Gå til innhold

Jeg er gravid. Og "ødelegger" meg selv med tanker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror hele tiden at jeg har fått noen sykdommer/bakterier i meg som kan skade fosteret.

Jeg blir helt utmattet av å bekymre meg så mye 😥😥😥☹☹☹

Har du noen tips? Det KAN jo være en mulighet for at jeg faktisk er smittet av noe.......

Anonymkode: 5418a...34e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville snakket med fastlege eller jordor om dette. 

Når det er sagt, så tenk på alle folk i flyktningeleire som får friske unger. Fosteret tåler mye. Sjansen for å skade det med en infeksjon er svært liten. 

Også de som levde i kummerlige forhold i steinalderen fikk friske unger....

Anonymkode: 2507e...65b

Skrevet

Hvis fosteret hadde vært så skjørt, hadde menneskeheten dødd ut... 

Anonymkode: e4971...cd0

Skrevet

Dere er så god 💙

Tusen takk for tankevekkere 💙

Ja, jeg skal uansett nevne det for jordmor i morgen 😊

Hi

Skrevet

Hva er det du ER redd for da? Hvilke bakterier? Og som de over her sier: Hvordan hadde barn da vokst opp i slumområder? Slapp av, de er så beskyttet inni oss

Skrevet
3 timer siden, Eliseflisa skrev:

Hva er det du ER redd for da? Hvilke bakterier? Og som de over her sier: Hvordan hadde barn da vokst opp i slumområder? Slapp av, de er så beskyttet inni oss

Jeg er redd for at babyen skal dø. Eller bli døv og blind. Vi har katt og jeg biter mye på neglene..  Er derfor redd for at jeg skal få i meg noen bakterier 😔😕😔😔

Men er godt å tenke på det dere skriver

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er redd for at babyen skal dø. Eller bli døv og blind. Vi har katt og jeg biter mye på neglene..  Er derfor redd for at jeg skal få i meg noen bakterier 😔😕😔😔

Men er godt å tenke på det dere skriver

Når du biter neglene er det størst fare for at du får omgangssyke. Æsj, neglebiting er ekkelt. -Du har rett i at du fort kan få i deg mer en du har lyst til.

Hva katt angår. Ta test og se om du er immun mot toxoplasmose. Jeg trodde jeg var det, da jeg har hatt katt i mange år, og reist mye i utlandet (Asia-Afrika), men var vist ikke det. Bare ikke bytt på kassa, vask hender, og ikke la katten sove i sengen, så skal du være ganske trygg. :) 

Anonymkode: 141ac...f68

Skrevet

Kjære HI. Jeg vet hvor lett det er å få sånne tanker. MEN:

- Jeg er 34 år gammel. Jeg har spist jord som barn, luket og lekt i hageb i årevis, har katt og tatt kattekassen utrolig mange ganger, kost med fremmede katter, spist spekeskinke og blodige biffer store deler av livet og jeg har aldri hatt toxoplasmose. Sjansen for å få det de neste ni månedene om man tar forholdsregler er svært liten!

- Fastlegen min sa så fint på min første kontroll for en uke siden: om det er liv laga er det nærmest umulig å gjøre noe som helst for at det skal gå galt. Fosteret ligger så godt beskyttet i livmoren. :)

Nyt graviditeten, det kommer til å gå så fint! :)

Anonymkode: b2b27...37d

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjære HI. Jeg vet hvor lett det er å få sånne tanker. MEN:

- Jeg er 34 år gammel. Jeg har spist jord som barn, luket og lekt i hageb i årevis, har katt og tatt kattekassen utrolig mange ganger, kost med fremmede katter, spist spekeskinke og blodige biffer store deler av livet og jeg har aldri hatt toxoplasmose. Sjansen for å få det de neste ni månedene om man tar forholdsregler er svært liten!

- Fastlegen min sa så fint på min første kontroll for en uke siden: om det er liv laga er det nærmest umulig å gjøre noe som helst for at det skal gå galt. Fosteret ligger så godt beskyttet i livmoren. :)

Nyt graviditeten, det kommer til å gå så fint! :)

Anonymkode: b2b27...37d

Tusen takk for nydelig svar, søte snill deg😍😍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...