Gå til innhold

Hvilken varmepumpe anbefaler du?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ha en varmepumpe til mitt 240kvm hus fra 1958. 1 etasje er der det skal varmes opp og det er arealet ca 140 kvm. 

Hvillen pumpe har du og hva kostet den? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det luft/luft varmepumpe du tenker på? Eller er det til varme i gulv?

Anonymkode: 3c581...136

Skrevet

Luft/luft ja☺️

Skrevet

Vi har en en Mitsubishi KAITEKI 8700 til vårt hus på 160 kvm. Kosta 26.000 inkl montering 

Anonymkode: d2f41...962

Skrevet

Har Mitsubishi kirgamine hara (ikke helt sikker på skrivemåten).

Har hus fra 40-tallet, delvis etterisolert. Pumpa er i stua og varmer hovedsakelig opp stue, kjøkken og gang. Har panelovn på soverom. Litt dårlig planløsning i dette gamle huset så det var vanskelig med plassering. Jeg tror den kostet omkring 25 000.

Anonymkode: 1937c...920

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har en en Mitsubishi KAITEKI 8700 til vårt hus på 160 kvm. Kosta 26.000 inkl montering 

Anonymkode: d2f41...962

Fornøyd?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har Mitsubishi kirgamine hara (ikke helt sikker på skrivemåten).

Har hus fra 40-tallet, delvis etterisolert. Pumpa er i stua og varmer hovedsakelig opp stue, kjøkken og gang. Har panelovn på soverom. Litt dårlig planløsning i dette gamle huset så det var vanskelig med plassering. Jeg tror den kostet omkring 25 000.

Anonymkode: 1937c...920

Men er pumpa Ok? 

Skrevet
Akkurat nå, Optatium skrev:

Fornøyd?

Den er ganske ny (fikk den i januar) og so far so Good. Måtte kvitte oss med peisen i oppussinga så den har vært eneste kilde til oppvarming. Har ikke vært kaldt på noe vis, selvom det var minus ganske mye når vi monterte den. Den har mange finesser som sikkert imponerer andre enn meg, men den gjør jo virkelig nytta si. Hadde en gammal en før fra attenpilogbue, og merker at lufta inne er helt anderledes! Trenger ikke lufte lenger, det blir ikke tett luft

Anonymkode: d2f41...962

Skrevet
1 minutt siden, Optatium skrev:

Men er pumpa Ok? 

Ja, jeg syns den er veldig bra! Bor på indre østland med kaldt og tørt vær. Har ikke vedovn.

Anonymkode: 1937c...920

Skrevet

Takk for svar begge to! 

 

Flere erfaringer tas imot med takk☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...