det er topp å ha huset fritt for voksne over natta.

Anonymkode: 0e6ab...850

Skrevet

Har en på 14, ei på 12 og ei på 7 år. Det hender 14-åringen er barnevakt for 7-åringen på kvelden ved behov. Ellers har ikke 14-åringen noe problem med å være alene på hverken kveld eller natt. Han og en kamerat har vært alene over natta flere ganger.

Anonymkode: 09956...edd

Skrevet

Har en på 12 som stortrives alene hjemme. Han blir sur når planer endres og vi skal være hjemme hele dagen allikevel etc. Tror ikke han hadde likt at vi var borte til leggetid, slik at han måtte legge seg alene. Er han alene etter skolen frem til 7-8 på kvelden, har vi en matboks med ferdig middag han kan varme opp i microen hjemme. Utover det klarer han seg veldig bra selv, og er ganske selvstendig :)

Tenker at man må basere den slags på hvordan barna er, det er ikke alle som føler seg trygge hjemme uten voksne i flere timer :) 

Anonymkode: 6b10e...850

Skrevet

Her er de 13 og 15 år. De er hjemme alene når vi er på hytta ei helg. De storkoser seg med alenetid hjemme! Selvsagt besteforeldre som stikker innom på kvelden, og vi har mange gode naboer de kan gå til og som følger med på huset.

Anonymkode: 2b052...c00

Skrevet

Nå har jeg en 11 og 17 åring, og de er sjelden alene hjemme. Eller nå i det siste har 17 åringen vært alene litt mer, da hun ikke vil være med på alt av ferier og besøk jeg og 11 åringen drar på. Og en gang har hun passet 11 åringen, hvor de var alene 1 døgn. Og skal snart det igjen. Da 17 åringen var yngre, så sa hun flere ganger at hun var så glad for at jeg var hjemme, og var tilgjengelig om det var noe. For flere av hennes venner var mye alene, også i helger. Og da fra 12 års alderen. Så fra hun var 12-14 år, så hadde vi alltid venner av henne på overnatting i helgene, fordi de turte ikke å være alene hjemme på natta, men foreldrene brydde seg ikke.

Anonymkode: 3afde...0fb

Skrevet

jeg har en gutt på 14 og 15,5 år ,de er hjemme når jeg jobber kvelden 3 ganger i uka, da jobber jeg til 23, lillebror på 4 er også hjemme med dem

Anonymkode: 9e97b...a83

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jeg har en gutt på 14 og 15,5 år ,de er hjemme når jeg jobber kvelden 3 ganger i uka, da jobber jeg til 23, lillebror på 4 er også hjemme med dem

Er de bundet til å sitte barnevakt fast tre kvelder i uka? Har de ikke fritidsaktiviteter?

Skrevet
På 4. mai 2018 den 20.14, Anonym bruker skrev:

Er de bundet til å sitte barnevakt fast tre kvelder i uka? Har de ikke fritidsaktiviteter?

Nei da, de er ikke det, men ene gutten går på fotball, men trene bare den ene dagen, så da er han borte fra 16-18 ellers går det ikke utover noe. de bestemmer helt selv, for minsten kunne vert passet av ei venninne av meg,men de vil tjene seg penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...