Gå til innhold

Fragmin i svangerskapet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ett spørsmål ang. setting av fragmin. Jeg er ikke så glad i sprøyter som skal settes på meg selv, og klarer ikke sete dem selv. Skal ta fragmin resten av svangerskapet. Jeg jobber på ett sted sammen med sykepleiere og lurte på om noen vet om dem har lov til å sette fragmin på meg eller om dem ikke har lov til det?

Anonymkode: 911fc...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på det selv to svangerskap, og kjenner igjen følelsen ;) Her satt jeg de i låret, og hvis du klyper opp huden før du stikker så er det ikke så ille -og for hver gang blir det lettere. Lurt å øve deg mtp ferier, helg osv. når du er alene :) 

Vil tro at sykepleieren kan gjøre det. Jeg er selv ambulansearbeider med medisin delegeringer, og har lov. 

Anonymkode: 9f35e...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet sykepleierene har hjulpet andre med å sette andre sprøyter som p-sprøyte og B12. Har også hjulpet meg med p-sprøyte tidligere. Men da jeg spurte om hjelp nå mtp. fragmin fikk jeg til svar att det hadde dem ikke lov til. er allerede noen av kollegaene mine som har satt den på meg, men vil ikke sette dem i en situasjon som kan bli vanskelig for dem hvis di faktisk ikke har lov. Men finner ikke noe om dette på nette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, <3<3<3<3 skrev:

vet sykepleierene har hjulpet andre med å sette andre sprøyter som p-sprøyte og B12. Har også hjulpet meg med p-sprøyte tidligere. Men da jeg spurte om hjelp nå mtp. fragmin fikk jeg til svar att det hadde dem ikke lov til. er allerede noen av kollegaene mine som har satt den på meg, men vil ikke sette dem i en situasjon som kan bli vanskelig for dem hvis di faktisk ikke har lov. Men finner ikke noe om dette på nette.

Det kan komme an på hva de har delegering på og ikke. Men man har også, ifg helsepersonell loven, lov til å utføre oppgaver man føler seg «oppdatert og inne har nok kunnskap om». Altså et egenansvar :) Og alle føler seg kanskje ikke konfertabel med oppgaven.

Anonymkode: 9f35e...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som sagt, lurest at du lærer deg det selv. Du vil jo ikke være på jobb hver dag :)

Anonymkode: 9f35e...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...