Gå til innhold

Frekk oppførsel av "svigermor"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer er invitert i to bryllup i sommer, to av hans kusiner, som han har lite/ingen kontakt med. Jeg har kun møtt den ene kusinen og det er 3 år siden sist, hun andre har jeg bare hilst på en gang for mange år siden.

"Svigermor" spurte om vi skulle i bryllupene og da sa jeg "Nei. Vi har nok med flyttingen og alt det medfører" (i juli skal vi flytte fra nord til sør) .Da sa hun "Såpass ja" i en negativ tone. Videre sa hun "Hvis de hadde visst at de ikke kunne regne med dere så kunne de like godt invitert noen andre for det var nok av folk de hadde lyst å invitere . Dessuten tenker jeg at man får tid til det man prioriterer".

Jeg ble mektig provosert og kjente jeg måtte telle til ti inni meg . Jeg sa "Hva er det du insinuerer?" Hun sa "Jeg er vant til at hele familien møter opp i slike begivenheter". Jeg sa til henne "Det virker som du prøver å gi oss dårlig samvittighet for at vi ikke skal dra". Så kom det frem at hun er skuffa over at vi ikke drar

Jeg tenker hun trenger ikke være enig i alle våre valg, men hun kan i det minste respektere de.

Jeg kunne sagt til henne at "Hvordan ville du reagert hvis jeg hadde sagt til deg at du ikke prioriterte å besøke datteren din i Oslo?" Hun har en datter i Oslo som hun sa hun skulle besøke , men droppet det .

Jeg holdt meg for god til å kritisere henne, ville ikke vært hensiktsmessig 

Hva tenker dere om atferden til "svigermor"?

Anonymkode: b248b...b70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...