Gå til innhold

Hvordan har dere gjort det ang 2 tette barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir 17 mnd mellom de. Jeg er redd eldste skal ta knekken på yngste..

Hva er et must å ha i hus? Andre tips ?

Anonymkode: d30cb...a9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 23 måneder i mellom og veldig glad for at jeg hadde søskenvogn og bæresele.

Anonymkode: 1981b...b8d

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir 17 mnd mellom de. Jeg er redd eldste skal ta knekken på yngste..

Hva er et must å ha i hus? Andre tips ?

Søskenvogn og lekegrind med madrass som kan settes høyt i starten så babyen kan skjermes fra storesøsken. 

Anonymkode: 383ef...76a

Skrevet

mellom mine er det 11mnd, eldste gutten er snart 2 og tvillingene ( en av hver ) fyller 1 i morgen.. har aldri vert noe problem her

Anonymkode: b0ebd...76e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Søskenvogn og lekegrind med madrass som kan settes høyt i starten så babyen kan skjermes fra storesøsken. 

Anonymkode: 383ef...76a

Takk for tips 😊

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde 23 måneder i mellom og veldig glad for at jeg hadde søskenvogn og bæresele.

Anonymkode: 1981b...b8d

Det har vi kjøpt 😊👌

Skrevet

22 måneder i mellom her. Jeg har ikke hatt behov for søskenvogn. Men lekegrind til minste er kjekt (selv om eldste kommer seg oppi så er det iallefall litt luft mellom dem.

Lag deg gode rutiner, men vær forberedt på at det sliter på når to barn ønsker oppmerksomhet samtidig. Jeg synes det er beintøft nå, minste er 3 måneder og sjalusi har kicka inn. Men, jeg regna med at det blei tøffe tak det første året, og så tror jeg at det blir veldig bra etter det! (Har en samboer som av naturlige, men uforutsette grunner er veldig fraværende for tiden, noe som gjør at jeg er mye aleine med to barn på ettermiddag og i helger.)

Anonymkode: 5c05a...fe7

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

22 måneder i mellom her. Jeg har ikke hatt behov for søskenvogn. Men lekegrind til minste er kjekt (selv om eldste kommer seg oppi så er det iallefall litt luft mellom dem.

Lag deg gode rutiner, men vær forberedt på at det sliter på når to barn ønsker oppmerksomhet samtidig. Jeg synes det er beintøft nå, minste er 3 måneder og sjalusi har kicka inn. Men, jeg regna med at det blei tøffe tak det første året, og så tror jeg at det blir veldig bra etter det! (Har en samboer som av naturlige, men uforutsette grunner er veldig fraværende for tiden, noe som gjør at jeg er mye aleine med to barn på ettermiddag og i helger.)

Jeg gruer meg 😔

Har enda 2 eldre barn og myyye alene 

😜😜😛😛😛

Skrevet

Lekegrind som babyen kunne ligge i, trygt fra storebror.  

Bæresele til minstemann

søskenvogn

sikring av alle skuffer, skap osv slik at storebror kunne vandre fritt mens jeg feks ammet minstemann. 

Det er 15 måneder mellom mine. Det har gått mye bedre enn jeg fryktet på forhånd. 

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gruer meg 😔

Har enda 2 eldre barn og myyye alene 

😜😜😛😛😛

En ting av gangen. Det er mantraet mitt når det stormer. Og det hjelper ofte.

Skrevet

18 mnder mellom her og det har gått veldig fint. Første 10-11 uker var værst før babyen sov om natta etc. Da sov eldste og pappa oppe på soverommene og jeg og baby for det meste nede i stua for ikke å forstyrre.

Lekegrind og søskenvogn er gull verdt, ellers bare puste med magen og ha lave ambisjoner om aktiviter etc. Særlig i etterkant ser vi at fordelen med så kort avstand er at eldste aldri vente seg til å være enebarn før lillesøster kom så husker ikke et liv hvor de ikke var to. Nå er de 5 og 6 1/2 år og for det meste gode venner. Leker og har det gøy 85% av tiden og obligatorisk søskenkrangling 15% av tiden. Lykke til! 

Anonymkode: d2260...b8c

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

mellom mine er det 11mnd, eldste gutten er snart 2 og tvillingene ( en av hver ) fyller 1 i morgen.. har aldri vert noe problem her

Anonymkode: b0ebd...76e

Utrolig så mye unger du har i trådene her! Hvor ble det av han med downs?

Anonymkode: 7d2ef...46e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...