Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 En i familien, som vi ikke møter så ofte, er et kaldt og anstrengt menneske. Du merker kjøligheten med en gang vedkommende trer inn i rommet. Blikket, ansiktsuttrykket, den kritiske stemmen - skal alltid komme med kritikk. Det er enten for rent (ja her prioriteres ikke barna) eller for skittent (se her på støvet på fingeren!), kritikk av oss voksne, barneoppdragelse, stil hjemme, utseendet vårt, valg i livet, ja alt du kan tenke deg. Jeg blir fysisk dårlig av dette kalde, manipulerende mennesket og det verste her er egentlig barna. Eldste gråter og vil ikke at vedkommende skal komme på besøk. Er utrygg og på gråten ved måltidene rundt bordet, føler vedkommende kikker på seg når vi osiser og kommer med kritiske kommentarer. Baby kikker bort på og hylskriker når vedkommende er her. Vedkommende tar det ikke inn hvordan oppførselen sin er, og påstår baby er utrygg på folk og at det ikke er seg babyen er redd selvfølgelig. What to do?? Jeg har lyst til å beskytte neg selv og barna mot dette kritiske, kalde mennesket men det er vanskelig å unngå vedkommende, da en hel del andre problemer vil komme (jeg vil være ond som vil kutte kontakt etc og det vil resten av slekta få høre) Anonymkode: b594e...337
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #2 Skrevet 2. mai 2018 Må denne personen komme på besøk, da? Jeg har hatt slike mennesker i familien selv, og kuttet tvert. Vi har ett liv, jeg gidder ikke bruke mitt som en boksepute for et annet vedkommende, familie eller ei. Det ble litt snakk i starten, fikk et par ufine meldinger av personen, men så stoppet det opp. Når mennesket ikke lenger var så mye her fant det seg jo andre å «okkupere», og da skjønte disse andre også fort hvordan personen egentlig var. Nå har flere kuttet kontakten med familiemedlemmet, og vi har alle gitt beskjed om «skjerp deg og få profesjonell hjelp, eller la være å komme hit». Anonymkode: c28ce...061
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #3 Skrevet 2. mai 2018 Svigermor? Sett gubben på saken!🤓 Anonymkode: 0fad6...93d
sug lut Skrevet 2. mai 2018 #4 Skrevet 2. mai 2018 Beskytt dere. Alle sammen. Jeg aantar du har prøvd å snakke om det og ikke kommet noen vei. Da må du tenke på deg og de som er ditt ansvar. Gjør det helt klart for vedkommende at du kutter kontakten fordi hun er skadelig for sine omgivelser, og at uansett hva hun vil si om dere så vil du gå med hodet høyt og vite at du har gjort det som var nødvendig. Og fortell barna at de skal slippe å ha med vedkommende å gjøre om ikke vedkommende kan oppføre seg og være snill.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #5 Skrevet 2. mai 2018 Dette er vel enten dine eller mannens foreldre? Reduser kontakten ytterlig, det blir ikke bedre dette her. Anonymkode: d5e78...0bd
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #6 Skrevet 2. mai 2018 Barna dine er redde denne personen og gråter før personen skal komme - og du vil ikke kutte kontakten? Dette er helt tydelig et menneske med personlige problemer. Jeg hadde sagt fra til personen når denne ikke er på besøk hos dere at du ikke lenger aksepterer så mye kritikk når vedkommende er på besøk, og at hvis han eller hun vil komme på besøk til dere noe mer så må vedkommende la være å kritisere alt og heller forsøke å fokusere på det som er positivt. Si at hvis personen ønsker å være et positivt tilskudd til familien, da er vedkommende alltid velkommen hos dere, men hvis personen ønsker å fortsette å kritisere alt fremfor å være hyggelig, da får dere heller møtes i familieselskaper, men ikke hjemme hos dere. Meget mulig vil andre i slekte innrømme at de har opplevd det samme. Og hvis ikke, og hvis familien vender deg og barna ryggen - er ikke det likevel bedre enn at barna dine skal være redde i eget hjem og grue seg så til å møte denne slektningen at de gråter på forhånd? Forteller vedkommende at du er "slem", si da bare at de bør kjenne både deg og denne personens hang til å ikke se virkeligheten godt nok til å vite at det vedkommende påstår ikke stemmer. Si til slekta at du mer enn gjerne har kontakt med personen, men ikke hvis vedkommende fortsetter å kritisere så mye at barna dine blir redd vedkommende. Din oppgave er å beskytte deg selv og barna. Anonymkode: b8e19...f69
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #7 Skrevet 2. mai 2018 Svigerinna mi er lignende. Jeg har prøvd flere ganger å være vennlig men hun finner alltid noe feil når jeg snakker med henne. Familien min snakker ofte rundt bordet om hbordan var dagen. Da jeg spurte henne hvordan hennes dag vært,ble jeg spurt tilbake hva mener jeg egentlig med "hvordan var din dag?" og hvorfor må jeg spørre det. Jeg avsluttet kontakten helt. Vi møttes forholdsvis ofte. Det jeg gjør,er å avslappe forhold mine barn har til henne. Selv om vi er alle sammen i huset,leker barna på rommet eller jeg setter opp ett annet bord for alle barna i stua. Barna mener det er stas å spise i stua evt med TV på,og for meg blir det lettere. Svigerinna er alltid sur for noe. Nå har vi vært sammen på 1. Mai flere dager. Jeg har gjort mitt,hun har vært sur dagen lang, prøvd å lage oppstyr rundt barna. Prøvd å skille hennes og mine barn men hennes barn har ønsket å leke med mine så det har gått fint. Så furtet hun fordi de lekte så godt. Slike er negative mennesker. De velger å leve slik. Ingen hjelp der. Det er bare å sette på avstand. Anonymkode: c1974...e4f
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #8 Skrevet 2. mai 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: En i familien, som vi ikke møter så ofte, er et kaldt og anstrengt menneske. Du merker kjøligheten med en gang vedkommende trer inn i rommet. Blikket, ansiktsuttrykket, den kritiske stemmen - skal alltid komme med kritikk. Det er enten for rent (ja her prioriteres ikke barna) eller for skittent (se her på støvet på fingeren!), kritikk av oss voksne, barneoppdragelse, stil hjemme, utseendet vårt, valg i livet, ja alt du kan tenke deg. Jeg blir fysisk dårlig av dette kalde, manipulerende mennesket og det verste her er egentlig barna. Eldste gråter og vil ikke at vedkommende skal komme på besøk. Er utrygg og på gråten ved måltidene rundt bordet, føler vedkommende kikker på seg når vi osiser og kommer med kritiske kommentarer. Baby kikker bort på og hylskriker når vedkommende er her. Vedkommende tar det ikke inn hvordan oppførselen sin er, og påstår baby er utrygg på folk og at det ikke er seg babyen er redd selvfølgelig. What to do?? Jeg har lyst til å beskytte neg selv og barna mot dette kritiske, kalde mennesket men det er vanskelig å unngå vedkommende, da en hel del andre problemer vil komme (jeg vil være ond som vil kutte kontakt etc og det vil resten av slekta få høre) Anonymkode: b594e...337 Vær den onde, da. Eller kast ut personen hver gang hun/han snakker stygt og kritisk til dere. Si "velkommen tilbake når du kan være hyggelig". Resten av slekta di er vel ikke idioter? Anonymkode: 18fc9...021
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå