Optatium Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Jeg må ha en varmepumpe til mitt 240kvm hus fra 1958. 1 etasje er der det skal varmes opp og det er arealet ca 140 kvm. Hvillen pumpe har du og hva kostet den?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Er det luft/luft varmepumpe du tenker på? Eller er det til varme i gulv? Anonymkode: 3c581...136
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 Vi har en en Mitsubishi KAITEKI 8700 til vårt hus på 160 kvm. Kosta 26.000 inkl montering Anonymkode: d2f41...962
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 Har Mitsubishi kirgamine hara (ikke helt sikker på skrivemåten). Har hus fra 40-tallet, delvis etterisolert. Pumpa er i stua og varmer hovedsakelig opp stue, kjøkken og gang. Har panelovn på soverom. Litt dårlig planløsning i dette gamle huset så det var vanskelig med plassering. Jeg tror den kostet omkring 25 000. Anonymkode: 1937c...920
Optatium Skrevet 1. mai 2018 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har en en Mitsubishi KAITEKI 8700 til vårt hus på 160 kvm. Kosta 26.000 inkl montering Anonymkode: d2f41...962 Fornøyd?
Optatium Skrevet 1. mai 2018 Forfatter #7 Skrevet 1. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har Mitsubishi kirgamine hara (ikke helt sikker på skrivemåten). Har hus fra 40-tallet, delvis etterisolert. Pumpa er i stua og varmer hovedsakelig opp stue, kjøkken og gang. Har panelovn på soverom. Litt dårlig planløsning i dette gamle huset så det var vanskelig med plassering. Jeg tror den kostet omkring 25 000. Anonymkode: 1937c...920 Men er pumpa Ok?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 Akkurat nå, Optatium skrev: Fornøyd? Den er ganske ny (fikk den i januar) og so far so Good. Måtte kvitte oss med peisen i oppussinga så den har vært eneste kilde til oppvarming. Har ikke vært kaldt på noe vis, selvom det var minus ganske mye når vi monterte den. Den har mange finesser som sikkert imponerer andre enn meg, men den gjør jo virkelig nytta si. Hadde en gammal en før fra attenpilogbue, og merker at lufta inne er helt anderledes! Trenger ikke lufte lenger, det blir ikke tett luft Anonymkode: d2f41...962
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Skrevet 1. mai 2018 1 minutt siden, Optatium skrev: Men er pumpa Ok? Ja, jeg syns den er veldig bra! Bor på indre østland med kaldt og tørt vær. Har ikke vedovn. Anonymkode: 1937c...920
Optatium Skrevet 1. mai 2018 Forfatter #10 Skrevet 1. mai 2018 Takk for svar begge to! Flere erfaringer tas imot med takk☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå