Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Har dere sendt ungdomen deres på det? Hvor hvilket selskap kostet det mye og var dere trygge på at det var trygt ? Anonymkode: d6bf9...001
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Avhenger av ungdommen. Hvis ungdommen er ansvarlig, moden og til å stole på, så er du ganske safe. Jeg anbefaler språkreise. Utrolige minner, god lærdom og sunt! Anonymkode: 2f67a...d07
Nyttårs barn Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 jeg var på språkreise sommeren før videregående, drakk hver kveld. Hadde det helt supert da, men det ble mye festing.
Kira Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 Jeg var på språkreise i England en gang på begynnelsen av 90-tallet. Reiste med EF (vet ikke om de fortsatt eksisterer?). Kjørte buss til Paris hvor vi var en helg, og deretter videre med båt til England. Det var tre fantastiske uker, men jeg husker at det var null kontroll, masse alkohol og disko hver kveld. Det var også endel av nordmennene som ble slått ned. Kun jenter da, fordi de engelske guttene dumpa damene sine rett før sommerferien for å legge an på norske jenter. Jeg har fortsatt arr i nakken etter at en jente stumpet røyken sin der 🙈 Jeg håper at det er litt strengere regler i henhold til alkohol og festing nå. Når jeg ser tilbake på alt jeg gjorde der, er jeg usikker på om jeg hadde turt å sende egne unger. Forhåpentligvis blir de mer fornuftig enn hva moren deres var 😂
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 Unngå Malta, der er det mye alkohol! Har vært reiseleder der. Var selv i Eastbourne som 14åring, det var supert! Anonymkode: b0d44...89c
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 Tror cluet er å ungå de populæreste stedene. Selv dro jeg til Australia. Vi var 5 fra Norge og et par hånfull til fra resten av skandinavi. Så det var kontrollerte tilstander, null tull og fyll. I tillehg bodde alle hjemme hos vanlige familier, ingen bodde på internat. Var en kjempeopplevelse hvor jeg lærte masse og opplevde et annet land på sitt beste. Anonymkode: 971dd...b50
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #7 Skrevet 2. mai 2018 min skal til usa til sommeren og være der i 2mnd Anonymkode: 22913...0ce
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #8 Skrevet 2. mai 2018 Har vært på språkreise 2 ganger , en gang i England og en i Malta. Jeg var 14 og 15 år og på begge turene var det fyll og fanteri . Bodde hos vertsfamilie begge steder. I England begrenset det seg noe da vi måtte ta siste bussen hjem, men husker godt kveldene i parkene med rusbrus... på Malta var det virkelig fritt frem. Første som skjedde da vi kom dit var at vi fikk nøkkel og beskjed om at vi kunne komme og gå som vi ville. Dagsrytmen var helt ute ; vi spiser frokost , drar på «skolen» og var der ett par timer før vi dro på lidoen . Der sov vi og solte oss. I 19 tiden dro vi hjem og spiste middag . Så slappet vi av og dro på byen i 24 tiden og var der til det var tid for frokost i 7 tiden... sånn var det i 4 uker! Null kontroll! Husker jeg og venninna mi ble hentet på Gardermoen og kjørt bakfulle på skolen.( flyet var forsinket og skolen her hjemme hadde startet dagen før). Hadde lungebetennelse og var dritsjuk og mamma lynforbanna. Hadde aldri sendt mine unger på slikt Anonymkode: 4fd17...995
Admin Skrevet 2. mai 2018 #9 Skrevet 2. mai 2018 Var med STS til England året etter ungdomsskolen. Elsket å være der, var ganske mye fritid og opplevde mye. Var på Isle of wight og det var noe fyll, men ble man oppdaget sendte de deg faktisk hjem. Så det kommer vel ann på ungdommen og om verstfamilien sladrer, de får jo betalt uansett om ungdommen er der eller ikke. Om du ikke møtte opp på skolen fikk du også advarseler og hjemsending var også et tema da. Vi møtte noen ungdommer fra EF som var dere på utflukt og de hadde ingen regler husket jeg, de dro med none av våre ut på byen for å drikke og syntes det var hysterisk når våre fikk advarsel, og en ble sendt hjem, mens de bare fikk kjeft og en, ikke gjør det igjen lekse. Men turen ble også en smule amputert da en språkstudent ble drept mens vi var der. Da fikk vi portforbud og kunne bare gå ut ifølge med voksne eller i grupper. Men da gjaldt da alle barn på øya, ikke bare oss språkelevene.
MTF Skrevet 2. mai 2018 #10 Skrevet 2. mai 2018 Jeg var på språkreise med Sts på Isle of White sommeren etter 9. klasse (da siste året på ungdomssolen) på starten av 90-tallet. Jeg festet og drakk hjemme, men ikke på språkreisen. Jeg tror nok grunnen både var at vi hadde det gøy nok uten og fordi vi hadde fått grei beskjed om at det var nulltoleranse vedrørende drikking ol, og at dersom vi ble tatt ble det rett hjem på først fly. Det skremte i hvert fall meg nok til å ta sjansen;-) Det var en av de somrene jeg husker best, det var virkelig knallgøy og veldig lærerikt. Har fremdeles kontakt med noen av de jeg ble kjent med på den turen den dag i dag. Året etter reiste jeg på utveksling til Usa med samme organisasjon, og det var også en suksess. Virkelig et av de beste årene i mitt liv. Der var det også strenge regler ift alkohol ol, og en av elevene som var der samtidig med meg ble sendt hjem pga drikking.
Blondzilla Skrevet 2. mai 2018 #11 Skrevet 2. mai 2018 Jeg var på språkreise i Bournemouth i tre ukernnår jeg var 15. Det var knallgøy, men full var jeg vel i tre uker. Bodde hos en vertsfamilie, men dem så vi ikke mye til. Fikk nøkkel og det var det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå