Gå til innhold

Du som hadde planlagt keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du? Ville du gjort det igjen? 

Anonymkode: 5021d...c6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det igjen. Men det var ikke spesielt gøy, liksom. Hadde de solgt babyer på Kiwi, hadde jeg glatt gått for den varianten.

Anonymkode: ef546...551

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har gjort det igjen. Men det var ikke spesielt gøy, liksom. Hadde de solgt babyer på Kiwi, hadde jeg glatt gått for den varianten.

Hva var best og verst ved å gjøre det? 

Anonymkode: 5021d...c6a

Skrevet

Man får baby. Man får også et digert hull i magemuskulaturen.

Altså, det er jo upraktisk at det gjør vondt å hoste, nyse, puste, tisse, le, bevege seg og slikt i lange tider. I begynnelsen veldig vondt. Og at man har løfteforbud. Ellers var det jo greit. Jeg liker ikke å være på sykehus, ble nødt å være der litt lenger enn jeg kunne kommet unna med ellers siden jeg var blodfattig og svimmel og hadde vansker med å gå etter operasjonen. 

Skrevet

Svaret mitt hadde vært ja etter første, men etter andre er svaret nei. To helt ulike opplevelser. Og det er vondt. Lenge. Veldig upraktisk. 

Anonymkode: fe1f9...d0f

Skrevet

Ville lett gjort det flere ganger! Ikke dårlig form etterpå, ikke smerter, var oppe å gikk dagen etterpå. Bare positiv til KS. De som har negativ opplevelse har som regel ikke hatt ett planlagt KS. Hvis det ikke er planlagt å haster går det litt «hardere» for seg.

Og by the way; vaginal fødsel gjør jeg aldri igjen! 

Anonymkode: b6541...d16

Skrevet

Gjort det to ganger og ville gjort det igjen. Fin form etterpå, litt vondt var det men ingen krise. Dro hjem dagen etter ks begge gangene. 

Anonymkode: 840bb...309

Skrevet

Alt gikk knirkefritt!! Veldig glad for det.

Anonymkode: 73eec...96e

Skrevet

Mine var ikke planlagt engang, men det gikk da greit likevel. Synes det gikk ganske raskt å komme seg, men det er jo en temmelig stor operasjon, så man kan ikke forvente å være like sprek som ved en vaginal fødsel. Det er vondt de første dagene, og man må ta endel hensyn, så enig i at det er ganske upraktisk. Men hadde gjort det igjen dersom jeg hadde kunnet få flere barn! Det viktigste er vel at ungen kommer ut i god behold!

Anonymkode: 8d861...4bb

Skrevet

Jeg hadde planlagt. Det ønsker jeg ikke å gjøre igjen. Fryktelig vondt etterpå. Lenge. Fikk infeksjon i såret også. 

Har født vaginalt også. Jeg ville valgt det igjen, skulle det bli flere, selv om det er som å velge mellom pest og kolera. 

Anonymkode: 661a1...c15

Skrevet

Ja, absolutt. Jeg har født «vanlig» også, og ville gjort det igjen også. Hvis jeg skulle hatt flere barn, da 😜 Vaginalfødsel uten komplikasjoner er å foretrekke. Men det er ikke alltid det er et alternativ. Et planlagt snitt er veldig trygt. 

Anonymkode: 7f658...b41

Skrevet

Jeg har hatt både planlagt ks og ekstremt langvarig igangsatt vaginal fødsel med vakum og en del klipping. Ville absolutt valgt vaginal fødsel hvis jeg kunne velge mellom de to uten fare. Melka kommer sent etter ks, du mister den første, verdifulle tiden med babyen din, du har sterke smerter i lang tid og kan ikke løfte noe som er tyngre enn babyen i seks uker. Utrolig upraktisk og smertefullt. 

Anonymkode: e9fc4...e0c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt både planlagt ks og ekstremt langvarig igangsatt vaginal fødsel med vakum og en del klipping. Ville absolutt valgt vaginal fødsel hvis jeg kunne velge mellom de to uten fare. Melka kommer sent etter ks, du mister den første, verdifulle tiden med babyen din, du har sterke smerter i lang tid og kan ikke løfte noe som er tyngre enn babyen i seks uker. Utrolig upraktisk og smertefullt. 

Anonymkode: e9fc4...e0c

Ikke min erfaring. Jeg fikk babyen til brystet med en gang, hadde melk med det samme, og hadde babyen hos meg hele tiden på sykehuset. Jeg hadde ikke særlig smerter utover de første dagene, bar storebror forsiktig fra jeg kom hjem to dager etter fødsel, og gikk lange turer ila første uken. I likhet med andre fødsler, er også KS-opplevelser ganske ulike. 

Men arret var stygt i 8 måneder, og det irriterte meg. 

Anonymkode: 7f658...b41

Skrevet

Har hatt to (delvis) planlagde keisersnitt.

Det første ble bestemt noen timer i forkant (svangerskapsforgiftning), det andre ble bestemt et par dager i forveien, av samme grunn. 

Begge gangene var jeg ekstremt redd, og jeg var «skuffet», siden jeg hadde håpet å få føde vaginalt. Det var nok verst med nummer to, for da måtte jeg grue meg noen dager til noe jeg visste skremte meg. Man kan selvsagt ikke få beroligende før etter barnet er ute, og det å være lam i beina pga spinalbedøvelsen var er skummel opplevelse.

Jeg hadde vondt i lang tid etter begge keisersnittene, og bare det å hoste eller nyse gjorde at det føltes som om alle stingene skulle sprekke opp. Jeg slet med ammingen med begge barna, og måtte gi opp tidlig pga manglende melk. 

Jeg synes IKKE at det var en lett utvei med ks, og det blir ikke flere barn på meg. Jeg vet nemlig at jeg i så fall må igjennom et nytt ks, og det ønsker jeg ikke. 

Anonymkode: 24e20...eee

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt to (delvis) planlagde keisersnitt.

Det første ble bestemt noen timer i forkant (svangerskapsforgiftning), det andre ble bestemt et par dager i forveien, av samme grunn. 

Begge gangene var jeg ekstremt redd, og jeg var «skuffet», siden jeg hadde håpet å få føde vaginalt. Det var nok verst med nummer to, for da måtte jeg grue meg noen dager til noe jeg visste skremte meg. Man kan selvsagt ikke få beroligende før etter barnet er ute, og det å være lam i beina pga spinalbedøvelsen var er skummel opplevelse.

Jeg hadde vondt i lang tid etter begge keisersnittene, og bare det å hoste eller nyse gjorde at det føltes som om alle stingene skulle sprekke opp. Jeg slet med ammingen med begge barna, og måtte gi opp tidlig pga manglende melk. 

Jeg synes IKKE at det var en lett utvei med ks, og det blir ikke flere barn på meg. Jeg vet nemlig at jeg i så fall må igjennom et nytt ks, og det ønsker jeg ikke. 

Anonymkode: 24e20...eee

Lik historie her ❤ 2 ks pga alvorlig scangerskapsforgiftning. 

Jeg syns ikke det var noe alright med ks, men så var jeg alvorlig syk også da. Og begge barna kom 8 uker før tiden. 

Jeg var i så dårlig form!

Det verste var at jeg ikke fikk ha barnet intim meg før det hadde gått nesten 2 døgn! Det var tøft. 

Og alle stikkene på operasjonssbenken. Jeg fikk spinalhodepine etterpå. Det var så jævelig at jeg trodde jeg skulle stryke med. 

Også syns jeg det var et nederlag og ikke føde naturlig. Det har vært en sorg. 

Anonymkode: b27e3...c18

Skrevet

Har hatt to ks. 

Etter første fikk jeg infeksjon. Gikk krumbøyd og måtte tappe såret annenhver dag i seks uker. Etter andre var jeg i kjempeform.

Anonymkode: d846e...458

Skrevet

Har hatt både planlagt og hastesnitt, og veldig fornøyd med begge deler, hadde (og ville ha måttet) tatt planlagt snitt igjen uten tvil.

Anonymkode: 39e31...674

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...