Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 Vært hos fastlege og ØNH-lege. Sett oppi nesa og tatt CT av bihulene. Bihuler - ok. Nesa - ok. Halsen - ok. Mandler - ok. Tanntråd - ok. Prøvd: Tannbørste+tannkrem Munnskyllemiddel (mange forskjellige inkludert SB12) Halstabl. og tyggis Tanntråd Nesespray (kortison, masse saltvann og "forkjølelsesspray") Allergimedisin Likevel har jeg fullt av illeluktende snørr som gir meg dårlig ånde. Hva gjør jeg!? Det er så sjenerende at jeg har begynt å isolere meg fra folk. Deltar overhodet ikke på noe sosialt. Har slitt med dette i et par år nå. Hva kan jeg gjøre?! Jeg er renslig, har rene tenner, ren munnhule, pusser tungen, vært hos tannlegen og alt er fint der. Anonymkode: 7d5e7...5dc
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #2 Skrevet 2. mai 2018 Dårlig ånde kommer ofte fra mage-/tarmproblemer også, og det blir gjerne oversett av mange leger. Spesielt om du har hatt antibiotikakurer, så er det relevant, siden de forstyrrer tarmbakteriefloraen. Men også en del matallergier/-intoleranser kan gi lignende problematikk. Jeg får f.eks. mye slim av melkeprodukter og kornprodukter. Om man er lav på sink så kan man også få dårlig ånde. Anonymkode: 053de...27b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #3 Skrevet 2. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dårlig ånde kommer ofte fra mage-/tarmproblemer også, og det blir gjerne oversett av mange leger. Spesielt om du har hatt antibiotikakurer, så er det relevant, siden de forstyrrer tarmbakteriefloraen. Men også en del matallergier/-intoleranser kan gi lignende problematikk. Jeg får f.eks. mye slim av melkeprodukter og kornprodukter. Om man er lav på sink så kan man også få dårlig ånde. Anonymkode: 053de...27b Har tatt blodprøver hos legen, som var bra. Det kan ha sammenheng med matallergier - MEN.. jeg har "normal"/god ånde helt til jeg får svelget snørr bak i halsen. Da får jeg dårlig ånde. Jeg vet at jeg ikke tåler støv og støvmidd og gjør tiltak hjemme for å bedre det. Dette er hele året. Jeg kutter ut matvarer jeg får reaksjoner på. Dette er et mareritt Ingen andre i familien min sliter med det. Vet ikke hva jeg skal gjøre!? Anonymkode: 7d5e7...5dc
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #5 Skrevet 3. mai 2018 Snyt snørra ut, ikke svelg det Anonymkode: ec913...632
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #6 Skrevet 3. mai 2018 Kan det være du har blitt så bevisst og opphengt på det at du kjenner lukt som ikke er der? Sier folk til deg at du har dårlig ånde? Hvis ingen undersøkelser viser noe, og ingen andre kjenner noe, så kan det jo være noe bare du tror? Anonymkode: 99e1b...02d
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #7 Skrevet 3. mai 2018 Ikke svelg snørret? Da blir du jo ikke kvitt det, det bare formerer seg... Anonymkode: 922d9...b8c
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #8 Skrevet 3. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ikke svelg snørret? Da blir du jo ikke kvitt det, det bare formerer seg... Anonymkode: 922d9...b8c 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Snyt snørra ut, ikke svelg det Anonymkode: ec913...632 Det er laangt bak i halsen, får det ikke ut. Selv ikke med saltvann. Anonymkode: 7d5e7...5dc
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #9 Skrevet 3. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kan det være du har blitt så bevisst og opphengt på det at du kjenner lukt som ikke er der? Sier folk til deg at du har dårlig ånde? Hvis ingen undersøkelser viser noe, og ingen andre kjenner noe, så kan det jo være noe bare du tror? Anonymkode: 99e1b...02d Det er (dessverre) reelt. Anonymkode: 7d5e7...5dc
Løvinna30 Skrevet 3. mai 2018 #10 Skrevet 3. mai 2018 (endret) Sliter med det samme .. På ØNH sa legen til meg at jeg hadde kronisk betente polypper ... det gjør at jeg får det slimet i halsen /svelget. Føles nesten som det går ned, bak drøvelen og ned i halsen. Noen ganger er det tykt lag med slim Bak i munn, på halsveggen eller hva det heter. Jeg fikk kortison nesespray jeg skulle bruke i tre mnd mot betente polypper .. lykke til hilsen ei til som har gitt opp.:-( Og .. ofte spør kjæresten min om jeg har prompet, har egentlig bare skravla ... :-( Endret 3. mai 2018 av Løvinna30 Glemte anonym knappen
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #12 Skrevet 3. mai 2018 4 timer siden, Løvinna30 skrev: Sliter med det samme .. På ØNH sa legen til meg at jeg hadde kronisk betente polypper ... det gjør at jeg får det slimet i halsen /svelget. Føles nesten som det går ned, bak drøvelen og ned i halsen. Noen ganger er det tykt lag med slim Bak i munn, på halsveggen eller hva det heter. Jeg fikk kortison nesespray jeg skulle bruke i tre mnd mot betente polypper .. lykke til hilsen ei til som har gitt opp.:-( Og .. ofte spør kjæresten min om jeg har prompet, har egentlig bare skravla ... :-( Kan det opereres? Anonymkode: 7d5e7...5dc
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #13 Skrevet 3. mai 2018 Så egentlig bør jeg bare gi opp hele livet og trekke meg tilbake i isolat? Har allerede gjort det i stor grad, er f.eks. ikke med på foreldremøter pga det. Er ikke med i noe sosialt (hobby) pga det. Unngår familieselskaper. Er redd for kollektiv trafikk. Anonymkode: 7d5e7...5dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå