Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Hvordan komme seg ut av en følelse av å væte mislykka? Voksenlivet har så mange oppgaver.. oppgavene bare hoper seg opp... Anonymkode: 2bd85...68d
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Slutt å vurdere seg selv... Anonymkode: 66ac9...1b2
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #4 Skrevet 2. mai 2018 Start der du er god! Lav selvtilit kan offe bli bedre av å oppleve mestring! og sånn generelt med at ting hoper seg opp, bestem to konkrete dager, lag ei liste, og sørg for en god dose belønning når du har fullført oppgavene. Og sånn fortsetter du frem til du har nådd i kapp. Det er dritt å måtte være voksen noen ganger, men det er også ganske så deilig når ting er unnagjort og man kan gjøre noe skikkelig moro med god samvittighet! 😁 Lykke til! Anonymkode: 92d30...1fe
Nyttårs barn Skrevet 2. mai 2018 #5 Skrevet 2. mai 2018 (endret) Fokuser på det du har og det du gjør og ikke alt det andre. Vi har sterke og mindre sterke sider alle av oss. Jobb gjerne mot å bli en bedre utgave av deg selv, men husk å være fornøyd med det som er bra også! Endret 2. mai 2018 av Nyttårs barn
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #6 Skrevet 2. mai 2018 Hender jeg også tenker sånn om meg selv. Har et ekstremt hektisk år med mann som pendler, husbygging, travel jobb, to unger og nestemann i magen. Føler at jeg løper ræva av meg og aldri helt strekker til, selv om det jeg får til sikkert er mer enn bra nok. Har det spesielt sånn med et par kolleger på jobb. Det er barnløse menn på rundt 30 som har allverdens med tid til å jobbe masse overtid. Når jeg føler at de får gjort mye mer enn meg og er flinkere, pleier jeg å si til meg selv at antall oppgaver jeg løser ila et døgn sannsynligvis er vesentlig flere enn det de får til. Og de dermed nesten ikke gjør "noenting". Du gjør nok mer enn du tror og mestrer sannsynligvis masse! Fortell det til deg selv du også! Voksenlivet er stress, men det er bare sånn det er. Anonymkode: c9f90...d94
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #7 Skrevet 2. mai 2018 Godt mulig du føler deg overveldet, og da blir alt et slit. Forenkle livet ditt, kutt ut det som som ikke er ytterst nødvendig. Si nei til forventninger. Velg de aktivitetene som gir deg glede. Og de menneskene som gir deg noe positivt. Jeg har blitt utbrent av arbeid + 3 barn + for mange krav fra bygde-dugnadsånden. Ingen tid til meg selv, og mange negative holdninger fra ulike hold i løpet av en dag. Sammenlignet meg med superkollegaer med full jobb, 3 barn og masse tillitsverv. Hvordan klarte de det? Jeg er ikke sånn, måtte jeg innse. Jeg måtte kutte ut masse ansvar, si nei til det meste og fokusere på barna og hagen. Kapasiteten vil aldri bli den samme, men jeg er kanskje ikke laget for å være sånn supermenneske heller. Men jeg er en god mor og det er viktigst nå. Anonymkode: 1f828...18a
sug lut Skrevet 2. mai 2018 #8 Skrevet 2. mai 2018 Det hoper seg opp like mye hos mange andre også, HI, det er voksentingenes iboende faenskap, det er bare snakk om å tenke på det i små biter av gangen. Hvordan spiser man en elefant? En bit av gangen. Du er ikke mislykket for at du ikke klarer hele elefanten i én bit hver eneste gang, det gjør ingen av oss. Og så er det altså lov med alle snarveier som ikke skader noen direkte. Jeg bare nevner det.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #9 Skrevet 2. mai 2018 7 timer siden, sug lut skrev: Det hoper seg opp like mye hos mange andre også, HI, det er voksentingenes iboende faenskap, det er bare snakk om å tenke på det i små biter av gangen. Hvordan spiser man en elefant? En bit av gangen. Du er ikke mislykket for at du ikke klarer hele elefanten i én bit hver eneste gang, det gjør ingen av oss. Og så er det altså lov med alle snarveier som ikke skader noen direkte. Jeg bare nevner det. Jeg lurer også på: hva smaker en elefant? Anonymkode: 66ac9...1b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå