Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Jenta mi er 5 år og klager plutselig myyye over vondt i tissen. Jeg sjekket og hun er rød rundt åpningen. Har smurt og hjulpet henne med tanke om at det kun er dårlig tørking etter dobesøk. Hun tørker riktig vei, men tørker ikke tiss godt nok da hun er i startfasen. Har tenkt uvi, men er ikke den type symptomer. I går klagde hun igjen og hun har et hvitt belegg mellom kjønnsleppene. Kan det være sopp? Lukta litt stramt. Tenker det ikke krever legevakt i dag men legebesøk i morgen. Evt kan det holde å smøre canesten? Anonymkode: 69ca3...e3c
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Jeg liker å sjekke hos legen for sikkerhetsskyld. Hadde det vært meg selv, så hadde jeg nok kjørt på med canesten og latt det stå til, men siden det er et barn er det greit å sjekke. Anonymkode: b8039...25b
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 Ja sant som du sier, hadde det vært meg er det en ting. Men siden det er henne får vi ta en tur til legen. Anonymkode: 69ca3...e3c
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 Barn har litt andre symptomer enn oss voksne. Vondt i russen kan være det eneste symptomet de beskriver så det må tas en ustix. Sopp kan være ett annet alternativ Anonymkode: 3c0a8...32a
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barn har litt andre symptomer enn oss voksne. Vondt i russen kan være det eneste symptomet de beskriver så det må tas en ustix. Sopp kan være ett annet alternativ Anonymkode: 3c0a8...32a Russen=russen 😂😂😂🙈🙈🙈 Anonymkode: 3c0a8...32a
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 Ville fått sjekket for uvi. Datteren min ble slapp, sovnet på bakken ute i barnehage og spydde(ingen feber). Trodde det var omgangssyke, men legen sjekket for uvi og det var kraftig utslag. Så uvi-symptomene til barn er ikke alltid "etter boken". Anonymkode: dac93...3d5
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #7 Skrevet 1. mai 2018 Skjønner, ja da får jeg få det sjekket. Holder det å levere urinprøve hos legen eller bør ungen tas med? Anonymkode: 69ca3...e3c
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 Jeg har ei som veldig tidlig sluttet med bleier, men der tørking var vanskelig. Jeg bruker tranebærkapsler som jeg åpner og så blander jeg innholdet i yoghurt feks. 2-3 dager med dette har hittil kurert alle slags vondter og stram lukt fra tissen. Hadde det ikke gitt bedring ville jeg reist til legen. Men, med tanke på at man kun får antibiotika pleier jeg å ville prøve uten først. Anonymkode: 1980b...6b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå