Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Kommer jo litt an på bruken. Jeg har vært veldig fornøyd med EcoRide Ambassadør. Men har med 3 gir, hadde jeg kjøpt nå så hadde det blitt den med 8 gir. Nå liker jeg å sitte oppreist å sykle da, så en typisk damesykkel som denne er perfekt. Men de har med "sporty" modeller også. ecoride.no Anonymkode: 7bf17...da2
Deterbaremeg:):) Skrevet 1. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2018 Det er mange bakker her, jeg liker egentlig ikke å sykle🙄
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 Kjøp en med minst 7 gir og kraftig motor/batteri. Helst minst 13,6 Ah. Viktigst er å kjøpe av lokal forhandler med det godt verksted, som forstår seg på el-sykkel. Du kommer nemlig til å bruke den så mye at ting må justeres og slitedeler byttes ganske ofte. Hvis du ikke er god til å mekke selv, da. Bruk penger, minst 12-15 000, gjerne over 20 000. Det er mye penger, men du vil ikke angre. Styr unna Biltema. Gode merker er Riese & Müller, Moustache, Kalkhoff, Focus, Haibike, og sikjert mange flere. Husk at selv om et merke er gode på vanlige sykkler, er de nødvendigvis gode på el-sykkel. Bosch og Yamaha er de beste motorene. Pass på at det er hydrauliske sjivebremser og helst motor i kranken (midtmotor). Unngå motor i forhjulet hvis du har mye bakker. Anonymkode: 7dada...a1f
geitemarken Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 Det er vanskelig å si noe om da du ikke dier noe om dine behov. Det er som å kjøpe en bil der man må veie for og imot. Men jeg kan si noe om hva jeg vurderte da jeg kjøpte sykkel. Jeg ønsket krankmotor både på grunn av vektfordeling på sykkelen, men også for å kunne velge mer treningstur når jeg ønsket det. Mye bakker der jeg bor så jeg ønsket en motor som slo inn ganske raskt om jeg måtte ta en bakkestart. Jeg prøvesyklet en del sykler før jeg bestemte meg. Der testet jeg litt hvor tung sykkelen ble når den ble uten motorkraft, forskjellige typer bremser, og forskjellige typer gir. Her jeg bor er veistandaren veldig dårlig så jeg ønsket demper på sykkelen. Jeg ønsker også å sitte mest mulig oppreist, men de bysyklene jeg prøvde var for stive. Derfor endte jeg opp med en offroad variant der jeg sitter ganske oppreist. Jeg helårssykler i ordentlig vinter og kuldeklima. Så batteriet må tåle kulde uten å tappes helt. I tillegg er det viktig for meg at dekkene ikke blir for slanke på vinteren. Jeg har ikke fatbike, men nummeret under for å kunne flyte mer oppå snøen enn å spore gjennom. Jeg bruker sykkelen til å handle og frakte ting med så den må ha baggasjebrett og mulighet til henger. Du må prøvesykle flere sykler slik at du finner en sykkel som passer deg og dine behov. Du må gjøre deg noen tanker om hva du blir å bruke den til. Jeg kan garantere deg at du blir å bruke den mye mer enn du først hadde tenkt, så det er greit å tenke litt på kvalitet når du investerer i en elsykkel. Jeg har nærmest parkert bilen etter kjøp av sykkelen. Kjører bare til hytta omtrent.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 Hei. Jeg hiver meg på denne tråden. Ønsker også elsykkel. Normalt bruk til jobb som er ca 4 km+ hvorav 1 km er så bratt bakke at jeg må trille vanlig sykkel. Jeg må også sykle litt rundt til møter. Ikke noe særlig vinterbruk. God, enkel og behagelig i bruk ønskes. Pris mellom 10-20 000. Er noen av syklene som selges på xxl greie? Anonymkode: a8e32...b2e
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #7 Skrevet 1. mai 2018 Av xxl-syklene ville jeg satset på Scott eller Giant. Anonymkode: 7dada...a1f
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 De koster mye. Hva med white Ane? Kom bra ut i tekno.no test Anonymkode: a8e32...b2e
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Skrevet 1. mai 2018 https://www.tek.no/artikler/samletest-elsykkel-under-20-000-kroner/383335/4 Hva med denne? Noen som har den? Anonymkode: a8e32...b2e
geitemarken Skrevet 1. mai 2018 #10 Skrevet 1. mai 2018 (endret) 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.tek.no/artikler/samletest-elsykkel-under-20-000-kroner/383335/4 Hva med denne? Noen som har den? Anonymkode: a8e32...b2e Har ikke den, men utfra omtale virker det som en bra første gangs elsykkel som kan være bra nok i det lange løp, og enkel å selge hvis man vil oppgradere. Eneste jeg vil si er at mange vil nok irritere seg over at de tyngste girene blir for lett. I dag bruket jeg bare de tyngste girene omtrent på min sykkel. Dette fordi det går så raskt å komme opp i toppfart. Det veldig positive for denne sykkelen vil jeg si er ladetiden. Den er veldig bra! Og prisen er bra synes jeg. Men uannsett er det viktig å prøvesykle! Endret 1. mai 2018 av geitemarken Skriveleiver
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #11 Skrevet 1. mai 2018 Se tv2-hjelper deg på torsdag, de skulle ha en artikkel om el-sykler på torsdag Anonymkode: 5246e...211
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå