Gå til innhold

Er dette nok penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke et innlegg om hvor bra eller dårlig jeg har det, jeg trenger rett og slett bare noen innspill. 

Når alt er betalt og alt av bidrag er kommet inn, sitter jeg igjen med 8400kr. Jeg har to barn, 3,5 og nyfødt. Med alt så mener jeg alt av faste utgifter. Hus, bil, forsikringer, sparing, bensin, mat osv. 

Ikke medberegnet er frisør, eventuelt ler, bursdager, bilreparasjoner osv. Noe av dette kan tas fra sparingen, men jeg vil jo helst ikke det. Jeg har enebolig og nokså Ok bil. 

Kommer jeg til å klare meg? Hva sitter andre alenemødre igjen med når alt fast er trukket? 

Anonymkode: 284bf...c29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle stå frisør, eventuelt lege..

Skrevet

8400 til alt annet er ganske bra når både mat og sparing er unnagjort. Jeg ville faktisk spart mer. Hvilke erfaring har du gjort deg enda? Jeg syns det er mye penger! Vi har 10 000 igjen til mat, bensin, sparing og annet. Det går det og.

Anonymkode: 0d9ff...a22

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

8400 til alt annet er ganske bra når både mat og sparing er unnagjort. Jeg ville faktisk spart mer. Hvilke erfaring har du gjort deg enda? Jeg syns det er mye penger! Vi har 10 000 igjen til mat, bensin, sparing og annet. Det går det og.

Takk! Jeg har ikke så mange erfaringer, er nylig blitt alene.. tenker jo at det bør rekke til en del! Dette er også uten særfradrag med skatten, tenkte jeg skulle prøve å betale som vanlig og se om jeg klarte det. Kan gjøre seggodt med en slump skatt igjen neste år. 

Jeg sparer 1500kr i mnd. Kan selvfllgelig sette opp det litt, det blir uansett prioritert. 

Hvor mange er dere på de 10.000?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk! Jeg har ikke så mange erfaringer, er nylig blitt alene.. tenker jo at det bør rekke til en del! Dette er også uten særfradrag med skatten, tenkte jeg skulle prøve å betale som vanlig og se om jeg klarte det. Kan gjøre seggodt med en slump skatt igjen neste år. 

Jeg sparer 1500kr i mnd. Kan selvfllgelig sette opp det litt, det blir uansett prioritert. 

Hvor mange er dere på de 10.000?

Vi er fire. 2+2. 5000 til mat og husholdning, 2000 til bensin da vi er avhengig av to biler for å komme oss til jobb. 2000 til sparing, 500+500 er låst i pensjonssparing til vi går av med pensjon. 500 til buffer og 500 til fond. 1000 til bursdagsgaver, lege og annet. Tar av buffer når barna trenger nytt utstyr og til jul.

Skrevet

Vi er to voksne og tre barn og har rundt 8000 igjen når alt er betalt. Det skal dekke fritidsaktiviteter for et barn også 

Anonymkode: 51f51...5d1

Skrevet

jeg har en gutt på 5 og ei jente på 10 månder, vi har 7500 når alt faste avgifter er betalt og vi har fått alt bidrag, klarer oss fint :) så går nok bra

Anonymkode: 3386a...e9d

Skrevet

Tusen takk for svar! Godt å høre at dette ikke var altfor lite, man blir litt stresset når økonomien nær sagt halveres. Tenker jo st hvis jeg er økonomisk så skal det gå, samtidig vil jeg jo at ungene skal ha mulighet til fritidsaktiviteter og kanskje en ferie i ny og ne. 

Med andre ord er det bare å spare der man kan☺️

Skrevet

Her er vi en voksen, et barn og en ungdom av og til. Har 8000 til bruk, men da mat, klær, bensin, underholdning os. 

Anonymkode: 22e10...12d

Skrevet

Ville ha knepet mye på utgiftene nå når de er så små og ikke trenger så mye. Prøv å spare enda 1500 eller 2000. Om få år renner det på med aktiviteter og utstyr og bursdager og behov. Du har ganske god råd nå, vær smart, så fortsetter det sånn 😎

Anonymkode: a845d...4bb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ville ha knepet mye på utgiftene nå når de er så små og ikke trenger så mye. Prøv å spare enda 1500 eller 2000. Om få år renner det på med aktiviteter og utstyr og bursdager og behov. Du har ganske god råd nå, vær smart, så fortsetter det sånn 😎

Anonymkode: a845d...4bb

Takk for veldig godt råd☺️

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer jeg til å klare meg? Hva sitter andre alenemødre igjen med når alt fast er trukket? 

Kommer du til å klare deg? 

Ja, du vil neppe dø. Ikke før du blir gammel, i alle fall. 

Hva sitter andre igjen med?

For min egen del - mye mindre enn 8400 kr. Men jeg tenker som så at dersom alt går til helvete kan jeg alltids selge huset med overskudd.

Anonymkode: 1d9ef...c95

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer du til å klare deg? 

Ja, du vil neppe dø. Ikke før du blir gammel, i alle fall. 

Hva sitter andre igjen med?

For min egen del - mye mindre enn 8400 kr. Men jeg tenker som så at dersom alt går til helvete kan jeg alltids selge huset med overskudd.

Anonymkode: 1d9ef...c95

Skjønner så klart jeg ikke kommer til å dø, takk for konstruktivt råd😜

Jeg kan også selge huset og sitte med en god slump, men nå vil jeg jo gjerne unngå det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...