Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Har sett i flere barneselskap som sønnen min har vært i at barna ikke får åpne gaver før de kommer hjem (festene har vært i lokaler). Jeg kan se det praktiske i det, men synes ikke dette er greit! Noe av det morsomme med å gi gaver er å se mottakeren åpne de! Sønnen min (5år) liker det heller ikke... jeg tenker at gavene bare har blitt en rekvisitt i barneselskap og noe barna ser på som en nødvendighet, ikke en glede å gi.... hva tenker dere? Anonymkode: 4459d...175
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Jeg tenker at det er veldig kjedelig å se på gaveåpningen hvis det er mange gjester. Det blir som i bryllup og jubileer med 50 mennesker og mer. Det er hyggelig om mottakeren åpner gavene, men ikke hvis det tar hele festen. Anonymkode: 50846...399
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 Jeg synes gavene burde åpnes i selskapet. For mine barn, har det nesten vært det viktigste i bursdagenene å se bursdagsbarnet åpne gaven de har valgt med omhu og stolthet. En bursdag valgte de å ikke åpne, sønnen min var kjempe lei seg for at de ikke åpnet når han var der. Det er liksom en del av selskapet å åpne gaver. Jeg tenker at blir det så mange gjester i et barneselskap at de ikke rekker å åpne, er de rett og slett for mange gjester. Synes bursdagsbarnet bør ha tid og mulighet til å leke med alle gjestene og faktisk huske hvem som kom i selskapet. Anonymkode: 3f699...e08
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker at det er veldig kjedelig å se på gaveåpningen hvis det er mange gjester. Det blir som i bryllup og jubileer med 50 mennesker og mer. Det er hyggelig om mottakeren åpner gavene, men ikke hvis det tar hele festen. Anonymkode: 50846...399 Enig i det! Men hvorfor ikke åpne underveis? I det de får gaven? I et barneselskap er det snakk om rundt 20 gaver, det bør vel være overkommelig å bruke litt tid på å åpne de? Eller er jeg helt på jordet her? Sønnen min skal straks feire sin bursdag i et lokale, og jeg vet at han synes det er morsomt å vise frem hva han har fått. Anonymkode: 4459d...175
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 Hos oss blir stort sett gavene åpnet etter selskapet. Delvis pga mange gjester (og gjerne flere bursdagsbarn), men også pga at det ikke skal bli dumt for den ene jenten som ikke har gave med. Anonymkode: 5c39b...c63
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Enig i det! Men hvorfor ikke åpne underveis? I det de får gaven? I et barneselskap er det snakk om rundt 20 gaver, det bør vel være overkommelig å bruke litt tid på å åpne de? Eller er jeg helt på jordet her? Sønnen min skal straks feire sin bursdag i et lokale, og jeg vet at han synes det er morsomt å vise frem hva han har fått. Anonymkode: 4459d...175 20 gjester og et bursdagsbarn er jo ikke så mye. Datteren min skal i en bursdag til uka med ca 50 gjester og 5 bursdagsbarn. Det fungerer ikke med gaveåpning. Anonymkode: 50846...399
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #7 Skrevet 1. mai 2018 Vi kjører flasketuten peker på, og så åpner man én og én gave. Funker fint! Det er jo litt av morroa😁 Anonymkode: 39466...49c
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: 20 gjester og et bursdagsbarn er jo ikke så mye. Datteren min skal i en bursdag til uka med ca 50 gjester og 5 bursdagsbarn. Det fungerer ikke med gaveåpning. Anonymkode: 50846...399 50 gjester? Er dette barn? De 5 bursdagsbarna, går de i samme bhg eller i samme klasse? Kjenner alle de 5 bursdagsbarna alle de 50 gjestene? Anonymkode: 3f699...e08
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Skrevet 1. mai 2018 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: 50 gjester? Er dette barn? De 5 bursdagsbarna, går de i samme bhg eller i samme klasse? Kjenner alle de 5 bursdagsbarna alle de 50 gjestene? Anonymkode: 3f699...e08 De går på samme trinn på skolen og kjenner selvfølgeøig hverandre. Anonymkode: 50846...399
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #10 Skrevet 1. mai 2018 Jeg syns det er direkte frekt å ikke åpne gavene. Har vært borte i det her også. Anonymkode: 12422...c50
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #11 Skrevet 1. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi kjører flasketuten peker på, og så åpner man én og én gave. Funker fint! Det er jo litt av morroa😁 Anonymkode: 39466...49c Å herregud, det tar jo evigheter og da går jo all tida til det?? Anonymkode: c2957...49a
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #12 Skrevet 1. mai 2018 ser virkelig ikke problemet og åpne hjemme. Anonymkode: c3129...e2a
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #13 Skrevet 1. mai 2018 Jeg har alltids syntes at åpning av gaver har vært unødvendig, da jeg synes det virket kjedelig for gjestene. Men når jeg så hvor glad bursdagsjenta på 10 ble og hvor ivrige gjestene var under fjorårets gaveåpning, så har jeg endret mening :-) Anonymkode: 0e7dc...30b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå