Gå til innhold

Gaveåpning i barneselskap


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett i flere barneselskap som sønnen min har vært i at barna ikke får åpne gaver før de kommer hjem (festene har vært i lokaler). Jeg kan se det praktiske i det, men synes ikke dette er greit! Noe av det morsomme med å gi gaver er å se mottakeren åpne de! Sønnen min (5år) liker det heller ikke... jeg tenker at gavene bare har blitt en rekvisitt i barneselskap og noe barna ser på som en nødvendighet, ikke en glede å gi.... hva tenker dere?

Anonymkode: 4459d...175

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er veldig kjedelig å se på gaveåpningen hvis det er mange gjester. Det blir som i bryllup og jubileer med 50 mennesker og mer.

Det er hyggelig om mottakeren åpner gavene, men ikke hvis det tar hele festen.

Anonymkode: 50846...399

Skrevet

Jeg synes gavene burde åpnes i selskapet. For mine barn, har det nesten vært det viktigste i bursdagenene å se bursdagsbarnet åpne gaven de har valgt med omhu og stolthet. En bursdag valgte de å ikke åpne, sønnen min var kjempe lei seg for at de ikke åpnet når han var der. Det er liksom en del av selskapet å åpne gaver. Jeg tenker at blir det så mange gjester i et barneselskap at de ikke rekker å åpne, er de rett og slett for mange gjester. Synes bursdagsbarnet bør ha tid og mulighet til å leke med alle gjestene og faktisk huske hvem som kom i selskapet. 

Anonymkode: 3f699...e08

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at det er veldig kjedelig å se på gaveåpningen hvis det er mange gjester. Det blir som i bryllup og jubileer med 50 mennesker og mer.

Det er hyggelig om mottakeren åpner gavene, men ikke hvis det tar hele festen.

Anonymkode: 50846...399

Enig i det! Men hvorfor ikke åpne underveis? I det de får gaven? I et barneselskap er det snakk om rundt 20 gaver, det bør vel være overkommelig å bruke litt tid på å åpne de? Eller er jeg helt på jordet her? Sønnen min skal straks feire sin bursdag i et lokale, og jeg vet at han synes det er morsomt å vise frem hva han har fått. 

Anonymkode: 4459d...175

Skrevet

Hos oss blir stort sett gavene åpnet etter selskapet. Delvis pga mange gjester (og gjerne flere bursdagsbarn), men også pga at det ikke skal bli dumt for den ene jenten som ikke har gave med.

Anonymkode: 5c39b...c63

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Enig i det! Men hvorfor ikke åpne underveis? I det de får gaven? I et barneselskap er det snakk om rundt 20 gaver, det bør vel være overkommelig å bruke litt tid på å åpne de? Eller er jeg helt på jordet her? Sønnen min skal straks feire sin bursdag i et lokale, og jeg vet at han synes det er morsomt å vise frem hva han har fått. 

Anonymkode: 4459d...175

20 gjester og et bursdagsbarn er jo ikke så mye. Datteren min skal i en bursdag til uka med ca 50 gjester og 5 bursdagsbarn. Det fungerer ikke med gaveåpning.

Anonymkode: 50846...399

Skrevet

Vi kjører flasketuten peker på, og så åpner man én og én gave. Funker fint! Det er jo litt av morroa😁

Anonymkode: 39466...49c

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

20 gjester og et bursdagsbarn er jo ikke så mye. Datteren min skal i en bursdag til uka med ca 50 gjester og 5 bursdagsbarn. Det fungerer ikke med gaveåpning.

Anonymkode: 50846...399

50 gjester? Er dette barn? 

De 5 bursdagsbarna, går de i samme bhg eller i samme klasse? Kjenner alle de 5 bursdagsbarna alle de 50 gjestene? 

Anonymkode: 3f699...e08

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

50 gjester? Er dette barn? 

De 5 bursdagsbarna, går de i samme bhg eller i samme klasse? Kjenner alle de 5 bursdagsbarna alle de 50 gjestene? 

Anonymkode: 3f699...e08

De går på samme trinn  på skolen og kjenner selvfølgeøig hverandre.

Anonymkode: 50846...399

Skrevet

Jeg syns det er direkte frekt å ikke åpne gavene. Har vært borte i det her også. 

Anonymkode: 12422...c50

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi kjører flasketuten peker på, og så åpner man én og én gave. Funker fint! Det er jo litt av morroa😁

Anonymkode: 39466...49c

Å herregud, det tar jo evigheter og da går jo all tida til det??

Anonymkode: c2957...49a

Skrevet

ser virkelig ikke problemet og åpne hjemme.

Anonymkode: c3129...e2a

Skrevet

Jeg har alltids syntes at åpning av gaver har vært unødvendig, da jeg synes det virket kjedelig for gjestene. Men når jeg så hvor glad bursdagsjenta på 10 ble og hvor ivrige gjestene var under fjorårets gaveåpning, så har jeg endret mening :-)

Anonymkode: 0e7dc...30b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...