Gå til innhold

Far skal ha barna på 17mai,men

Anbefalte innlegg

Skrevet

de vil ikke, pga far skal bare kjøre dem til toget og hente de etterpå, har fullsendig full forstårelse for hans kone at hun ikke orker og gå ut da hun fødte 28 april ,var en hard fødsel som endte med haste keisersnitt, far mener at han må være hjemme med henne og nye sønnen, noe både jeg og hans kone mener han ikke trenger, hun skal få hjelp av sine foreldre da fordi far skal ha det koslig med 12 åringen ( datter ) og sønnen 8år, men han vil ikke dra fra henne.

Er jeg helt urimlig at jeg holder de hjemme 17 mai da og heller sender de på fredag? Far har egentlig fra Onsdag-Mandag,men når det går så utover ungene synes jeg det blir feil og sende de. hva tenker dere ?

Anonymkode: b6a17...b8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

17.mai alene i byen? Så stusslig for ungene! Far burde selv forstå at det ikke er ok og han bør si at ungene kan være hos deg. 

Anonymkode: e1792...4c2

Skrevet

Jeg tenker at her kan vel du overta for far og ha barna selv på 17.mai? Så kan far heller være med et par timer dersom det passer seg slik. 

Anonymkode: 4864a...db8

Skrevet

Har du sagt det til far? At ungene ikke ønsker denne løsningen, så da velger du å ha dem hjemme slik at de kan komme til ham på fredag i stedet? Hva sier han til det?

Jeg synes det høres nitrist ut for ungene å bli "dumpet" alene på 17. mai, så jeg skjønner dem godt.

Skrevet

Hvorfor kan ikke du overta ungene 17. mai???

Anonymkode: 3d4bd...952

Skrevet

Men, kan du ikke møte ungene i byen og se på toget uten å "overta" søttende mai. 

Uansett, her tenker jeg at dere bør klare å komme fram til en løsning alle synes er grei, enten du overtar ungene helt, eller er med deler av dagen.Hva skal far/stemor/m.familie gjøre på ettermiddagen? 

Men å holde dem hjemme, uten fars velsignelse trur jeg skaper dårlig samarbeidsklima, så her bør dere klare å snakke sammen.

Anonymkode: baae0...8ee

Skrevet

faren vet hva barna ønsker ja,men sier at de er sammens med skolen sin så de er jo ikke alene, jeg skal selvsagt dra og se på de uansett,men er fars ansvar, skal ikke gå utover dem at pappan tenker helt feil her,men skal be datteren ringe og si det selv at jeg overtar på 17 mai eller blir det bråk, kan jo evt dra til faren onsdag,så kjører han dem til toget, så er jeg sammens med de noen timer etter toget og leverer til faren igjen

Skrevet

Kjære vene, ta nå ungene hele tiden du som mamma. Høres ut som de er et jævla pes for både deg og far!

Anonymkode: d1362...073

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

de vil ikke, pga far skal bare kjøre dem til toget og hente de etterpå, har fullsendig full forstårelse for hans kone at hun ikke orker og gå ut da hun fødte 28 april ,var en hard fødsel som endte med haste keisersnitt, far mener at han må være hjemme med henne og nye sønnen, noe både jeg og hans kone mener han ikke trenger, hun skal få hjelp av sine foreldre da fordi far skal ha det koslig med 12 åringen ( datter ) og sønnen 8år, men han vil ikke dra fra henne.

Er jeg helt urimlig at jeg holder de hjemme 17 mai da og heller sender de på fredag? Far har egentlig fra Onsdag-Mandag,men når det går så utover ungene synes jeg det blir feil og sende de. hva tenker dere ?

Jeg tenker at du skal slutte å lage disse fiktive trådene.

Anonymkode: 76708...d89

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

faren vet hva barna ønsker ja,men sier at de er sammens med skolen sin så de er jo ikke alene, jeg skal selvsagt dra og se på de uansett,men er fars ansvar, skal ikke gå utover dem at pappan tenker helt feil her,men skal be datteren ringe og si det selv at jeg overtar på 17 mai eller blir det bråk, kan jo evt dra til faren onsdag,så kjører han dem til toget, så er jeg sammens med de noen timer etter toget og leverer til faren igjen

Å herregud da, er det så innmari vanskelig å være litt løsningsorienterte? Om du uansett skal se barna mens de er ute (og far ikke føler han kan dra fra kona si), så må det da kunne gå an å ta ansvaret den tiden. Du må gjerne holde på prinsippene, men husk at om du velger den metoden så vil du få det tilbake en gang det ikke blir så enkelt for deg å prioritere slik andre mener du "burde". Synes ikke noe om at dere bruker barna som "budbringer". Dette er en diskusjon du og far burde ta, finne en løsning på og så informere barna om  utfallet(de må selvfølgelig få si hva de mener om saken). 

Anonymkode: e0c40...00c

Skrevet

Forresten er det utrolig lite sjarmerende med foreldre som er skilt som sitter å sutrer om at "det er den andres ansvar". 

Anonymkode: e0c40...00c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Si at de kommer på fredag siden han ikke har tid til å feire 17.mai med dem. 

Hvis kona kommer i form til da (det er to uker til fortsatt) så kan dere jo revurdere. 

Prøv å ha et godt samarbeid. Det er viktigst.

Anonymkode: 6b56e...502

Skrevet

Slutt å svar henne, dette er ikke ekte. Dama hygger seg med å finne på stadig nye ting å skrive om, stort sett ganske teite problemstillinger. Lett å kjenne igjen.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å svar henne, dette er ikke ekte. Dama hygger seg med å finne på stadig nye ting å skrive om, stort sett ganske teite problemstillinger. Lett å kjenne igjen.

Hvordan kjenner du det igjen?

Anonymkode: 10f7e...3ea

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurer jeg på også. 

Er jo en problemstilling mange som er skilte kan komme opp i

Anonymkode: 6f54f...08b

Skrevet

Tusen takk for alle svar

Det har ordet seg. de drar til faren på fredagen i steden :)

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skrivemåten. Og tonen i innleggene. Hun har drevet med dette en stund. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...