Gå til innhold

Har vi nok kaker tro?


Anbefalte innlegg

Skrevet

I konfirmasjon skal det være godt utvalg slik at tante Olga som kommer sist tur buffeten ikke står uten valg. Dessuten er det utrolig hyggelig å ha restefest dagen etterpå! 

Anonymkode: d53ca...c07

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

3 kaker er mange kaker. Du kan ha én marsipankake, én sjokoladekake og én verdens beste. 

Jeg kjører ikke lavkarbo og kunne lett spist 1 kake alene. Men det betyr ikke at jeg gjør det. Selskaper er ikke til for å FRÅTSE UHEMMET som du åpenbart gjør. 

Sånt kan du gjøre alene hjemme, på do, mens du skammer deg. 

Anonymkode: da550...549

Herregud, du har et sykt forhold til mat og kaker. Spiseforstyrrelsene er alvorlig, du burde få hjelp!

Anonymkode: b55ad...312

Skrevet

mer enn nok

Anonymkode: 9ca61...a60

Skrevet

Jeg ville hatt mer, ihvertfall om det er en stund mellom mat og kaker. Vi hadde 34 gjester og hadde 13 kaker (vi har litt matallergier å ta hensyn til, så vi må ha litt uten egg osv), og det ble selvfølgelig noe igjen, men målet er jo ikke at det skal bli tomt. Målet er at det skal være noe å velge i for den som kommer sist på runde to også, og at alle skal finne noe de liker ev. tåler.  Dessuten er det litt sånn at om det ser ut som det er snaut med kake, så tar folk et lite stykke og går bare en gang. Om det er rikelig, så forsyner folk seg mer, og går gjerne både to og tre ganger. Jeg vil ihvertfall at gjester hos meg skal kunne forsyne seg uten å tenke på om det er noe igjen til sistemann i køen. 

Og så er det veldig koselig med naboer på rester dagen etter, eller sende kake med noen hjem :) 

Skrevet

Syns det høres passe ut! Men hadde sikkert hatt et par kaker til selv 🙈 Men et bugnende kakebord hører med på store festdager, slik som dåp, konfirmasjon og bryllup. Noe rester blir det jo, men da er det bare koselig med restelag. Eller så sender vi med litt kake hjem med gjestene og tar med kaker til lunsjen på jobb. Noe kan jo fryses å. Så rester går fint! Syns det er verre at gjestene ikke tør å forsyne seg med det de har lyst på i frykt for at andre ikke får. Og så skal det være litt å velge i. Ikke alle liker alt. 

Anonymkode: 59498...dbb

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

3 kaker er mange kaker. Du kan ha én marsipankake, én sjokoladekake og én verdens beste. 

Jeg kjører ikke lavkarbo og kunne lett spist 1 kake alene. Men det betyr ikke at jeg gjør det. Selskaper er ikke til for å FRÅTSE UHEMMET som du åpenbart gjør. 

Sånt kan du gjøre alene hjemme, på do, mens du skammer deg. 

Anonymkode: da550...549

Syns du dette er en okay måte å snakke til folk på? 

Jeg vet hvem jeg synes skal skamme seg...

Og uansett hvordan du vrir på det, er ikke 3 kaker mange kaker. Det er kanskje nok kaker, men mange er det ikke. Når det er sagt så tror jeg at hi har nok kaker, de skal jo ha middag/snitter/koldtbord på forhånd også. 

Anonymkode: 1a83a...6d8

Skrevet

Det er nok i mengde, men ville nok hatt et par til for å ha mer å velge i. Til en slik anledning tenker jeg det er mange flere kaker enn seks som er "obligatoriske". 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Holder med 3 kaker 

Anonymkode: da550...549

Skal de være sukkerfrie og med melkefri lett krem også eller? 

Sykt kjipt med 3 kaker i en konfirmasjon med 30 gjester. Jeg tror ikke jeg hadde turt å forsyne meg rett og slett.. Hadde vært redd for at det ikke skulle være nok om jeg tok. Det skal ikke være sånn at gjestene ikke å forsyne seg. Og det er MYYYYE verre at kakefatene plutselig er rensket enn at det blir igjen litt for mye..

 

Skrevet

Vi skal ha 42 gjester i barnedåp og har 17 kaker😅😅 på sunnmøre😎😎  men er sikkert nokk ja kansje😉

Anonymkode: 3889d...254

Skrevet

Vi hadde konfirmasjon i helgen, vi hadde 5 kaker + kjøpe daimkake (konfirmantens ønske), lefser, kransekake og is, peanøtter og nonstop. Det var så mye kake igjen at vi ikke viste hva vi skulle gjøre med det. Mannen tok med seg kake på jobb igår, alle der ble fornøyd 🖒 

Var ekstremt mye mat igjen også, så vi delte ut til alle som ville ha + at det har vært venner innom å spist både kaker og mat etterpå.

Så jeg tror nok du har nok.

Anonymkode: 184d2...4b8

Skrevet

En vanlig rund kake holder til 12-16 kakestykker. Jeg synes det er trist hvis den "beste" kaka holder til mindre enn halve selskapet. Da må det være flere som ser veldig fristende ut, sånn at alle får i hvert fall et kakestykke de har virkelig lyst på. Jeg ville tenkt at det du beskriver holder, HI, men hadde lagt til et fruktfat. 

Til deg som mener det er 35 kakestykker på én kake - hvor store kaker serverer du? Eller hvor små kakestykker? 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde konfirmasjon i helgen, vi hadde 5 kaker + kjøpe daimkake (konfirmantens ønske), lefser, kransekake og is, peanøtter og nonstop. Det var så mye kake igjen at vi ikke viste hva vi skulle gjøre med det. Mannen tok med seg kake på jobb igår, alle der ble fornøyd 🖒 

Var ekstremt mye mat igjen også, så vi delte ut til alle som ville ha + at det har vært venner innom å spist både kaker og mat etterpå.

Så jeg tror nok du har nok.

Anonymkode: 184d2...4b8

 

Mye kake igjen? Hadde dere 8 gjester? Eller var det kjipe kaker som ikke fristet?

Anonymkode: b55ad...312

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Mye kake igjen? Hadde dere 8 gjester? Eller var det kjipe kaker som ikke fristet?

Anonymkode: b55ad...312

Glemte jo å skrive hvor mange vi var, vi var 32 stk.

Alle hadde jo spist seg mette på middag, jeg selv klarte bare ett lite stykke med marsipankake. Mine foreldre tok med seg kake hjem til både seg selv og en tante.

Hadde nok ikke vært nok hvis det bare var kakeselskap. Men når en spiser middag i 15 tiden, og kakene blir servert i 17.30 - 18 tiden. Så begrenser det seg litt selv.

 

Anonymkode: 184d2...4b8

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Glemte jo å skrive hvor mange vi var, vi var 32 stk.

Alle hadde jo spist seg mette på middag, jeg selv klarte bare ett lite stykke med marsipankake. Mine foreldre tok med seg kake hjem til både seg selv og en tante.

Hadde nok ikke vært nok hvis det bare var kakeselskap. Men når en spiser middag i 15 tiden, og kakene blir servert i 17.30 - 18 tiden. Så begrenser det seg litt selv.

 

Anonymkode: 184d2...4b8

Det er kanskje litt av forskjellen. Noen sørger jo for å bli ferdig med hele selskapet på 3 timer, andre fortsetter til sent på kvelden. Da er det godt med mye mer når og gjerne nattmat til slutt😉

Anonymkode: 12cdd...a1a

Skrevet
11 timer siden, soleia skrev:

Det held heilt fint, så lenge de ikkje satsar på stor restefest i etterkant :)  (men ein sunnmøring ville nok hatt 10 kaker til..)

Jepp. Vi var 70 personer i et bryllup på Sunnmøre, og det var et stort kakebord med mellom 25 og 30 hjemmelagde kaker og desserter. Mannen min var i himmelriket!

Anonymkode: a410c...ca1

Skrevet

Jeg synes det høres veldig mye ut, men mulig dette varierer fra landsdel til landsdel. Både mannen min og jeg er veldig opptatt av mat, men kaker er totalt uinteressant. Når jeg er i selskap spiser jeg ett lite stykke for å ikke være uhøflig, men det er det. I mitt hode er 4 kaker nok, men ser jo her at nesten ingen er enig i det. 

Skrevet
På 1.5.2018 den 20.49, Blondzilla skrev:

Jeg synes det høres veldig mye ut, men mulig dette varierer fra landsdel til landsdel. Både mannen min og jeg er veldig opptatt av mat, men kaker er totalt uinteressant. Når jeg er i selskap spiser jeg ett lite stykke for å ikke være uhøflig, men det er det. I mitt hode er 4 kaker nok, men ser jo her at nesten ingen er enig i det. 

Jeg er enig med deg! Vi hadde faktisk bare én kake i vårt eget bryllup, og etter å ha hengt her inne noen år har jeg innsett at det var EN STOR FEIL. Men jeg har også deltatt i kanskje 25 bryllup/konfirmasjoner/navnefester o.l. i nærområdet og INGEN har hatt slike kakebord som noen beskriver her.

Man velger jo selv hva man synes er viktig og hvor man ønsker å legge ambisjonsnivået, det finnes ingen fasit. Men å komme som gjest og bli skuffet over kakeutvalget, det synes jeg er sært. Jeg er takknemlig for å bli invitert i slike spesielle anledninger og ville ikke brukt en kalori på å tenke over utvalget av verken mat eller kaker. Det er ikke kakene som er viktige, folkens! Det er konfirmanten i dette tilfellet. :) 

Anonymkode: 62254...c60

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med deg! Vi hadde faktisk bare én kake i vårt eget bryllup, og etter å ha hengt her inne noen år har jeg innsett at det var EN STOR FEIL. Men jeg har også deltatt i kanskje 25 bryllup/konfirmasjoner/navnefester o.l. i nærområdet og INGEN har hatt slike kakebord som noen beskriver her.

Man velger jo selv hva man synes er viktig og hvor man ønsker å legge ambisjonsnivået, det finnes ingen fasit. Men å komme som gjest og bli skuffet over kakeutvalget, det synes jeg er sært. Jeg er takknemlig for å bli invitert i slike spesielle anledninger og ville ikke brukt en kalori på å tenke over utvalget av verken mat eller kaker. Det er ikke kakene som er viktige, folkens! Det er konfirmanten i dette tilfellet. :) 

Anonymkode: 62254...c60

Klart det er konfirmanten og sereonien som er viktigst, men god mat er bestandig viktig for et selskap.

Anonymkode: 12cdd...a1a

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart det er konfirmanten og sereonien som er viktigst, men god mat er bestandig viktig for et selskap.

Anonymkode: 12cdd...a1a

Enig! Men "god mat" trenger ikke bety 17 ulike kaker, med mindre man har vilt mange gjester – synes jeg.

Anonymkode: 62254...c60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...